Uredniška načela
Naše poslanstvo
N1 zagotavlja točno, pošteno in nepristransko novinarstvo. Uredniške odločitve so neodvisne od lastništva, komercialnih in političnih vplivov. N1 deluje v javnem interesu.
1) Točnost in preverjanje
- Preverimo pred objavo; zanašamo se na verodostojne vire in jih jasno navajamo.
- Napake popravimo takoj in na jasno viden način; popravke pojasnimo.
2) Nepristranskost in neodvisnost
- Smo nepristranski in ne promoviramo političnih strank in kampanj.
- Člani ekipe se izogibamo navzkrižju interesov in ne sprejemamo daril / ugodnosti, ki bi lahko vplivala na poročanje.
3) Pravičnost in kontekst
- Poročanje odraža relevantne poglede, zagotavljamo kontekst.
4) Viri in zaupnost
- Preferiramo imenovanje virov; na anonimne vire se sklicujemo, ko je to nujno in v javnem interesu.
- Identiteto virov zaščitimo, ko je to uredniško upravičeno.
5) Zasebnost, škodovanje in sovražni govor
- Spoštujemo zasebnost; vsak poseg vanjo mora biti utemeljen z jasnim javnim interesom.
- Ne objavljamo vsebin, ki spodbujajo sovraštvo, diskriminacijo ali nasilje; uporabljamo jezik, ki ne stigmatizira.
6) Kriminal, sodišča in senzacionalizem
- Spoštujemo domnevo nedolžnosti do razglasitve sodbe; ne prejudiciramo.
- Nasilja ne poveličujemo; zelo nazorno slikovno gradivo uporabljamo previdno in z opozorili.
7) Vizualna in avdio integriteta
- Ne manipuliramo in ne posegamo v fotografije ali posnetke bolj, kot to terja običajna uredniška obdelava; ta nikoli ne sme spremeniti pomena.
8) Družbeni mediji in javni nastopi
- Za objavljanje vsebin na družbenih medijih veljajo enaka merila kot za objave na mediju N1.
- Člani ekipe komunicirajo profesionalno in tako, da je občinstvu jasna njihova povezava z N1; v občutljivih primerih ravnanje usmerjajo uredniki.
9) Uporaba orodij umetne inteligence
- Umetna inteligenca lahko podpira delovni proces le pod človeškim nadzorom in z jasnim označevanjem, kadar lahko vpliva na končni rezultat; nikoli ne sme spreminjati dejstev, glasov ali podob.
- Zagotavljamo varstvo zasebnosti in varnost podatkov.
10) Ločevanje komercialnih vsebin
- Novinarske vsebine niso sponzorirane. Vse komercialne vsebine (kakršnokoli oglaševanje, sponzorirane objave, product-placement ...) so jasno označene in ločene od novinarstva.
11) Dostopnost
- Zagotavljamo podnapise, avdio/besedilni opis in jasno predstavitev ključnih informacij na način, da skušamo vključiti čim širše občinstvo.
12) Pritožbe in preglednost
- Zagotavljamo dostopnost postopka za pritožbe in popravke.
- Zavezani smo k nenehnemu izboljševanju svojega dela v dialogu z našim občinstvom.
Opomba: To je kratek javni povzetek. Podrobni notranji postopki (načini preverjanja, varnost, poročanje o krizah, pravni protokoli) so v novinarski redakciji.
Reference (panožni standardi): Kodeks etike nacionalnega društva novinarjev; standardi in priročnik agencije Reuters; priročnik za preverjanje; smernice osrednjih svetovnih javnih medijev o nepristranskosti in objavah v družbenih medijih.