Aplikacija TikTok je postala eno najbolj priljubljenih družbenih omrežjih na svetu. V nepredstavljivi obilici posnetkov pa se pod vprašaj postavljajo tudi profili, ki objavljajo dvomljive ali povsem lažne informacije. Podjetje NewsGuard je tako v raziskavi obravnavalo vsebine na omenjeni aplikaciji in ugotovilo, da se na TikToku pojavljajo lažne in zavajajoče vsebine o vojni v Ukrajini.
Podjetje NewsGuard, ki preučuje in spremlja zanesljivost informacij na spletu, se je lotilo raziskave vsebin na aplikaciji za objavo kratkih posnetkov TikTok. Ocenjevalo je predvsem, kako TikTok obravnava rusko-ukrajinski konflikt. V raziskavi je ugotovilo, da bo algoritem novemu profilu znotraj časovnega okvira 40 minut začel kazati zavajajoče oziroma lažne vsebine o vojni v Ukrajini, poroča Guardian.
“Proti koncu 45-minutnega eksperimenta so posnetki, ki jih uporabniku prikaže algoritem (For You Page), vsebovali tako točne kot lažne vsebine, povezane z vojno v Ukrajini,” so zapisali v raziskavi. Poudarili so, da aplikacija ne loči točnih informacij od lažnih. “V času, ko splet preplavljajo lažne informacije o ukrajinsko-ruskem konfliktu, pa nobeden od videoposnetkov, ki so jih preučili naši analitiki, ni vseboval nikakršnih podatkov o verodostojnosti vira, opozoril ali svaril za preverjanje dejstev oziroma dodatnih informacij, ki bi uporabnike opozorile pred tveganji za lažne navedbe,” so dodali.
Kako ločiti prave podatke od lažnih?
Med lažnimi trditvami, ki so jih zaznali raziskovalci, je denimo mit, da imajo Združene države Amerike (ZDA) v Ukrajini laboratorij za biološko orožje, pa tudi obtožba, da je bila prisotnost ruskega predsednika Vladimirja Putina na eni od novinarskih konferenc montaža. Posnetki na TikToku naj bi navajali tudi, da so določeni resnični prizori lažni. Eden od posnetkov, ki prikazuje sestrelitev ruskega letala, je bil denimo vzet iz videoigre, medtem ko so resnične posnetke vojne v Ukrajini proruski profili označili za lažne.
Raziskovalna skupina se je preučevanja aplikacije TikTok lotila tako, da je ustvarila povsem nove profile in se v 45-minutnem eksperimentu premikala po domači strani. Čeprav TikTok nikoli ni podrobno razkril načina delovanja svojih algoritmov, pa so v podjetju pojasnili, da algoritem za prikazovanje vsebin upošteva čas, porabljen pri gledanju različnih posnetkov, pa tudi druge interaktivne dejavnike, kot so všečki, komentarji, komu uporabnik sledi in ali ga je blokiral. Pri TikToku so se na izsledke raziskave odzvali z besedami, da so zaključki raziskave omejeni, saj ne odseva resnične oziroma najpogostejše uporabniške izkušnje.
“Še naprej se odzivamo na vojno v Ukrajini. Z okrepljenimi varnostnimi viri si prizadevamo omejiti oziroma odstraniti škodljive ali napačne informacije in pomagamo uporabnike zaščititi ter omogočiti varno uporabo aplikacije,” so dodali. Opozorili so, da pri preverjanju informacij sodelujejo z neodvisnimi organizacijami za preverjanje dejstev. Sicer pa je imel do konca preteklega tedna ključnik #Ukrajina na TikToku več kot 30 milijard ogledov, še piše Guardian.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!