Zakaj se je zrušil most Carola v Dresdnu: “Česa tako brutalnega še nisem videl”

Svet 18. Dec 202419:38 2 komentarja
Most Carola v Dresdnu
Foto: PROFIMEDIA

Tri mesece po delni zrušitvi mostu Carola v nemškem mestu Dresden so strokovnjaki končno odkrili vzrok nesreče. Kot so ob tem sporočili, so bili nad odkritjem šokirani.

Pred približno tremi meseci se je v mestu Dresden na vzhodu Nemčije zrušil del mostu Carola, ki prek reke Labo povezuje staro mestno jedro z drugimi deli mesta.

Kot je pojasnil Steffen Marx, je za porušenje mostu kriva korozija, ki jo je povzročila vlaga, poroča Deutsche Welle. Ob tem je dodal, da bo treba porušiti tudi preostanek mostu, saj ta ni več primeren za uporabo.

Strokovnjaki iz vse Nemčije so bili nad odkritjem vzroka šokirani. Kot je pojasnil Marx, je korozija tako napredovala, da so se žice, ki pritrjujejo konstrukcijo, dobesedno pretrgale. “Še nikoli nisem videl česa tako brutalnega,” je še dodal nemški strokovnjak za mostove.

Dele mostu so nato preiskali v laboratoriju in potrdili sume o koroziji. “V laboratoriju smo bili soočeni z grozo. Odkrili smo veliko število majhnih razpok, ki so segale skoraj do sredine jeklenih delov konstrukcij,” je pojasnil Marx.

Marx je med predstavitvijo ugotovitev poudaril, da neporušeni del mostu ni več primeren za nadaljnjo uporabo, saj da bi se ta ob vnovičnem prečkanju popolnoma zrušil v reko Labo.

Steffen Marx
Steffen Marx (Foto: PROFIMEDIA)

Mostu potekel rok uporabe

Steffen Marx ob tem meni, da z ustaljenimi metodami ni bilo mogoče predvideti zrušitve dela mostu. Kot je pojasnil, je šlo za kombinacijo različnih dejavnikov. Prve razpoke na mostu so, kot poudarja nemški strokovnjak, odkrili že v 90. letih prejšnjega stoletja. “Most je bil pod budnim nadzorom. A kljub temu bi morali biti jasnovidni, da bi opazili morebitne težave in ustrezno ukrepali,” je dodal Marx.

Kot je pojasnil Marx, na mostu ni bilo dovolj znakov, s katerimi bi lahko zanesljivo predvideli nesrečo, saj zaradi posebne konstrukcije niso nastale očitne razpoke.

Promet je prek mostu Carola prvič stekel leta 1971 in je od takrat povezoval osrednji del Dresdna z ostalimi predeli mesta. Lokalne oblasti so medtem pojasnile, da so ves ta čas izvajale redne kontrole stanja mostu, ki so bile v skladu z zakonskimi predpisi.

Prve težave na mostu so se sicer po mnenju strokovnjakov pojavile že med gradnjo. V poročilu so zapisali, da je bila vlaga, ki je v konstrukcijo vstopila med gradbenimi deli pred več kot pol stoletja, razlog za mikrobiološko korozijo.

“Pri tovrstni koroziji vodik prodre v kovinske materiale, v kombinaciji z utrujenostjo materiala pa vse to vodi do razpok, material pa sčasoma postane krhek,” je pojasnil Marx in dodal, da tega procesa ni bilo mogoče ustaviti. “Mostu je, poenostavljeno povedano, potekel rok uporabe,” je še dodal.

Delno zrušen most v Dresdnu Delno zrušen most v Dresdnu
Delno zrušen most v Dresdnu (Foto: Matthias Rietschel/REUTERS)
Delno zrušen most v Dresdnu Delno zrušen most v Dresdnu
Delno zrušen most v Dresdnu (Foto: Matthias Rietschel/REUTERS)
Delno zrušen most v Dresdnu Delno zrušen most v Dresdnu
Delno zrušen most v Dresdnu (Foto: Matthias Rietschel/REUTERS)
Delno zrušen most v Dresdnu Delno zrušen most v Dresdnu
Delno zrušen most v Dresdnu (Foto: Matthias Rietschel/REUTERS)

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje