Znani razlogi, ki naj bi pripeljali do zrušenja nadstreška v Novem Sadu

Svet 26. Nov 202419:32 0 komentarjev
Železniška postaja v Novem Sadu
Foto: Profimedia

Srbski portal Nova.rs je pridobil odredbo tožilstva za začetek preiskave nekdanjega direktorja podjetja Infrastrukture Železnice Srbije Nebojše Šurlana. V njej so srbski preiskovalni organi prvič navedli tudi morebitne razloge za zrušenje nadstreška.

Zaradi zrušenja betonskega nadstreška ob železniški postaji v Novem Sadu, v katerem je umrlo 15 ljudi, so srbski organi pridržali 13 ljudi. Med njimi sta nekdanji srbski minister za gradbeništvo, promet in infrastrukturo Goran Vesić in nekdanji direktor podjetja Infrastrukture Železnice Srbije Nebojša Šurlan. Za nekdanjo v. d. direktorice tega podjetja Jeleno Tanasković in še enega osumljenega je sodišče odredilo trimesečni hišni pripor.

Srbski portal Nova.rs je pridobil odredbo tožilstva za začetek preiskave zoper Šurlana, ki je bil direktor železniškega podjetja ravno v času obnove novosadske postaje. V njej pa so srbski preiskovalni organi prvič navedli tudi morebitne razloge za zrušenje nadstreška.

V odredbi Šurlanu očitajo, da ni odredil rednih in izrednih pregledov železniške postaje v Novem Sadu, kot mu nalaga pravilnik. Zaradi tega pa, kot navaja odredba tožilstva, niso mogli ugotoviti, da je na stičišču zateg in strešnih nosilcev prišlo do korozije.

“To je povzročilo propadanje kablov v zategah in zmanjšanje nosilnosti, glede na to, da je bilo okvarjenih 40 odstotkov žic v zategah. Poleg tega niso odstranili nearmiranega betona, na katerega so dodajali novo plast. Vse to je povzročilo prelom togih povezav prečnih nosilcev nadstreška v stebrih sprednje fasade, popolno odpoved zateg in pojava krhkega loma ter zrušitve nastreška,” vsebino odredbe navaja Nova.rs.

Nesreča v Novem Sadu
Nesreča v Novem Sadu (Foto: PROFIMEDIA)

Pri omenjenem mediju so še zapisali, da to nedvoumno pomeni, da so obnovitvena dela zajemala tudi nadstrešek, čeprav so pristojni od vsega začetka trdili, da rekonstrukcija nadstreška ni bila vključena v prenovo.

Nova.rs prav tako navaja vsebino kazenske ovadbe proti nekdanjemu ministru Vesiću. Tožilstvo navaja, da je bila železniška postaja odprta, čeprav so obnovitvena dela še vedno potekala, o čemer niso obvestili gradbene inšpekcije. Vesiću očitajo tudi, da železniška postaja ni imela opravljenega tehničnega pregleda, prav tako pa ni imela uporabnega dovoljenja. Podobni očitki so po pisanju Nove.rs tudi v kazenski ovadbi v. d. direktorice podjetja Infrastrukture Železnice Srbije Jelene Tanasković.

Nekdanji minister zaradi gladovne stavke v bolnišnici

Nekdanjega ministra Gorana Vesića, ki od priprtja gladovno stavka, so danes zaradi poslabšanega zdravstvenega stanja prepeljali iz zapora v bolnišnico, poročajo srbski mediji. Upravnik novosadskega okrožnega zapora Mile Jandrić je za srbsko tiskovno agencijo Tanjug danes pojasnil, da je Vesiću postalo slabo, zdravniki, ki so ga pregledali, pa so ugotovili, da ima težave. Obvestili so pristojnega sodnika, ta pa je odredil, da Vesića pregledajo v zdravstveni ustanovi v Sremski Kamenici pri Novem Sadu, poroča STA. Vesića so z rešilcem prepeljali v bolnišnico, kjer so ga po specialističnem pregledu zadržali na koronarno-intenzivnem oddelku. Upravnik zapora je pri tem poudaril, da Vesić še vedno velja za priprto osebo.

Zaradi zdravstvenih težav so v bolnišnico v Sremski Kamenici odpeljali tudi nekdanjega direktorja podjetja Infrastrukture Železnice Srbije Nebojšo Šurlana, poroča N1 Srbija.

Spomnimo, da je v zrušenju nadstreška na železniški postaji v Novem Sadu 1. novembra umrlo 15 ljudi. Reševalci so pod ruševinami našli 14 trupel in tri hudo poškodovane osebe, ki so se v novosadski bolnišnici borile za življenje. Ena od njih je po nekaj dnevih umrla, medtem ko je zdravstveno stanje drugih dveh preživelih še vedno resno.

Po tragediji so sledili nekateri odstopi v srbski vladi in v državnih podjetjih. Tri dni po zrušenju nadstreška je s položaja odstopil aktualni minister za gradbeništvo, promet in infrastrukturo Vesić, nato pa je s položaja odstopil tudi minister za trgovino Tomislav Momirović, ki je bil minister za gradbeništvo, promet in infrastrukturo od leta 2020 do leta 2022. Hkrati z Momirovićem je odstopila tudi v. d. direktorice podjetja Infrastrukture Železnice Srbije Jelena Tanasković.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!