Igranje bobnov avtističnim otrokom pomaga, da bolje obvladujejo svoja čustva in kažejo manj znakov hiperaktivnosti, nepozornosti in ponavljajočih se gibov telesa, je pokazala britanska raziskava, v kateri je sodeloval tudi bobnar legendarne ameriške rock skupine.
Britanska raziskava, ki so jo izvedli v okviru posebnega projekta za bobnanje, je pokazala, da so avtistični otroci, ki so se naučili igrati bobne, bolje obvladovali svoja čustva ter imeli manj znakov hiperaktivnosti, nepozornosti in ponavljajočih se gibov telesa. Raziskava je pokazala, da koristi prinaša že 90 minut bobnanja na teden.
“Ta prelomna raziskava je prva te vrste, ki je pokazala, kako se možgani pozitivno odzivajo na bobnanje in kako lahko bobnanje pomaga otrokom z avtizmom ter drugimi socialnimi in čustvenimi težavami,” je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP dejal bobnar skupine Blondie Clem Burke, ki je leta 2008 skupaj še z dvema britanskima akademikoma ustanovil projekt, poimenovan Clem Burke bobnarski projekt.
“Glede na pritisk, s katerim se trenutno soočajo šole, ki se poskušajo spopasti z velikim porastom števila otrok s socialnimi in čustvenimi ter učnimi težavami, bi lahko kratke ure bobnanja kot del učnega načrta prinesle pozitivno spremembo že z minimalnimi stroški in naporom,” je še povedal glasbeni veteran in bobnar legendarne, leta 1974 ustanovljene ameriške rockovske skupine Blondie s pevko Debbie Harry na čelu.
Psihologinja britanske Univerze Essex in soavtorica študije Ruth Lowry je povedala, da je raziskava dala prve dokaze o nevroloških prilagoditvah zaradi učenja igranja bobnov, zlasti pri mladostnikih z motnjo avtističnega spektra.
V britanskih šolah je po uradnih podatkih več kot 166.000 otrok z avtizmom, kar je osem odstotkov več kot leta 2020. Čeprav 70 odstotkov avtističnih otrok obiskuje običajne britanske šole, so raziskave pokazale, da tri četrtine njihovih staršev meni, da potrebe njihovih otrok v njih niso v celoti zadovoljene.
Bobnanje spremeni delovanje možganov
V raziskavi, ki je bila lani objavljena v reviji Proceedings of the National Academy of Sciences, so sodelovali udeleženci, stari od 16 do 20 let, ki so bili predhodno brez izkušenj z bobnanjem, nato pa so dva meseca bobnali dvakrat na teden po 45 minut.
Pred in po urah bobnanja so opravili magnetno resonanco, njihove starše oziroma skrbnike pa so raziskovalci povprašali o morebitnih nedavnih vedenjskih težavah. Rezultati so pokazali, da se je hkrati z izboljšanjem bobnarskega znanja izboljšalo tudi njihovo splošno stanje. Magnetna resonanca je tudi pokazala spremembe v delovanju možganov, povezane s splošnim vedenjem.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!