Zagreb se zgleduje po Ljubljani in uvaja novo storitev, a ta bo desetkrat dražja

Zagrebški župan Tomislav Tomašević je v torek predstavil začetek delovanja novega sistema javnih koles v mestu, imenovanega "Bajs", s 500 kolesi, ki so razporejena na 40 lokacijah in jih bodo prebivalci lahko uporabljali za premikanje po mestu.
Projekt "Bajs" je zasnovan kot dopolnilo javnemu prevozu, vendar bo kar desetkrat dražji od sistema BicikeLJ, ki ga ima Ljubljana. Kolesa bodo na voljo po ceni 0,50 evra za pol ure uporabe. Predvidena je tudi možnost mesečne naročnine v višini 5 evrov oziroma letne naročnine za 30 evrov. Za primerjavo: letna naročnina v Ljubljani znaša le 3 evre.
Že jeseni 2.000 javnih koles na 180 lokacijah
Do konca oktobra naj bi bilo prebivalcem Zagreba na voljo dodatnih 2.000 javnih koles na 180 lokacijah, napovedana pa je tudi možnost povečanja števila koles še za tisoč.
Postaje za izposojo bodo postavljene ob progah javnega prevoza, šolah, športnih objektih in v gosto naseljenih mestnih četrtih. Cilj projekta je zmanjšanje uporabe avtomobilov, kar pomeni manj prometnih zastojev, manj emisij toplogrednih plinov, manj onesnaženja zraka in manj hrupa, je dejal Tomašević na novinarski konferenci.
Storitev bo na voljo 24 ur na dan, sedem dni v tednu. Kolesa je mogoče uporabljati pol ure, nato pa jih je treba vrniti na katerokoli postajo. Za uporabo je potrebna mobilna aplikacija, poroča N1 Hrvaška.

Projekt "Bajs" se sofinancira iz mestnega proračuna, skupna vrednost pogodbe, ki zajema vse potrebne storitve, pa znaša 9,3 milijona evrov + DDV, kar pomeni približno 64 evrov na mesec za posamezno kolo.
Z uvedbo sistema "Bajs" se je Zagreb pridružil številnim evropskim prestolnicam, ki že vrsto let uspešno uporabljajo podobne sisteme za spodbujanje trajnostnega in učinkovitega mestnega prometa, so še povedali.
"Za 30 evrov letne naročnine lahko uporabljate katerokoli od 2.000 koles – pol ure naenkrat, nato pa ga vrnete na eno izmed 180 postaj. Po tem sledi 30-minutni premor, zatem pa lahko znova uporabljate kolo za pol ure – vse to je vključeno v naročnino. Če pa želite kolo uporabljati dlje kot pol ure brez prekinitve, vas bo to stalo 0,50 evra na pol ure," je pojasnil Tomašević.
Storitev bo izvajalo podjetje Nextbike, ki je že do zdaj ponujalo storitev izposoje koles v Zagrebu, a tokrat z več kolesi, več postajami in nižjimi cenami za uporabnike, je še dodal.
Modernizacija tramvajev
Župan je napovedal tudi nadaljnjo modernizacijo tramvajev ZET-a (mestnega potniškega podjetja "Zagrebški električni tramvaj") . Podjetje Končar je do zdaj dostavilo 10 novih krajših tramvajev, še 10 jih bo prispelo do konca leta, naslednje leto pa še dodatnih 20.
"Računamo, da bomo v dobrem letu dni imeli 40 novih krajših tramvajev, nato pa bomo začeli tudi postopek javnega naročanja za daljše tramvaje," je napovedal Tomašević. Dodal je še, da je cilj, da bodo v bližnji prihodnosti vsi zagrebški tramvaji nizkopodni.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje