Rusija zasegla več sto potniških letal tujih podjetij

Svet 17. Mar 202210:47 > 12:29 2 komentarja
airbus
PROFIMEDIA

Rusija, ki se zaradi sankcij Zahoda spopada s potencialno gospodarsko katastrofo, je sprejela zakon, ki je uradno odgovor na sankcije Zahoda – Rusija lahko od ponedeljka zaseže letala tujih podjetij.

Rusija je odprla pot domačim letalskim družbam, da zasežejo letala v tuji lasti, ki so po tem, ko so zahodna letala prenehala leteti iz Rusije in vanjo, ostala prikovana na ruskih tleh. Tuja podjetja so začasno prekinila tudi certificiranje letal, ki so jih najeli ruski letalski prevozniki.

Ruski predsednik Vladimir Putin je v ponedeljek podpisal zakon, ki ruskim letalskim prevoznikom omogoča zaseg letal, ki so jih imela v najemu od tujih podjetij. Zakon je uradno odgovor na sankcije Zahoda, ki med drugim od ameriških in evropskih podjetij zahtevajo, da prekinejo vse pogodbe z ruskimi letalskimi prevozniki za najem letal. Kar 85 odstotkov letal, s katerimi poslujejo ruski letalski prevozniki, so v lasti tujih podjetij. Zato bi bila izguba letal v tuji lasti velik udarec za rusko letalsko industrijo.

Rusija se spopada s pomanjkanjem delov

Zahodni proizvajalci letal, kot sta Airbus in Boeing, so po ruski invaziji v Ukrajino prekinili servisiranje letal, kar pomeni, da letala kmalu ne bodo mogla leteti niti znotraj Rusije. Prav tako so tuji proizvajalci Rusom ukinili dobavo rezervnih delov, ki so nujni za vzdrževanje letal.
Po podatkih letalskega analitičnega podjetja Cirium ruske družbe upravljajo 305 letal Airbusa in 332 letal Boeinga. Rusija ima tudi 83 regionalnih letal zahodnih proizvajalcev, kot so Bombardier, Embraer in ATR. Podatki Ciriuma kažejo, da je 86 odstotkov tujih letal prav v lasti lizinških družb, njihova skupna vrednost pa znaša 12,4 milijarde dolarjev.

Kaj bodo z letali?

Dodatne sankcije, ki ruskim letalom prepovedujejo letenje v večino drugih držav, so rusko letalsko industrijo omejile predvsem na domače lete. Da gre za velik udarec ruskemu gospodarstvu, ki je po površini največja država na svetu in potrebuje močno letalsko industrijo, je pred dnevi dejal Charles Lichfield, namestnik direktorja ekonomskega centra pri Atlantskem svetu. “Ruska letalska industrija je ključna povezava za podjetja, ne le za mednarodne lete, ampak za domače storitve v energetskem sektorju. Predvsem za potrebe prevoza inženirjev, delavcev in opreme na oddaljena naftna polja in z njih.”
Da Rusija ne potrebuje vseh zaseženih letal, pa ocenjuje analitičarka Betsy Snyder. “Sankcije, ki jih uvajajo zahodne države, bodo močno zmanjšale potrebo po letalskih prevozih. Rusko gospodarstvo propada, v to državo ne bo nihče potoval, ruski državljani izgubljajo svoj denar, zato nimajo denarja za potovanja.” Ob tem številni analitiki ocenjujejo, da bi se ruska letalska industrija zaradi vseh sankcij kmalu lahko znašla med močno sankcionirano industrijo, podobno kot v Iranu in Severni Koreji.
Avtor: CNN/Chris Isidor, Chris Liakos

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje