Madžarski letalski prevoznik Wizz Air se želi izogniti odpovedim poletov zaradi pomanjkanja kadra, zato svoje delavce poziva, naj delajo kljub izčrpanosti. Sindikat pilotov takšni praksi ostro nasprotuje, saj ima utrujenost za pilota podobne učinke kot alkoholiziranost in ogroža življenja potnikov na krovu letala.
Letališča po Evropi se zadnjih nekaj tednov spopadajo z velikimi težavami zaradi pomanjkanja osebja, tudi kontrolorjev zračnega prometa. Nemški letalski prevoznik Lufthansa je zato v juliju odpovedal 900 letov. Madžarski nizkocenovni letalski prevoznik Wizz Air pa se poskuša enakim okoliščinam izogniti tako, da pilote in drugo osebje poziva, naj delajo, čeprav so izčrpani.
Ne želijo odpovedovati letov
Wizz Air se je znašel pod plazom kritik sindikata pilotov, saj naj bi lastnik letalske družbe člane posadk pozval, naj delajo, kljub temu da so utrujeni in izčrpani, poroča BBC. Direktor družbe Jozsef Varadi je dejal, naj se osebje trudi delati, tudi ko je utrujeno, da bi se izognili odpovedovanju letov.
Varadi je zaposlenim povedal: “Ne moremo poslovati, če vsak peti zaposleni vzame bolniški dopust zaradi izčrpanosti. Vsi smo kdaj izčrpani, a moramo kdaj prek sebe. Škoda, ki nastane, ko odpovemo let, je ogromna. Na eni strani gre za škodovanje ugledu znamke, po drugi strani pa za ogromno finančno škodo, saj moramo kupcem letalskih kart plačati odškodnino,” je še dodal po poročanju BBC.
Wizz Air je moral, podobno kot tudi druge letalske družbe, v času praznovanja platinastega jubileja kraljice Elizabete II. po navedbah BBC zaradi množičnega pomanjkanja kadra odpovedati več letov.
Izčrpanost ima za pilota podobne učinke kot alkoholiziranost
V sindikatu pilotov so opozorili, da je pilotiranje letala, ko je pilot izčrpan, nevarno in primerljivo vožnji pod vplivom alkohola.
Deficient safety culture alert!@WizzAir CEO encourages pilots to fly fatigued! It’s like handing the car keys to a drunk driver. @EASA step in! You are WIZZ’ oversight authority… pic.twitter.com/qdJdBVwH90
— European Pilots (@eu_cockpit) June 8, 2022
“Opozarjamo na pomanjkljivo kulturo varnosti! To, da direktor Wizz Aira utrujene pilote poziva k letenju, je enako, kot če bi pijani osebi izročili ključe avtomobila,” je na Twitterjevem profilu zapisalo Združenje evropskih pilotov in Evropsko agencijo za varnost v letalstvu (EASA) pozvalo, naj ukrepa.
Sicer je število ur, ko so lahko piloti v zraku, omejeno. Po pravilih naj posadka ne bi letela in ne bi smela imeti navodil, naj leti, če so v stanju izčrpanosti, saj s tem ogroža potnike na letalu.
Na Wizz Airu so zanikali, da je Varadi s pozivom ciljal na pilote, saj naj bi nagovarjal vse zaposlene v podjetju: “Ne ogrožamo varnosti potnikov. Wizz Air in letalska industrija sta visoko regulirana. Varnost je in vedno bo naša prednostna naloga.”
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!