Zadnja leta se vse več govori o ponovni obuditvi nadzvočnih komercialnih poletov. Eno od podjetij, ki razvija takšna letala, je opravilo še en uspešen test. Bi lahko z njimi znova poleteli že do konca tega desetletja?
Po upokojitvi zadnjega nadzvočnega potniškega letala Concorde pred več kot 21 leti se je zdelo, da se obdobje hitrih poletov končuje. A zadnja leta vse več podjetij vlaga v razvoj nadzvočnih motorjev in letal.
Ameriški izumitelj in milijarder Elon Musk celo napoveduje, da na daljša potovanja ne bomo leteli z letali, ampak raketami. Medtem ko se raketni prevoz potnikov do njihove počitniške destinacije zdi kot znanstvenofantastična pripoved, je morebitna oživitev nadzvočnih komercialnih letov precej verjetnejša.
Zadnji korak k takim poletom je naredilo podjetje Boom Supersonic, saj je njegovo letalo že osmič uspešno opravilo teste. Čeprav test ni vključeval letenja z nadzvočno hitrostjo, je zračno plovilo XB-1 doseglo vse zastavljene cilje: polet na nadmorski višini 7,6 kilometra in hitrost 0,82 macha.
Splošni cilj testa je bil dokazati, da lahko letalo uspešno leti na visoki višini brez posebnega sistema za povečanje stabilnosti. Gre za ključen sistem za zagotavljanje varnosti letal, ki s samodejnim prilagajanjem svojih krmil izboljšuje stabilnost letenja. Tokratni tesni polet je trajal manj kot eno uro nad puščavo Mojave v Kaliforniji.
Naslednja velika preizkušnja za Boom Supersonic bo prebijanje zvočnega zidu in hitrosti več kot 1 mach, ta preizkus pa je načrtovan za konec letošnjega leta, je na družbenem omrežju X napovedal izvršni direktor podjetja Blake Scholl.
Od Londona do New Yorka v dobrih treh urah
Letalo XB-1 je za tretjino manjše od plovila Overture, ki ga nekateri v industriji imenujejo kar ‘sin Concorda’. Podjetje Boom Supersonic je zanj prejelo že 130 naročil letalskih prevoznikov. Med drugim so plovilo naročili pri družbah United Airlines, American Airlines in Japan Airlines.
Overture naj bi dosegal hitrosti do 1,7 matcha. S tem bi skoraj prepolovil trenutni potovalni čas med Londonom in New Yorkom, saj bi plovilo ocean premagalo v pičlih treh urah in pol.
Overture naj bi tako kot concorde letel na višini okoli 18 kilometrov, a bo prevažal manjše število potnikov – do 80. O cenah vozovnic je še prezgodaj govoriti, ni pa težko sklepati, da nadzvočno potovanje ne bo poceni. Boom Supersonic ocenjuje, da bi lahko prvi polet opravilo do konca tega desetletja.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje