Večmilijonska tožba zaradi nesreče Titana: “Posadka je vedela, da bo umrla”

Svet 09. Avg 202410:08 1 komentar
Podmornica Titan
Foto: PROFIMEDIA

Sage s podmornico Titan, ki je lani implodirala globoko v Atlantskem oceanu, še ni konec. Družina pokojnega francoskega raziskovalca trdi, da je posadka odprave vedela, da bo umrla. "Posadka je pred smrtjo doživljala grozo in duševne bolečine," navaja v 50-milijonski tožbi.

Družina francoskega raziskovalca, ki je lani umrl v imploziji podmornice Titan, je vložila več kot 50 milijonov dolarjev (46 milijonov evrov) vredno tožbo, v kateri navaja, da je posadka pred nesrečo “doživljala strah in duševne bolečine”, upravljalca podmornice pa obtožuje hude malomarnosti.

Paul-Henri Nargeolet je bil eden od petih ljudi na krovu, ki so lani umrli med nevarnim potovanjem do razbitine znamenite ladje Titanik. Potovanje je organiziralo podjetje OceanGate, Nargeolet je v tožbi opisan kot uslužbenec podjetja in član posadke na Titanu, povzema CNN.

Družina Nargeoleta v tožbi proti podjetju pravi, da se je francoski raziskovalec med svojim življenjem kar 37-krat potopil do Titanika, zato je bil znan tudi kot gospod Titanik. S številom potopov do ene najbolj znanih ladij na svetu je postavil rekord, tudi trdijo svojci.

Odvetniki: Titan ni bil kos nalogi

Nesreča podmornice Titan tako dokazuje, da plovilo ni bilo kos nalogi, pravijo odvetniki. “Plovilo podjetja OceanGate je bilo obsojeno na propad, imelo je težavno zgodovino,” piše v tožbi.

Dodali so, da podjetje OceanGate ne posadki ne potnikom ni razkrilo ključnih dejstev o plovilu in njegovi vzdržljivosti. “Čeprav je Nargeolet štel za člana posadke, ni bil seznanjen s pomanjkljivostmi in slabostmi plovila, podjetje jih je prikrivalo.”

OCEANGATE
Podmornico je upravljalo podjetje OceanGate (Foto: PROFIMEDIA)

V tožbi med drugim piše, da je podmornica Titan približno 90 minut po začetku potopa ‘spustila uteži’. To po mnenju strokovnjakov pomeni, da je ekipa poskušala prekiniti potop in podmornico dvigniti nazaj na morsko gladino. “Čeprav natančnega vzroka nesreče ne bo mogoče nikoli ugotoviti, se strokovnjaki strinjajo, da se je posadka Titana zavedala, kaj se dogaja.”

Družina francoskega raziskovalca je tožbo na sodišče v okrožju King v Washintonu vložila v torek. Predstavnik podjetja OceanGate je ni želel komentirati, poroča CNN.

“Posadka je pred smrtjo poslušala pokanje”

Ker naj bi posadka pred smrtjo dobro vedela, kaj se dogaja, naj bi se tudi zavedala, da na površje ne bo več prišla, pravijo odvetniki. “Zdrava pamet narekuje, da se je posadka pred smrtjo dobro zavedala, da bo umrla,” navajajo v tožbi.

“Posadka je pred smrtjo lahko slišala, da je pokanje trupa podmornice postalo vse glasnejše, teža vode je pritiskala na Titanov trup. Posadka je izgubila komunikacijo z zunanjim svetom, morda tudi električno energijo. Strokovnjaki menijo, da se je podmornica še naprej spuščala v globino in da se je posadka zavedala nepopravljive okvare plovila. Strah jo je bilo in doživljala je duševne bolečine, preden je Titan dokončno implodiral.”

V tožbi so odvetniki kritizirali tudi Titanov “moderen, sodoben sistem brezžične elektronike”, zaradi katerega naj bi krmilniki, kontrolne plošče in merilniki za delovanje potrebovali stalen vir energije oziroma brezžičen signal.

Prvi pomisleki že takoj po nesreči

Eden od odvetnikov Tony Buzbee je dejal, da s tožbo med drugim želijo odgovoriti na vprašanja družine, kaj natančno se je zgodilo, kdo vse je bil vpleten v nesrečo in kako so lahko vpleteni dopustili, da se je nesreča zgodila.

podmornica
Podmornica Titan na krovu ladje pred potopom (Foto: PROFIMEDIA)

Že takoj po nesreči so se pojavili pomisleki o ustreznosti podmornice Titan. Dodatne dvome je spodbudila odločitev OceanGata, ki po nesreči ni želel opraviti neodvisnih pregledov nastanka nesreče, kar je sicer v takih primerih običajna praksa.

Je pa preiskavo, ki še poteka, kmalu po imploziji sklicala obalna straža ZDA. Del preiskave bo tudi javna obravnava, ki je predvidena za september.

Na krovu so bili poleg Nargeoleta še britanski raziskovalec Hamish Harding, pakistansko-britanski poslovnež Šahzada Davud in njegov sin Suleman ter izvršni direktor podjetja OceanGate Expeditions, ki je upravljal podmornico, Stockton Rush.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje