V nedeljo se je v pristanišču za trajekte na Malem Lošinju zgodila huda nesreča, v kateri so umrli trije mornarji, eden pa je huje poškodovan. Zrušila se je vstopna ploščad trajekta Lastovo, ki je mornarje ukleščila. Natančen vzrok nesreče še ni znan. Okrožno državno odvetništvo je medtem predstavilo prve uradne ugotovitve. Potrdili so, da je do nesreče prišlo zaradi padca ladijske klančine. Kaj se je po vsej verjetnosti zgodilo, je pojasnil nekdanji kapitan trajekta Lastovo.
V nedeljo popoldne se je na Malem Lošinju v morje zrušila vstopna ploščad trajekta Lastovo, ki je pri tem ukleščila več mornarjev Jadrolinije. Uvozna klančina naj bi bila težka deset ton. Umrli so trije mornarji, še eden je huje poškodovan. Trenutno se zdravi v reški bolnišnici. Njegovo stanje je stabilno in je pri zavesti.
S prvimi uradnimi ugotovitvami se je oglasilo tudi okrožno državno odvetništvo. To je potrdilo, da je do nesreče prišlo zaradi padca klančine ter dodalo, da so sprožili vse potrebne postopke za ugotovitev okoliščin nesreče, poroča N1 Zagreb.
“Županijsko državno odvetništvo na Reki bo še danes izdalo potrebne odredbe, da se z nadaljnjimi preiskavami in dokaznimi postopki ugotovijo vse okoliščine nesreče. Prav tako bo odvetništvo zahtevalo poročila drugih pristojnih državnih organov in služb,” so zapisali.
Potrdili so, da “do zdaj zbrani podatki potrjujejo, da je do nesreče na trajektu Lastovo prišlo zaradi padca klančine za vstop vozil na trajekt, pod katero so bili v tistem trenutku dva krmarja, poveljnik in prvi častnik ladje, ki so pregledovali klančine,” so navedli.
Namigi, da se je nesreča zgodila zaradi dotrajanosti klančine
Zakaj natančno je klančina padla, tako še vedno ni znano. A je sodni izvedenec prometne stroke Goran Husinec za hrvaški Index komentiral, da bi se lahko zgodila zaradi dotrajanosti dela, zaradi česar se je zlomil mehanizem klančine.
“Verjetno se je zlomil zaradi slabega vzdrževanja, ker nihče ni opazil, da bi bilo treba mehanizem servisirati in zamenjati. Verjetno se je zlomil takoj, ko se je klančina tako nenadoma spustila. Če se ne bi kaj zlomilo, klančina ne bi tako nenadoma padla. Verjetno gre za napako pri vzdrževanju,” je komentiral Husinec. Dodal je, da je bil trajekt starejši, deli pa izrabljeni.
“Trajekt je plul v težkih razmerah, tista ploščad pa se nenehno dviga in spušča,” je še dejal in dodal, da ni mogoče, da bi se kar naenkrat zrušila, zato je za zdaj izključil človeško napako. Nesreča se je zgodila pri trajektu, ki bi moral v nedeljo ob 16. uri izpluti proti Zadru, in sicer deset minut čez 16. uro.
Predsednik uprave Jadrolinije David Sopta je povedal, da so pretreseni zaradi tragičnega dogodka, v katerem sta življenje izgubila mornarja z območja Splita in eden iz Zadra. Za Forbes Hrvaška je med drugim zatrdil, da na 55 let starem trajektu Lastovo pred tem niso zaznali nobenih težav s klančino. Dejal je tudi, da pred koncem preiskave ne namerava odstopiti.
Predsednik Združenja pomorskih kapitanov Sanjin Dumanić pa je za Večernji list povedal, da se strinja, da je do zrušitve trajektne rampe Lastovo prišlo zaradi tehnične napake, a dodal, da te nesreče ne bi bilo, če Hrvati ne bi bili mojstri improvizacije. Dodal je, da je za nesrečo odgovorna tehnična služba, uprava ter tisti, ki skrbijo za varnost. “Morali bi že danes v zapor,” je bil oster.
Nekdanji kapitan: Plovilo brezhibno, a ploščad je enkrat že padla
Za Slobodno Dalmacijo je spregovoril tudi dolgoletni kapitan trajekta Lastovo Milo Sršen, ki se je upokojil v začetku avgusta. Kot je dejal, je bila ladja popolnoma brezhibna, imela je vso zahtevano dokumentacijo in certifikate. Dejal je, da je bila ladja res stara, vendar redno vzdrževana.
Čeprav ni bil na ladji, je za omenjeni medij opisal, kaj se je po vsej verjetnosti zgodilo. “Poskušal bom pojasniti na preprost način. Predstavljajte si, da izstopite iz avtomobila in se vam noga ujame v gumijasto tesnilo za vrata. Ko pa poskušate to tesnilo z rokami potisniti nazaj, da bi lahko vrata zaprli, zapiha veter in zaloputne vrata ter vam priškrne prst. Nekaj podobnega, le veliko hujšega se je zgodilo tudi na Lastovu,” je povedal kapitan Sršen.
Razkril pa je, da se je podobna zadeva na Lastovu že pripetila pred desetimi leti. Narava takratnega padca je bila sicer nekoliko drugačna. Takrat se je jeklenica hidravlične klančine začela odvijati v nasprotno smer, zaradi česar je ploščad padla z višine okoli metra in pol.
Trajekt Lastovo je kvalificiran kot potniška ladja. Zgrajen je bil leta 1969 na Japonskem za japonskega naročnika, kjer je plul pod imenom Išizuči. Leta 1978 je ladja postala del flote Jadrolinije. Najpogosteje pluje na linijah okoli Splita. Dolga je 72,7 metra in široka 13,7 metra, poroča N1 Zagreb.
Po besedah prebivalcev Malega Lošinja so se ob zrušenju tresle sosednje hiše.
Na pomoč mornarju Jadrolinije, ki je padel v morje, je skočil domačin, ki ima v bližini privez za čoln. Skočil je v morje in ponesrečenca spravil na kopno, nato pa ga je prevzelo reševalno vozilo in prepeljalo na Reko. Gasilci, katerih postaja je dvesto metrov stran, so takoj pritekli, ko so zaslišali udarec ploščadi ob pomol, poroča Jutarnji list.
“Slišal se je trk in klic na pomoč. Naša enota je ob pomolu in trije gasilci so takoj odhiteli do trajekta. Na žalost je klančina ukleščila tri mornarje in jim niso mogli pomagati. En človek je padel v morje, gasilci pa so pomagali reševalcem. Kot smo slišali, ima mornar poškodovano ramo in kolk, kako je padel v morje, pa ne vemo,” je za Jutarnji list kmalu po nesreči povedal poveljnik lošinjskih gasilcev Mirko Kajkara.
Kapitan ladje je bil v popolnem šoku in sploh ni mogel govoriti, so še povedali tisti, ki so prvi prispeli na kraj nesreče. Policija je hitro zaprla kraj tragedije in omejila dostop do trajekta, pomagali pa so ji tudi zaposleni lokalnega komunalnega podjetja in gasilci.
“Otočani smo preko te ceste in ladje nekako neločljivo povezani s celino. Kot otoška skupnost, ki je ponosna na svoje mornarje in kapitane, ki so skozi preteklost močno zaznamovali našo zgodovino. Ta tragedija je tako za nas kot za vse otočane še globlja,” je dejala županja Malega Lošinja Ana Kučić.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje