Strojevodja in nekdanji direktor sta obsojena na dve leti in pol zapora zaradi ene najhujših železniških nesreč v Španiji. Leta 2014 je iztiril vlak, umrlo je 80 potnikov, poškodovanih je bilo 140.
Špansko sodišče je danes strojevodjo in nekdanjega direktorja za varnost pri upravljavcu železnic Adif obsodilo na dve leti in pol zapora ter jima pripisalo odgovornost za smrt 79 od 80 potnikov vlaka, ki so umrli leta 2013 v eni najhujših železniških nesreč v državi, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Sodišče je ugotovilo, da sta tako strojevodja Francisco Garzon kot nekdanji direktor za varnost pri železniškem operaterju ADIF Andres Cortabitarte odgovorna za smrt 79 od 80 potnikov. Za eno osebo, ki je bila v nesreči poškodovana in je umrla 73 dni pozneje, pa sodišče ni menilo, da je bila vzrok smrti nesreča.
V bližini Santiaga de Compostele na severozahodu Španije je 24. julija 2013 vlak vozil s hitrostjo 179 kilometrov na uro, kar je bilo dvakrat več od dovoljene hitrosti. Poleg ogromnega števila smrtnih žrtev je bilo v iztirjenju vlaka poškodovanih tudi 140 ljudi. To je bila najhujša železniška nesreča v Španiji po letu 1944.
Po navedbah preiskovalcev se je tragedija zgodila zaradi pomanjkljive pozornosti strojevodje, ki je tik pred iztirjenjem vlaka končal telefonski pogovor s sprevodnikom. Garzon je pred sodiščem priznal, da je bil klic moteč, a dodal, da bi morala biti na progi postavljena ustrezna signalizacija, ki bi ga opozorila, naj zmanjša hitrost.
Cortabitarte je bil medtem obtožen, da ni izvedel študije o tveganjih na ovinku, kjer se je zgodila nesreča.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje