V podjetju s pohištvom Ikea opažajo, da se je odnos potrošnikov v zadnjem letu spremenil. Če so med epidemijo spletni nakupi cveteli, imajo ljudje zdaj "iste potrebe, a veliko manj denarja", je povedal direktor Ikeinega starševskega podjetja Ingka Group Jasper Brodin. Nakupovalno vzdušje je zaradi inflacije in višanja obrestnih mer primerjal s tistim tik po začetku recesije leta 2008.
Nakupovalna mrzlica, ki je od okrevanja gospodarstva po finančni krizi leta 2008 svoj vrhunec dosegla med epidemijo covida-19, se je umirila. Breme visoke inflacije in posledičnega dviga cen v preteklih nekaj letih je potrošnike prisililo k temu, da trošijo manj, piše Business Insider.
V priljubljenem švedskem pohištvenem velikanu Ikea so tako letos prvič od leta 2020 zabeležili padec letne prodaje, in sicer za 5,3 odstotka.
Slabi poslovni rezultati so med drugim posledica Ikeine strategije nižanja cen izdelkov. Podjetje je v želji po privabljanju kupcev porabilo več kot dve milijardi evrov, da bi znižalo cene svojih najbolj priljubljenih izdelkov.
Zadnje leto je bilo za podjetje naporno in “ne najbolj uspešno”, je za Business Insider priznal direktor Ikeinega starševskega podjetja Ingka Group Jasper Brodin. “Ljudje imajo iste potrebe, a veliko manj denarja,” je pojasnil.
Brodin je odnos kupcev primerjal z vzdušjem po začetku recesije leta 2008. Čeprav se je inflacija umirila, so se nakupovalne navade od konca epidemije spremenile, ljudje zdaj skušajo najti načine, kako bi privarčevali.
Ikeine stranke po njegovi oceni večinoma kupujejo nujnejše izdelke, kot so nove postelje ali kuhinjske mize. Trendi najpogostejših nakupov sledijo življenjskim ciklom, denimo selitvi ob začetku študentskega življenja ali opremljanju sobe za prvorojenca – in na te dogodke, tako Brodin, gospodarsko stanje običajno ne vpliva.
Nasprotno je pandemija vzbudila večje povpraševanje po notranji opremi in pohištvu.
V zadnjem letu pa opažajo, da je področje notranjega opremljanja v svetovnem merilu v upadu. Kot razloga je direktor navedel višje obrestne mere in inflacijo. A čeprav te zdaj padajo, Brodin takojšnjega izboljšanja ne pričakuje. “Običajno traja nekaj časa, da so ljudje spet pripravljeni odpreti denarnice in več zapraviti,” je sklenil za Business Insider.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!