Izraelski raziskovalci so odkrili starodavni oltar v baziliki Božjega groba v Jeruzalemu, ki je bil stoletja skrit pred očmi javnosti. Raziskovalci verjamejo, da gre za ostanek križarskih vojn. Kamnito ploščo pa so stoletja uporabljali samo za to, da so romarji na njej puščali svoje podpise in grafite.
Gre za kamen ob steni zadnjega hodnika jeruzalemske cerkve Božjega groba, ki je velik 2,5-krat 1,5 metra. Kamnito ploščo so stoletja uporabljali samo zato, da so množice romarjev nanjo podpisovale in risale grafite. Šele, ko so si arheologi ogledali še njeno zadnjo stran, se je ta izkazala za dragoceno. Oltar so izraelski raziskovalci opazili po zaslugi del za obnovo edikule – majhnega svetišča v grški in rimski arhitekturi – ki ščiti kraj, kjer je bil Jezus pokopan, piše hrvaški N1.
Raziskovalci menijo, da okraski, ki so jih odkrili na skritem delu plošče, kažejo, da gre za del ornamentov visokega srednjeveškega oltarja iz križarskih vojn. “Zdaj ne morete videti teh zapletenih krogov s sledmi drobnih, fino izdelanih kosov marmorja in stekla,” je dejal Amit Re’em iz izraelske uprave za starine, ki je nadzoroval obnovitvena dela. Re’em je tudi strokovnjak za srednjeveško arheologijo, zato si je pri iskanju kamnov s podobno ornamentiko pomagal z literaturo. Podobno okrašene oltarje so arheologi našli tudi v več cerkvah iz 12. in 13. stoletja v Rimu. Novoidentificirani artefakt v Jeruzalemu se ujema z dosedanjimi arheološkimi najdbami in z ohranjenimi pričanji romarjev – ta popisujejo, da so križarji cerkev posvetili leta 1149. Takrat je bil postavljen tudi glavni oltar.
“To je neverjeten artefakt,” je dejal Re’em, ki je raziskavo opravil z zgodovinarko Iljo Berkovič z münchenske univerze. Pojasnili so, da gre za edinstven način dekoriranja, ki združuje klasično, bizantinsko in zgodnjo islamsko umetnost.
Raziskovalci so oltar uvrstili v tako imenovani kozmatski slog, ki združuje vplive klasične, bizantinske in zgodnje islamske umetnosti. Značilen je po vdelovanju barvitih delcev marmorja v izklesan kamen. “Oltar je bil postavljen tako, da je pritegnil poglede vseh vernikov, vseh romarjev,” je pojasnil Re’em. “Okrog njega in nad njim so visoki svečeniki opravljali vso liturgijo – verjetno kar na mizi tega oltarja.” Izraelsko združenje za arheološke raziskave bi moralo ugotovitve raziskovalcev objaviti do konca leta.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!