Švedska obalna straža prestregla bolgarsko ladjo, osumljeno sabotaže kabla

Svet 27. Jan 202512:23 5 komentarjev

Po okvari podmorskega optičnega kabla med Švedsko in Latvijo je švedska obalna straža prestregla bolgarsko ladjo, je sporočilo podjetje Navigation Maritime Bulgare, ki ima v lasti omenjeno ladjo. Podjetje je ob tem zanikalo kakršnokoli vpletenost v morebitno sabotažo kabla.

Pripadniki švedske obalne straže so ponoči zasegle ladjo Vezhen, ki pluje pod malteško zastavo, in jo sumijo, da je poškodovala podmorski optični kabel med Švedsko in Latvijo. Kot so ob tem pojasnili tožilci, je začetna preiskava pokazala, da gre pri poškodbi kabla za sabotažo. Slike, ki so jih delili švedski mediji, pa medtem razkrivajo, da ima ladja poškodovano sidro.

“Švedska obalna straža je zasledovala ladjo z navodili, naj gre v njihove teritorialne vode, zdaj je ladja zasidrana in poteka preiskava,” je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal Aleksander Kalčev, generalni direktor podjetja Navigation Maritime Bulgare, ki ima v lasti omenjeno ladjo. Hkrati je zanikal vpletenost v kakršnokoli sabotažo in dodal, da je eno od ladijskih sider v močnem vetru padlo v morje.

Švedski premier Ulf Kristersson je pred tem v nedeljo sporočil, da je bil poškodovan najmanj en podmorski optični kabel med Latvijo in Švedsko. Škoda je nastala v švedskih vodah na globini 50 metrov. Latvijska mornarica pa je kmalu za tem sporočila, da je identificirala ladjo, ki jo sumi povezanosti z incidentom.

Zveza Nato je sredi januarja napovedala sprožitev misije v Baltskem morju z namenom poostritve nadzora in varnosti na tem območju, potem ko je v zadnjih mesecih prišlo do več poškodb na podmorskih telekomunikacijskih in energetskih kablih. Več strokovnjakov in politikov ob tem prst uperja v Rusijo, češ da gre za sabotaže in hibridno vojno proti Zahodu.

Poškodbe podmorskih kablov so razmeroma pogoste, saj je po podatkih Mednarodnega odbora za zaščito kablov (ICPC) vsako leto zaznanih od 150 do 200 okvar, ki zahtevajo približno tri popravila kablov na teden. Večina okvar nastane zaradi človeške dejavnosti, kot sta ribolov ali spuščanje sider, nekatere okvare pa so posledica obrabe opreme in naravnih nesreč.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Priporočeno vsebino