Bi se strinjali z upočasnitvijo hitrosti letal, če bi daljša pot pomenila bolj zdrav planet? To je eden izmed predlaganih drastičnih ukrepov znanstvenikov v Cambridgeu, s katerimi bi poskušali zmanjšali ogljični odtis letalske industrije.
Znanstveniki iz Cambridgea v novem poročilu opozarjajo, da bo moral svet sprejeti drastične ukrepe, če želi doseči zastavljeni cilj ogljične nevtralnosti do leta 2050. Na področju letalske industrije, ki velja za večjo onesnaževalko planeta, so predlagali tri ukrepe.
“Če bo letalstvo sprejelo te tri drastične ukrepe, bi se lahko poraba goriva pri letalih do leta 2050 zmanjšala za polovico, ” znanstveniki ugotavljajo v poročilu Pet let za načrtovanje nove prihodnosti za letalstvo. Ker bi ukrepi zahtevali spremembe v celotnem letalskem sektorju, sicer menijo, da možnosti za njihovo sprejetje najverjetneje ni.
Kaj predlagajo?
Prvi ukrep je pogostejša posodobitev letalskih flot – znanstveniki predlagajo, da bi letalske družbe svoja letala menjala na 15 in ne 30 let, saj bi modernejša zračna plovila porabila manj goriva. Jasno je, da bi bile takšne naložbe za letalske družbe precejšen finančni zalogaj, zato se lastniki s predlogom najverjetneje sploh ne bi strinjali.
Kot drugi ukrep znanstveniki navajajo upočasnjeno vožnjo letal. Izračunali so namreč, da bi približno 15-odstotna upočasnitev letal zmanjšala porabo goriva za od pet do sedem odstotkov. Posledično bi bile manjše tudi emisije ogljika.
S tem verjetno ne bi bile nezadovoljne le letalske družbe, ki bi tako lahko opravile manj letov, ampak tudi potniki, predvidevajo v poročilu. Let čez Atlantik bi denimo trajal 50 minut dlje. “Ena izmed slabih strani upočasnitve letal je potencialni negativni vpliv na produktivnost letalskih prevoznikov in izkušnje potnikov, zlasti pri daljših letih.”
Kot tretji ukrep so znanstveniki navedli, naj letala proti končnemu cilju letijo blizu največjega dosega, kar bi zmanjšalo izgorevanje za od štiri do sedem odstotkov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje