Predsednik Telemachovega poslovodstva napoveduje nadaljnjo rast in napredek, tudi zaradi novega omrežja 5G
Pri Telemachu vlagajo veliko truda tako v svoje storitve kot v uporabniško izkušnjo. Posledica tega je stalna rast števila naročnikov na vseh področjih. Potem ko so že več let največji ponudnik plačljivih videovsebin, so lani prevzeli še vodilno vlogo med ponudniki širokopasovnega interneta v Sloveniji, s čimer se lahko pohvalijo le redki nedržavni operaterji, še vedno pa ostajajo najhitreje rastoči mobilni operater.
»Gradimo konvergentno gigabitno omrežje, v katerem bodo naši uporabniki tako v fiksnem kot mobilnem omrežju dostopali do interneta z gigabitnimi hitrostmi,« je dejal predsednik poslovodstva Adrian Ježina in napovedal nadaljnji razvoj naprednih tehnoloških rešitev. »Nove prihajajo z omrežjem 5G, za katero smo na nedavnem razpisu AKOS dobili vse želene frekvence in smo ga že začeli vzpostavljati.«
Zelo veliko vlagate v uporabniško izkušnjo, za kar ste bili že dvakrat nagrajeni s certifikatom Best in Test. Kaj vse ste na tem področju že naredili in kaj še načrtujete?
Uporabniški izkušnji že več kot eno leto posebno pozornost namenjamo prek kazalnika NPS (Net Promoter Score). Odzive uporabnikov spremljamo na številnih vstopnih točkah. Z veseljem opažam, da kakovost odnosov z njimi narašča. Zadovoljstvo uporabnikov je v zadnjem času največje, odkar opravljamo meritve. Imamo poseben oddelek za uporabniško izkušnjo, ki sprejema vse pripombe, predloge, te nato natančno analiziramo in tudi tako izboljšujemo procese in storitve. To je neprekinjen krog, saj se potrebe uporabnikov nenehno spreminjajo, zato moramo mi na drugi strani vseskozi napredovati. Mednarodni certifikati Best in Test, ki smo jih dobili za najboljšo uporabniško izkušnjo tako na mobilnem kot fiksnem področju, so dokaz, da smo na pravi poti.
Marca ste predstavili aplikacijo EON Connect, ki omogoča popoln nadzor nad hišnim internetom. Kako so jo sprejeli uporabniki?
Kot vsako novost, ki prinaša napredek, zelo dobro. Tudi čas za to aplikacijo je bil odličen, saj je pandemija še dodatno pospešila digitalizacijo, s tem pa so še bolj kot doslej izpostavljeni otroci. In te je treba zaščititi, kolikor se le da. EON Connect namreč poleg popolnega nadzora nad hišnim internetom omogoča prav starševski nadzor.
V preteklosti ste predstavili že veliko inovativnih rešitev. Kako spodbujate razvoj in vpeljavo inovacij v poslovanje?
Izjemnega pomena pri tem je United Cloud, inovacijski center skupine United Group. Je vodilno raziskovalno-razvojno središče v regiji in ga sestavlja več kot 200 usposobljenih strokovnjakov, inženirjev, razvijalcev in inovatorjev, oblikovalcev UX, ki delajo na petih lokacijah v treh različnih državah, tudi v Sloveniji.
Veliko telekomunikacijskih operaterjev se zaradi zaostrenih razmer na trgu vse bolj usmerja na področje informacijskih tehnologij. Kaj menite o tem in kakšna je na tem področju vaša strategija?
Tehnologije se vse bolj prepletajo. IT-industrija se začenja vse bolj prekrivati s telekomunikacijami skozi podatkovne centre, storitve v oblaku in številne druge stvari, kjer je vse težje postaviti mejo. Danes se industrija IKT vse pogosteje omenja kot mejna. Svojim uporabnikom želimo ponuditi kakovost vseh storitev, zato gremo tudi mi odločno po tej poti, tako neposredno kot s partnerskimi mrežami na področjih, za katera menimo, da lahko z njimi uporabnikom zagotovimo visoko dodano vrednost.
Telekomunikacijski operaterji iščejo tržno priložnost tudi na področju pametnih naprav in industrijskega interneta stvari. Tudi vi?
Internet stvari je ena od stvari, ki bo v središču mobilnega omrežja nove generacije 5G. Gre za povezovanje in izmenjavo podatkov med različnimi napravami, kar bo pripomoglo k razvoju pametne industrije, kmetijstva in skupnosti kot celote. Tehnologija 5G omogoča v kombinaciji z internetom stvari izboljšanje energetske učinkovitosti, zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov in učinkovitejšo rabo obnovljivih virov energije. Pripomore lahko pri zmanjševanju onesnaževanja zraka in vode, zmanjšanju odpadne vode hrane, zaščiti divjih živali in okolja. Internet stvari je priložnost za vse nas in treba jo je izkoristiti, saj pomeni še en velik korak naprej.
Se rast tržnega deleža na področju širokopasovnega dostopa do interneta nadaljuje tudi letos?
Da. Naši uspehi so plod dolgoročne strategije, ki se nadaljuje in daje rezultate v enaki meri. Ponosni smo, da se med ponudniki širokopasovnega interneta naš tržni delež in razlika do konkurence še povečujeta.
Kako pa ocenjujete letošnje poslovanje nasploh?
Veseli smo, da je v zraku več optimizma, zadovoljstva, pričakovanj, da imamo spet več osebnih stikov, s tem tudi klasičnega nakupovanja oziroma prodaje. Od lanske jeseni se nekatere stvari že normalizirajo kot »nove normalne«, zato kot podjetje preprosto živimo in delamo v takem ritmu. Vedno smo pripravljeni na morebitno nadaljevanje pandemije in novo zaprtje, a upamo, da se to ne bo ponovilo. Gotovo pa je, da nekatere stvari ne bodo več enake in da je pandemija pospešila digitalizacijo celotne družbe. In mi smo ena najbolj izpostavljenih panog, v kateri prihaja do sprememb prav zaradi tehnološkega in globalnega razvoja.
Kaj lahko od Telemacha pričakujemo do konca leta in prihodnje leto?
Brez dvoma nadaljnjo rast in napredek. Naš cilj je, da smo prvi izbor med telekomunikacijskimi operaterji, da ohranimo prvo mesto med ponudniki širokopasovnega interneta in plačljivih videovsebin ter ostanemo najhitreje rastoč mobilni operater. Prav tako želimo doseči opazno rast na področju B2B. Želimo, da bi še naraščalo tudi zadovoljstvo naših uporabnikov, naš cilj pa je tudi nadaljnja digitalizacija slovenske družbe.
Kako pa izkazujete svojo družbeno odgovornost?
Zelo se nam zdi pomembno, da vračamo družbi. Usmerjamo se v trajnostni razvoj in sledimo strategiji ESG (Enviromental, Social and Corporate Governance). Gre za okoljski, družbeni in korporativni pristop, za zavezo nenehnega izboljševanja sistema ravnanja z okoljem, prevzemanje odgovornosti do obvladovanja vplivov, ki jih imamo na okolje, za spoštovanje sprejetih okoljevarstvenih smernic s področja naše panoge in drugih zahtev na podlagi prepoznanih okoljskih vidikov. Zelo pomemben za nas je tudi projekt za osnovnošolce Varni na spletu, varni v svetu, prav tako dajemo velik poudarek športnim sponzorstvom. In povsod si želimo biti najboljši.