Vozniki bentijo, ker kolone na slovenskih cestah postajajo neznosne. Pred vrati pa je zdaj še turistična sezona. Kako odgovarja pristojna ministrica Alenka Bratušek? Bo kaj drugače? In kdaj?
“Lahko samo prosim ljudi za razumevanje. Tega ne bo konec čez teden ali pa mesec dni. Še nekaj časa bo trajalo, ampak tudi tu je luč na koncu tunela. Do konca leta 2025 bo skupaj z drugim tirom med Divačo in Koprom obnovljena celotna železniška proga od Kopra do Maribora, kar pomeni, da bomo lahko velik del tovora prestavili na tire,” je v intervjuju za STA ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek odgovorila na vprašanje o skoraj že neznosnih prometnih zastojih na slovenskih cestah, v katerih zlasti pred službo in po njej ter med vikendi stojijo številni. Pred vrati pa je zdaj še turistična sezona.
Na slovenskih cestah je trenutno več tovornega prometa tudi zato, ker tako kot na cestah tudi na železnicah potekajo obnovitvena in gradbena dela, pojasnjuje pristojna ministrica. A dejstvo je, da vozniki ne bentijo le zaradi tega, pač pa tudi zaradi podražitve vinjet.
S 15. junijem bo namreč letna vinjeta za osebna vozila, ki danes stane 110 evrov, stala 117,50 evra, mesečna 32 evrov, kar je dva evra več kot danes, tedenska pa 16 evrov oziroma en evro več kot trenutno.
“Razlog za dvig je izključno dolgoročna finančna vzdržnost Darsa, seveda pa mora Dars z vsakim evrom delati tako, kot je treba,” pravi Bratušek.
Ključno se ji zdi, da Darsovi dobički ostajajo na računu upravljavca avtocest in se ne stekajo v proračun, saj je pred Darsom v prihodnje ogromno obveznosti. Dodaja, da sicer razume nezadovoljstvo voznikov zaradi dviga cen v primerih, ko so ceste slabe. “A so nezadovoljni tudi, če jih obnavljamo, ker nastajajo gneče.”
Ker bo letošnje poletje zaradi številnih obnovitvenih in gradbenih del verjetno res leto prometnih kolapsov, je SDS vladi že predlagala, naj spodbuja nočne vožnje tovornjakov, in sicer tako, da se med 15. junijem in 30. septembrom za vožnjo po avtocestah v Sloveniji v nočnem času, torej med 21. in 6. uro zjutraj, zniža cestnina za tovorni promet za 50 odstotkov in enako pri nakupu tedenskih vinjet za osebna vozila, ki bodo uporabljene v tem časovnem obdobju. Prav tako so prepričani, da bi na ta način spodbudili vožnjo v večernih in nočnih urah, kar bi na slovenskih avtocestah pripomoglo k večji pretočnosti dnevnega prometa.
Ministrica Alenka Bratušek tega predloga ne zavrača, kot je pojasnila, trenutno uredbo usklajujejo z evropskimi pravili, v okviru tega pa bi lahko razmišljali tudi o diferenciaciji cen. “Pa ne le za nočne, ampak tudi za posamezne ure podnevi,” je dejala.
Povedala je še, da je tudi sama že večkrat predlagala, da bi na območjih z največ zastoji gradbena dela potekala v več izmenah. Po njeni oceni zastoji sicer nastajajo, ker zaradi obnov železnic po vsej Sloveniji več tovora ne morejo dati na vlake.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje