Ta start up si prizadeva, da bi pili kavo brez kave

Magazin 02. Dec. 202117:30
Delite:
Kava
Foto: PROFIMEDIA

Beyond Meat in Impossible Foods sta prepričala kupce, da uživajo v burgerjih brez govejega mesa. Atomo Coffee želi enako narediti s kavo.

Start up je začel delati leta 2019 in je javnosti septembra ponudil prve izdelke. Podjetje ponuja hladno pijačo v pločevinkah, ki ima okus po kavi in vam dviguje energijo – vendar ni narejena iz kavnih zrn. Namesto tega blagovna znamka uporablja kombinacijo datljevih semen, korenine cikorije in lupine grozdja ter kofeina, da posnema tradicionalno kavo.

Večina teh sestavin je predelana, pravijo v podjetju, kar pomeni, da bi jih, če jih Atomo ne bi uporabljal, verjetno zavrgli. Datljeva semena so običajno “raztresena po polju”, je dejal izvršni direktor Atoma Andy Kleitsch. “Dajemo jim drugo življenje.”

Vendar to ni edina okolju prijazna strategija podjetja. Atomo je uporabil storitev, imenovano Carbon Cloud, za izračun lastnega odtisa, in si ogledal raziskave o vplivu kave na okolje. Ugotovili so, da Atomov izdelek porabi 94 odstotkov manj vode in proizvede 93 odstotkov manj emisij ogljika kot običajna hladna kava.

Atomova mešanica je podobna rastlinskim mesnim alternativam, ki so postale priljubljene v zadnjih letih: proizvodnja osnovnega izdelka – v primeru Impossible and Beyond so to živalske beljakovine, v Atomu pa kave – je slaba za planet. Alternativa je boljša, vsaj po mnenju Atoma.

Podjetje je še v zgodnji fazi. Tovarna s sedežem v Seattlu lahko proizvede 1.000 pijač na dan. Sčasoma bi želeli v podjetju ponuditi širši izbor izdelkov, vključno z instant in mleto kavo. Načrtujejo, da bodo maloprodajo začeli prihodnje leto.

Priložnost za podjetje, kot je Atomo, je velika, vendar bo imelo veliko izzivov, med njimi prepričevanje strank o svojih okoljskih trditvah. Poleg tega, da bodo morali ljubitelje kave spodbudili, da kupijo kavo brez kave, jim bodo morali dokazati še, da je tako dobra kot prava kava.

Ali obstaja trg za kavo brez kave?

Ker se lahko znajde na maloprodajnih policah poleg navadnih pločevink hladnih napitkov, bi lahko Atomo našel svoje mesto na rastočem trgu kave, pripravljene za pitje, ki je po podatkih Euromonitor Internationala leta 2021 dosegel 3,8 milijarde evrov.

Na še vedno novem trgu alternativ kave obstajajo tudi priložnosti, je dejal Matthew Barry, višji svetovalec za pijače pri Euromonitor Internationalu, saj so kavni nasadi pogosto žrtve ekstremnih vremenskih razmer. Huda suša in nenavadne zmrzali v Braziliji, največji svetovni dobaviteljici kavnih zrn, so letos opustošili kavni trg.

V prihodnosti bi lahko “visokotehnološke rešitve kavnih alternativ uporabili za vsakodnevne potrebe po kofeinu” in dopolnjevali tradicionalne zaloge kave, je dejal Barry.

Priljubljenost rastlinskih beljakovin je utrla pot tudi konceptu, kot je Atomo, je dejal Jim Watson, višji analitik pijač pri Rabobanki.

Potrošniki “pričakujejo, da bodo podjetja uporabljala tehnologijo, da bi naredila več za nas, tako da bodo tradicionalne izdelke zamenjali z bolj zdravimi ali okolju prijaznejšimi alternativami”, je dejal. Nekdo, ki vidi, da Atomo uporablja predelane sestavine, bi si lahko mislil: “Našel sem kavni izdelek, ki se popolnoma ujema s temi trendi … To bi moral poskusiti,” je dejal in dodal, da ima Atomo “priložnost potencialno pridobiti druge potrošnike, ki iščejo nekaj, česar kava ni ponudila”.

Toda Atomo morda ne bo prepričal vseh o svoji okolju prijazni premisi.

Kleitsch je opozoril, da bodo podnebne spremembe in naraščajoče povpraševanje po kavi pridelovalce kave prisilili, da poiščejo novo zemljo in za to posekajo več dreves.

Gojenje kave je zagotovo privedlo do krčenja gozdov in še vedno je veliko kavnih kmetij, ki ne uporabljajo trajnostnih praks, je opozorila Tensie Whelan, direktorica Centra za trajnostno poslovanje na NYU Stern School of Business, ki je bila pred tem predsednica Rainforest Alliancea.

“Obstajajo veliki izzivi za običajne načine pridelave kave,” je dejala.

Toda popolna zamenjava kavnih zrn bi imela slabe strani, je poudarila. “Ko se goji trajnostno, je to res pomemben vir dohodka za lokalne skupnosti, ima pa tudi pozitivne okoljske koristi,” je dejala. Trajnostna pridelava kave lahko prispeva k biotski raznovrstnosti, je rekla in dodala, da “je preveč poenostavljeno reči, da pridelovanje kave vedno povzroči krčenje gozdov”.

Kleitsch se strinja, da obstajajo trajnostni načini pridelave kave, in zaradi velikega povpraševanja po izdelku ne verjame, da bo Atomo izločil lokalne kmete. A ne verjame, da bo trajnostno pridelana kava dovolj.

“Vsi skupaj moramo delati, da bi zadovoljili povpraševanje po kavi,” je dejal. “To povpraševanje skušamo zadovoljiti na način, ki povzroči najmanjšo škodo.”

Okušanje

Da bi potrošnike resnično pridobilo na svojo stran, bo moralo podjetje zmagati na drugem, odločilnem dejavniku – okusu.

“Ko smo prvič predstavili izdelek, smo res mislili, da nas bodo pravi poznavalci kave sovražili,” je dejal Kleitsch. “Bilo pa je ravno nasprotno.”

CNN Business je za mnenje o pijači prosil Toma Bomforda, direktorja v prestižni verigi Black Fox Coffee v New Yorku. Meni, da bi Atomov izdelek lahko veljal za “pravo stvar”, čeprav z zadržkom.

“Okus ima po hladni kavi,” je dejal Bomford. “Mogoče po slabi hladni kavi.”

To morda ni najboljša ocena, vendar je izdelek kljub temu presegel Bomfordova pričakovanja. “Če so vam všeč hladne pijače, je velika verjetnost, da vam bo ta izdelek okusen,” je dejal.

Avtorica: Danielle Wiener-Bronne/CNN

Komentari

Vaš komentar