Dela na Pelješkem mostu so skoraj končana. Časa imajo le še do konca meseca, nato pa sledijo tehnični pregledi. Glavni in odgovorni projektant mosta je Slovenec Marjan Pipenbaher.
Na enem največjih in najpomembnejših infrastrukturnih projektov pri naših sosedih končujejo še zadnje podrobnosti. V teh dneh nameščajo vetrne zaščite, zaščitne ograje, urejajo odvodnjavanje, v notranjosti mosta pa končujejo z montažo revizijskih poti, poroča Večernji list.
Most potrebuje še zadnjo plast asfalta, nato pa morajo do konca meseca pripraviti vso dokumentacijo, saj sledi tehnični pregled mosta. Most bo za promet odprt v sredini leta, pred začetkom poletne turistične sezone, saj je treba dokončati še dostopne in hitre ceste.
Projekt, vreden več kot 420 milijonov evrov
Državo podjetje Hrvatske Ceste, ki vodi projekt, je objavilo posnetek mostu, iz katerega je razvidno, da je eden največjih projektov pri koncu. V most so vgradili beton s takšno trdnostjo, ki doslej še ni bila uporabljena v nobenem podobnem projektu na Hrvaškem. Jekleno konstrukcijo naj bi ščitil več kot sto let.
Most na Pelješac je izjemnega pomena za Hrvaško, saj je združil njeno ozemlje. Za dostop do otoka zdaj ni potrebno več prestopati državne meje. Most je dolg 2,4 kilometra, širok pa malo manj kot 24 metrov. Celotna investicija je vredna več kot 420 milijonov evrov, več kot 80 odstotkov sredstev pa so pridobili iz skladov EU.
Za gradnjo mostu je bilo izbrano kitajsko podjetje China Road and Bridge Corporation (CRBC), gradnja pa se končuje skoraj z enoletno zamudo.
Ko so poleti spojili most, je hrvaški predsednik vlade Andrej Plenković na svečanem dogodku dejal, da so rešili 300 let star problem.
Glavni projektant Slovenec
Pomembno vlogo pri gradnji mostu je imel tudi Slovenec Marjan Pipenbaher, ki se je v svoji karieri podpisal pod več kot 200 mostov, projektiral je tudi viadukt Črni Kal. Pipenbaher je glavni in odgovorni projektant gradnje mostu.
“Most niha in diha, za 20, 30, 40 centimetrov, pri potresu pa še več, za 70 centimetrov. Pri velikih mostovih s poševnimi zategami (kabelskih mostovih), kakršen je tudi Pelješki, ne velja pravilo ‘ali je kaj trden most – kakor skala, kamen, kost’,” je poleti v intervjuju za N1 povedal Pipenbaher.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje