Oglaševanje

Matko Katanec: Wolt raste, ker posluša ljudi in razume lokalne trge

author
PR
11. nov 2025. 20:20
Matko 2
Foto: Slavko Midzor

Wolt je le v nekaj letih iz zagonskega podjetja za dostavo hrane zrasel v eno najuspešnejših in najinovativnejših digitalnih platform v Evropi. Danes na tisoče lokalnih podjetij povezuje z milijoni uporabnikov v več kot 30 državah in postaja ključni igralec v razvoju lokalne trgovine, logistike in digitalnih storitev. V srednji in jugovzhodni Evropi podjetje dosega rekordno rast, pri čemer se osredotoča na trajnostni razvoj, lokalno znanje in nenehno izboljševanje uporabniške izkušnje.

Oglaševanje

O strateški rasti, pomenu lokalnih ekip in novih priložnostih za slovenska podjetja smo se pogovarjali z Matkom Katancem, direktorjem Wolta za srednjo in jugovzhodno Evropo.

Wolt je v regiji srednje in vzhodne Evrope doživel rast v rekordnem času. Je to sreča, strategija ali malce čarovnije? Kako ohranjate ta položaj?

Naš uspeh izhaja iz trdne zavezanosti viziji Wolta in ustvarjanju dolgoročne vrednosti. Namesto da bi slepo lovili hitro širitev, smo se osredotočili na uporabnike in partnerje ter do popolnosti izpilili logistiko in tehnologijo. Naš cilj je zagotoviti brezhibno izkušnjo dostave z minimalnimi zamudami in optimalnimi stroški. Wolt je tehnološko podjetje z jasnim poslanstvom, saj želi prinašati veselje, preprostost in zaslužek v soseske po vsem svetu. Danes smo aplikacija za vse, kar je lokalno, prisotna v več kot 30 državah.

Naš napredek v srednji in vzhodni Evropi, letos smo se razširili tudi v Severno Makedonijo, Bolgarijo in Romunijo, gradimo na močnih ekipah, ki razumejo lokalno okolje, sprejemajo premišljene odločitve in vlagajo v infrastrukturo. Ključ našega uspeha so kakovost, pestrost ponudbe in dostopne cene, kar privablja tako uporabnike kot partnerje. Prav ta doslednost in usmerjenost v trajnostno rast nas postavljata med najbolj privlačne platforme za e-trgovino v regiji.

Delujete v 11 državah srednje in vzhodne Evrope. Kako vam uspe ohranjati globalno vizijo, ne da bi se izgubili v lokalnih zakonih, okusih in navadah?

Wolt ne verjame v pristop, ki bi vsem enako ustrezal. Namesto tega stavi na močno kombinacijo globalne tehnološke podpore in lokalne avtonomije. Skupaj z DoorDashem smo ena vodilnih svetovnih platform za lokalno trgovino, ki pomaga oživljati mestne skupnosti, podpira mala in srednje velika podjetja ter milijonom ljudi ponuja priložnosti za dodaten zaslužek.

Medtem ko ohranjamo jasno globalno vizijo in vlagamo v centralni razvoj, na primer v inženiring in podatkovne platforme, ki omogočajo rast, lokalnim ekipam popolnoma zaupamo pri izvajanju te vizije. Te ekipe namreč najbolje poznajo svoj trg, zato imajo vsa pooblastila za prilagajanje ponudbe, vodenje partnerstev in sprejemanje odločitev. Prav to poznavanje lokalnega okolja nam omogoča, da gradimo storitev e-trgovine, ki ljudem resnično olajša vsakdan. Tak hibridni model nam omogoča, da ustvarjamo trajno prisotnost in vrednost na vsakem trgu, kjer delujemo.

Wolt
Foto: Slavko Midzor

Ko postaneš več kot le dostavna storitev, se povečajo tudi pričakovanja. Kaj je naslednji korak in kako poskrbite, da inovacije ne ogrozijo zanesljivosti in kakovosti?

Wolt svojo ponudbo širi na področja, kot je recimo maloprodaja, farmacija in finančne storitve, le tam, kjer lahko resnično prinese dodano vrednost in se naravno poveže z našim logističnim modelom. Inovacije pri nas ne izhajajo iz trendov, temveč iz dejanskih potreb uporabnikov. Vsaka nova ideja mora prestati strog trifazni postopek, ki vključuje hitro testiranje, merjenje vpliva na uporabniško izkušnjo in trajnost poslovanja ter natančno izvedbo. Če ne prestane katere od teh faz, jo brez obotavljanja opustimo.

Osredotočeni smo na uporabnika in vedno iščemo načine, kako ustvariti dodatno vrednost. Zanesljivost in odgovornost sta temelj našega delovanja. Skrbimo za varnost in zadovoljstvo dostavljavcev ter ponujamo partnerjem in uporabnikom dodatne ugodnosti, kot so Wolt Capital in Wolt Ads za poslovne partnerje ter naročniški program Wolt Plus, ki omogoča brezplačne dostave in ekskluzivne popuste. Tak pristop ustvarja okolje, v katerem imajo vsi koristi − tako uporabniki, poslovni partnerji, dostavljavci kot tudi Wolt.

V obdobju, ko šteje vsak evro, ko inflacija trka na vrata in ljudje spreminjajo navade hitreje, kot jih lahko sledi katerikoli algoritem, se poraja vprašanje, kako obdržati uporabnike in ohraniti njihovo zaupanje.

Gospodarski pritiski nas spodbujajo, da razmišljamo bolj osredotočeno in učinkovito. Namesto da bi iskali bližnjice, iščemo pametne rešitve, ki združujejo dostopnost in kakovost. Vsak del našega delovanja je natančno izpopolnjen, torej vse poti, prevozi, urniki in ponudba so premišljeno načrtovani, saj tako lahko zmanjšamo stroške, vendar ohranimo visoke standarde.

S partnerji se ne dogovarjamo za splošne popuste, temveč oblikujemo ciljno usmerjene, na podatkih temelječe akcije. Program Wolt Plus, posebni paketi ali sezonske ponudbe so namenjeni točno določenim skupinam uporabnikov in prinašajo resnično dodano vrednost. Transparentnost pri nas ni le modna fraza. Ko se cene spremenijo, to vedno jasno in odkrito sporočimo uporabnikom in partnerjem ter razložimo razloge, čas in način. Verjamemo, da prav tisti, ki ostanejo zanesljivi tudi v zahtevnih časih, dolgoročno pridobijo resnično zaupanje in zvestobo uporabnikov.

Ali Wolt v Sloveniji res samo dostavlja izdelke ali dejansko prinaša konkreten zagon gospodarstvu in lokalnim podjetjem?

Wolt je v svojem bistvu namenjen ustvarjanju pametnejšega in enostavnejšega dostopa do hrane, živil in vsakdanjih potrebščin iz lokalnih restavracij in trgovin. Naši dostavni partnerji poskrbijo, da vse to do uporabnikov pride hitro in zanesljivo. Sistem je zasnovan tako, da vsi pridobijo. Uporabniki dobijo, kar potrebujejo, dostavni partnerji dobijo dodaten zaslužek na fleksibilen način, medtem ko lokalna podjetja rastejo in se razvijajo.

Gospodarski vpliv Wolta v Sloveniji govori sam zase. V zadnjih šestih letih so podjetja, ki sodelujejo na platformi, dosegla občutno rast prihodkov, razširila svoj doseg in izboljšala učinkovitost poslovanja. Kar 86 odstotkov partnerjev pravi, da so prek Wolta pridobili nove stranke, skoraj tretjina pa je povečala prihodke. Številnim je uspelo tudi zmanjšati stroške lastne dostave in se tako lažje osredotočiti na bistvo svojega dela.

Raziskava podjetja Norstat potrjuje, da Wolt na slovenskem trgu zapolnjuje pomembno vrzel. Približno 70 odstotkov podjetij brez naše platforme sploh ne bi moglo ponuditi dostave, s tem pa bi tvegali izgubo do tretjine svojih prihodkov. Pri nas tako dobijo orodja, s katerimi lahko sledijo sodobnim pričakovanjem kupcev, ob tem pa krepijo svojo dolgoročno konkurenčnost in stabilnost.

Kako Wolt v Sloveniji podpira podjetja tudi zunaj področja dostave hrane in živil?

Wolt že dolgo ni več samo dostavna platforma. Nenehno razvijamo nove načine, kako pomagati lokalnim podjetjem, in to ne le z naročili, temveč tudi z izboljšanjem njihovega poslovanja. Eden od takšnih načinov je zagotovo Wolt Drive. To je dostavna storitev na zahtevo, ki jo podjetja lahko neposredno vključijo v svoje spletne prodajne kanale. S tem lahko svojim strankam ponudijo hitro, zanesljivo in sledljivo dostavo, vendar se jim ni treba ukvarjati z logistiko. Dostava lahko prispe v manj kot eni uri ali pa jo podjetje prilagodi željam kupca, pri tem pa ohrani popoln nadzor nad uporabniško izkušnjo. Nedavna sodelovanja, kot je bilo s Telekomom Slovenije pri dostavi novih iPhonov, ter prihajajoča partnerstva s Petrolom in A1, kažejo, kako je lahko ta storitev uporabna v različnih panogah.

Pomembna storitev je tudi Wolt Capital. To je preprost, hiter in pregleden način, s katerim lahko naši partnerji dostopajo do dodatnih finančnih sredstev. Program je namenjen predvsem malim in srednje velikim podjetjem, ki tudi sicer predstavljajo več kot 80 odstotkov naših partnerjev. Omogoča jim vlaganje v rast, boljšo stabilnost poslovanja ali kritje nepričakovanih stroškov. Namesto klasičnega posojila partnerji prejmejo vnaprejšnje izplačilo z enkratno fiksno provizijo brez obresti in brez skritih stroškov. Odplačevanje se samodejno prilagaja tempu poslovanja, saj se odšteva kot odstotek prihodnjih prodaj prek Wolta.

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih