V Malmöju na Švedskem so danes varnostni ukrepi še posebej poostreni. V drugem polfinalnem večeru šova bo namreč nastopal Izrael, zaradi tega pa je napovedan protest.
Danes je na sporedu še drugi polfinalni večer Evrovizije. Pričakovati je, da bo največ pozornosti pritegnil nastop Izraela, zaradi katerega ta večer ne bo minil le v znamenju glasbe, ampak tudi protestov.
V Malmöju se je sicer zbralo okoli 100.000 tistih, ki so prišli spremljat šov, medtem ko ga prek televizijskih zaslonov spremlja 200 milijonov ljudi, a številni oboževalci šov letos tudi bojkotirajo, ne manjka pa niti takih, ki protestirajo.
Nastop Izraela, ki ga organizatorji Evrovizije kljub dogajanju v Gazi niso izločili iz tekmovanja, je tako nekaj, česar številni ne želijo gledati. Tudi če bodo tekmovanje spremljali, ni pričakovati, da bo med nastopom Izraela v dvorani slišati vzklike podpore, kot je to v navadi pri drugih tekmovalcih.
Danes tako v Malmöju obstaja visoko varnostno tveganje, a pristojne službe zagotavljajo, da so na vse scenarije pripravljene. Upajo, da bo veliki propalestinski protest minil mirno.
Organizatorji Evrovizije vztrajajo, da niso dvolični, in zavračajo primerjave z izločitvijo Rusije iz tekmovanja ob začetku vojne v Ukrajini. Prav tako so na tekmovanju prepovedali simbole, ki imajo politično konotacijo (kamor spadajo tudi palestinske zastave).
V prvem polfinalu je prah dvignila poteza pevca iz revijalnega dela šova. Eric Saade, ki je na Evroviziji leta 2011 predstavljal Švedsko in dosegel tretje mesto, je med svojim nastopom okoli zapestja nosil palestinsko kefijo, črno-beli šal, ki je značilen za Palestino in ga mnogi nosijo kot znak solidarnosti s Palestino. Pevec je bil že v preteklosti na svojih družbenih omrežjih goreč podpornik Palestine, nasprotoval pa je tudi udeležbi Izraela na tekmovanju. Evropska radiodifuzna zveza je komentirala, da obžaluje, ”da se je Eric Saade odločil ogroziti nepolitično naravo dogodka”. Saade je sicer pojasnil, da sam tega simbola ne dojema kot političnega, da gre za darilo njegovega očeta in da ga nosi, da bi se spominjal in pokazal svoje korenine. Po očetovi strani je namreč Saade Palestinec.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje