Avstrijske železnice so odprle novo železniško povezavo med Šentpavlom v Labotski dolini in Celovcem. Gre za prvi koroški del nove Goliške železnice med Celovcem in Gradcem, ki naj bi čas potovanja med mestoma s treh ur skrajšala na 45 minut, končana pa naj bi bila leta 2025.
V četrtek je po 26 letih gradnje po novi progi med Šentpavlom v Labotski dolini in Celovcem zapeljal prvi vlak, promet pa naj bi uradno stekel danes. Po navedbah upravljalca avstrijskih železnic ÖBB gre za doslej najpomembnejši mejnik nove zmogljive povezave, je poročala avstrijska tiskovna agencija APA.
Koroški deželni glavar Peter Kaiser je v četrtek dejal, da nova povezava predstavlja veliko priložnost za južni del Avstrije, med drugim s povezavo regije na baltsko-jadranski koridor, ki je po navedbah APA druga najpomembnejša povezava sever-jug za prevoz blaga v Evropi.
Tudi predsednik uprave ÖBB Andreas Matthä je izpostavil velik pomen povezave za tovorni promet in koroško gospodarstvo. Želel bi preusmeritev tovornjakov na vlake in podvojitev števila potnikov na Južni železnici, na območju katere živi 3,5 milijona ljudi.
Avstrijski podkancler Werner Kogler, ki se je prav tako udeležil četrtkove slovesnosti v Šentpavlu, je dejal, da je pravi čas za delni zagon Goliške železnice, saj si želi vedno več ljudi v regiji potovati z vlakom. Zato je vlada tudi zagnala največji program investicij v železnice doslej, je poudaril.
Goliška železnica bo dolga 130 kilometrov. Na trasi bo 23 železniških postaj in 47 kilometrov predorov, od tega bo predor Koralm Tunnel dolg 33 kilometrov. Celovec in Gradec bo povezovala po južnih delih Koroške in Štajerske. Čas potovanja med tema dvema mestoma se bo s sedanjih treh ur skrajšal na 45 minut, vlaki bodo lahko dosegali hitrosti do 250 kilometrov na uro. Končanje gradnje je predvideno za december 2025, navaja spletna stran projekta.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje