Hrvaška vlada začenja obsežen projekt, ki bo razveselil številne Slovence, ki dopustujejo na otoku Krk. Čez pet let naj bi se do Krka lahko zapeljali po novem dvonadstropnem mostu.
Otok Krk je ena najbolj priljubljenih počitniških destinacij Slovencev, ki imajo tam v lasti številne nepremičnine. Predvsem v času najvišje sezone pred mostom nastajajo zastoji, ki povzročajo nemalo slabe volje. Potem ko so pred dvema letoma obnovili sedanji most, hrvaška vlada zdaj začenja priprave za nov velik projekt, ki bo celino in priljubljeni hrvaški otok povezal z novim mostom ter dodatno razbremenil promet, poroča hrvaški Novi list.
Hrvaške avtoceste (HAC) so včeraj objavile razpis za izdelavo študijske in prometne dokumentacije, ki je osnova za pridobitev lokacijskega dovoljenja novega mostu in povezovalnih cest.
V prihodnjih treh letih naj bi tako pripravili ustrezno dokumentacijo, med pomembnejšimi je na primer zahtevna študija vplivov na okolje, šele nato bodo lahko začeli gradnjo mostu, ki naj bi po njihovih ocenah trajala dodatni dve leti. Vse skupaj torej pet let.
Vodja projektiranja na HAC Gregor Mihelčić je za Novi list pojasnil, da bo most zgrajen v dveh nadstropjih. Zgornje nadstropje bo namenjeno cestnemu prometu, po spodnjem pa bo stekla železniška proga. Most torej naj ne bi bil izrazito širši od zdajšnjega mostu, bo pa zaradi dvonadstropne gradnje višji. Obstoječi most bo tudi po gradnji novega mostu obratoval kot običajno, vendar bo občutno razbremenjen. Z ministrstva pojasnjujejo, da bo potreba po gradnji novega mostu do izraza prišla predvsem po gradnji kontejnerskega terminala v kraju Omišalj.
Kje bo most stal?
Most bodo predvidoma zgradili nekoliko južneje od obstoječega mostu in ne bo prečkal otoka Svetega Marka, ampak bo potekal na najkrajši zračni razdalji med celino in Krkom. Povezovalna trasa se bo podobno kot sedaj začela na vzhodu Črišnjevskega zaliva in bo potekala do polotoka, kjer stoji utrdba Maltempo. Na tej relaciji pod vodo že poteka plinovod LNG-terminala v kraju Omišalj.
Načrt predvideva tudi gradnjo nove ceste od kraja Šmirke do zaliva Črišnjevo, kjer se bo most začel, na koncu mostu na Krku pa bodo prav tako morali zgraditi viadukt in predor do kraja Omišalj. Obiskovalci Krka lahko pričakujejo tudi novo cesto, ki bo most prek Dobrinja in Vrbnika povezala z Baško.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje