Uredniška načela

Naše poslanstvo

N1 zagotavlja točno, pošteno in nepristransko novinarstvo. Uredniške odločitve so neodvisne od lastništva, komercialnih in političnih vplivov. N1 deluje v javnem interesu.

1) Točnost in preverjanje

  • Preverimo pred objavo; zanašamo se na verodostojne vire in jih jasno navajamo.
  • Napake popravimo takoj in na jasno viden način; popravke pojasnimo.

2) Nepristranskost in neodvisnost

  • Smo nepristranski in ne promoviramo političnih strank in kampanj.
  • Člani ekipe se izogibamo navzkrižju interesov in ne sprejemamo daril / ugodnosti, ki bi lahko vplivala na poročanje.

3) Pravičnost in kontekst

  • Poročanje odraža relevantne poglede, zagotavljamo kontekst.

4) Viri in zaupnost

  • Preferiramo imenovanje virov; na anonimne vire se sklicujemo, ko je to nujno in v javnem interesu.
  • Identiteto virov zaščitimo, ko je to uredniško upravičeno.

5) Zasebnost, škodovanje in sovražni govor

  • Spoštujemo zasebnost; vsak poseg vanjo mora biti utemeljen z jasnim javnim interesom.
  • Ne objavljamo vsebin, ki spodbujajo sovraštvo, diskriminacijo ali nasilje; uporabljamo jezik, ki ne stigmatizira.

6) Kriminal, sodišča in senzacionalizem

  • Spoštujemo domnevo nedolžnosti do razglasitve sodbe; ne prejudiciramo.
  • Nasilja ne poveličujemo; zelo nazorno slikovno gradivo uporabljamo previdno in z opozorili.

7) Vizualna in avdio integriteta

  • Ne manipuliramo in ne posegamo v fotografije ali posnetke bolj, kot to terja običajna uredniška obdelava; ta nikoli ne sme spremeniti pomena.

8) Družbeni mediji in javni nastopi

  • Za objavljanje vsebin na družbenih medijih veljajo enaka merila kot za objave na mediju N1.
  • Člani ekipe komunicirajo profesionalno in tako, da je občinstvu jasna njihova povezava z N1; v občutljivih primerih ravnanje usmerjajo uredniki.

9) Uporaba orodij umetne inteligence

  • Umetna inteligenca lahko podpira delovni proces le pod človeškim nadzorom in z jasnim označevanjem, kadar lahko vpliva na končni rezultat; nikoli ne sme spreminjati dejstev, glasov ali podob.
  • Zagotavljamo varstvo zasebnosti in varnost podatkov.

10) Ločevanje komercialnih vsebin

  • Novinarske vsebine niso sponzorirane. Vse komercialne vsebine (kakršnokoli oglaševanje, sponzorirane objave, product-placement ...) so jasno označene in ločene od novinarstva.

11) Dostopnost

  • Zagotavljamo podnapise, avdio/besedilni opis in jasno predstavitev ključnih informacij na način, da skušamo vključiti čim širše občinstvo.

12) Pritožbe in preglednost

  • Zagotavljamo dostopnost postopka za pritožbe in popravke.
  • Zavezani smo k nenehnemu izboljševanju svojega dela v dialogu z našim občinstvom.

Opomba: To je kratek javni povzetek. Podrobni notranji postopki (načini preverjanja, varnost, poročanje o krizah, pravni protokoli) so v novinarski redakciji.

Reference (panožni standardi): Kodeks etike nacionalnega društva novinarjev; standardi in priročnik agencije Reuters; priročnik za preverjanje; smernice osrednjih svetovnih javnih medijev o nepristranskosti in objavah v družbenih medijih.