Poslanci Evropskega parlamenta so danes razglabljali o novih pravilih glede vozniških dovoljenj. Kakšne spremembe si lahko obetamo?
Evropski parlament je danes na zasedanju v Strasbourgu podprl posodobitev predpisov EU glede vozniških dovoljenj, ki med drugim predvidevajo prehod na digitalno tehnologijo. Glavni cilj novih pravil je izboljšati varnost na cestah v EU, kjer letno še vedno umre več kot 20.000 ljudi.
“Danes je imel Evropski parlament priložnost izboljšati varnost v cestnem prometu v Evropi in se približati cilju nič smrtnih žrtev na cestah do leta 2050 ter vzpostaviti močnejši okvir za zaščito vseh pred prometnimi nesrečami,” je dejala poročevalka Karima Delli (Zeleni).
V razpravi o vozniških dovoljenjih v torek je sodelovala tudi evropska poslanka Ljudmila Novak (EPP/NSi), ki se je zavzela za enotno vozniško dovoljenje in podprla, da bi se zvišala teža vozil, ki se jih lahko vozi s kategorijo B. To bi sicer predvsem vplivalo na vožnjo avtodomov, ki so lahko težji. “Naš cilj pa mora biti predvsem povečanje prometne varnosti, zmanjšanje števila nesreč ter svobodno gibanje evropskih državljanov,” je dodala.
V okviru posodobitve, ki so jo danes podprli poslanci, bi omogočili digitalna vozniška dovoljenja, ki bi bila na voljo preko mobilnega telefona. Evroposlanci so se strinjali, da bi morala vozniška dovoljenja za motorna kolesa, avtomobile in traktorje veljati najmanj 15 let, za tovornjake in avtobuse pa pet let. Ne podpirajo pa skrajšanja veljavnosti vozniških dovoljenj za starejše, kar je sicer predlagala Evropska komisija. Opozorili so namreč, da bi lahko skrajšanje dovoljenja za starejše vodilo v diskriminacijo.
Poslanci so tudi menili, da bi se lahko varnost na cestah izboljšala, če bi bila vožnja po spolzkih površinah med drugim del izpita za pridobitev vozniškega dovoljenja. Omogočili pa bi tudi samooceno sposobnosti za vožnjo ob izdaji in podaljšanju vozniškega dovoljenja, vendar bi bilo v pristojnosti držav članic, da se odločijo, ali bi samoocena lahko nadomestila zdravniški pregled.
Podobno kot sicer že velja v Sloveniji, bi uvedli poskusno obdobje dveh let za voznike začetnike. Kot so se strinjali poslanci, bi v tem obdobju veljale določene omejitve, kot so strožje omejitve alkohola med vožnjo in strožje kazni za nevarno vožnjo.
Obravnava tega predloga, ki je danes prejel 339 glasov za, 240 proti in 37 vzdržanih, se bo nadaljevala po junijskih evropskih volitvah, ko bo Evropski parlament pričel z delom v novi sestavi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje