Hrvati pred poletno turistično sezono: “Nismo dragi. Gostov je vsako leto več”

Gospodarstvo 04. Jun 202409:39 6 komentarjev
Hrvaška, plaža
Foto: PROFIMEDIA

Hrvaška si tudi letos obeta dobro turistično sezono. Kljub porastu cen v zadnjih letih, ki v slabo voljo spravijo marsikaterega dolgoletnega gosta, pa hrvaški strokovnjaki za turizem ocenjujejo, da je Hrvaška še vedno cenovno ugodnejša kot druge primerljive evropske države, ki prav tako živijo od turizma. Nekateri ocenjujejo celo, da bi nižanje cen lahko "ogrozilo kakovost destinacije in privabilo nekvalitetno strukturo gostov". Strokovnjaki so sicer opozorili, da morajo dvigu cen slediti tudi kvalitetne storitve in ponudba.

Številni Slovenci se bodo tudi letos na poletni oddih odpravili k južnim sosedom, ki v teh dneh že sprejemajo prve goste. O tem, kakšno poletno sezono si obetajo na Hrvaškem, so v oddaji Otvoreno na Hrvaški radioteleviziji (HRT) spregovorili direktor Združenja podjetnikov v hrvaškem hotelirstvu Bernard Zenzerović, predsednica Hrvaškega združenja družinskih nastanitev Barbara Marković, predsednik Nacionalnega združenja družinskih in malih hotelov Šime Klarić in direktor Uprave za razvoj podjetništva, investicije in konkurenčnost turističnega gospodarstva Robert Pende.

Trendi kažejo, da je Hrvaška na dobri poti za še eno bogato turistično leto. Kot je poudaril Pende, ne pričakujejo izrednih razmer. “V predsezonski del vstopamo precej trdno in stabilno,” je poudaril po poročanju Index.hr in dodal, da lahko na podlagi napovedi pričakujejo dobre rezultate. Glede na letošnje raziskave pričakujejo pet odstotkov več nočitev v primerjavi z lanskim letom. Letos se je pripravljalna sezona začela že nekoliko prej kot običajno, predvsem ker je bila velika noč letos zelo zgodaj.

“Vrhunec sezone je, tako kot po navadi, zelo dobro zapolnjen,” pa je poudarila Marković. Predsednica tamkajšnjega združenja družinskih nastanitev je dejala, da imajo letos na voljo 60.000 novih postelj. “Videli bomo, kako se bo gibala zasedenost teh namestitvenih enot. Predvsem pa je najprej treba ponuditi kakovost, ki lahko stane več. Vsekakor morata biti vsebina in storitev kvalitetni,” je dodala.

Klarić je poudaril, da se gostje, ki želijo doživeti lokalno in pristno izkušnjo, odločajo predvsem za majhne družinske hotele, ki se razprostirajo po vsej Hrvaški. Po njegovi oceni sta avtentična gastronomija in ekološke namestitvene kapacitete dodana vrednost, h kateri stremi vse več gostov. “Mislim, da so majhni družinski hoteli, pa tudi veliki, v letošnje leto vstopili pripravljeni,” je dodal.

Po besedah direktorja Uprave za razvoj podjetništva, investicije in konkurenčnost turističnega gospodarstva Roberta Pendeja pa se Hrvaška glede cen ob bok postavlja najboljšim. “Menim, da smo v zadnjem času kar uspešni. To kažejo tudi naši rezultati. Več kot 70 odstotkov gostov se vrne in ostane več kot trikrat na Hrvaškem. To je eden od dokazov, da smo na pravi poti,” je izpostavil po pisanju Index.hr.

Dubrovnik (Foto: PROFIMEDIA)

Čeprav je Hrvaška že leta zelo priljubljena med Slovenci, Avstrijci, Nemci, Italijani … pa zadnja leta marsikaterega turista presenetijo visoke cene. Na to so opozorili tudi sogovorniki v oddaji Otvoreno na HRT. “Pozorni moramo biti na cene, na katere so ljudje zelo občutljivi, sploh če razmerje med kvaliteto in ponudbo ni pravo,” je prepričan Pende. Dodal je, da je nastala, odkar se je Hrvaška uveljavila kot ena vodilnih v Sredozemlju, velika razlika v primerjavi z obdobjem, ko je bila znana kot poceni destinacija.

Kljub porastu cen pa cene prenočitev po besedah Zenzerovića v hotelih in turističnih krajih rastejo počasneje kot denimo v Franciji, Italiji ali Grčiji. “Pomembno je poudariti, da je višje cene povzročila ogromna inflacija. Podjetja so skušala dvig stroškov ujeti z dvigom cen,” je dejal. Letos na Hrvaškem pričakujejo uskladitev cen na ravni inflacije, približno 70 odstotkov tamkajšnjih hotelov pa je že napovedalo, da se bodo njihove cene, tako Zenzerović, zvišale do pet odstotkov.

Marković je ob tem nasprotovala znižanju cen družinskih namestitvenih kapacitet na vrhuncu sezone, saj je prepričana, da vsako znižanje cen “ogrozi kakovost destinacije in privablja nekvalitetno strukturo gostov”. “Če ponujate kvalitetno vsebino in storitev, boste našeli svojega gosta,” je ocenila in dodala, da so se cene v družinskih namestitvenih kapacitetah ustalile in odražajo trenutno kvaliteto in ponudbo.

“Če pogledamo, kako se trg odziva na Hrvaško, lahko rečemo, da nismo dragi. Gostov je vsako leto več,” je dejal predsednik Nacionalnega združenja družinskih in malih hotelov Šime Klarić. “Mali družinski hoteli so v zadnjih letih zavzeli konservativen pristop k dvigovanju cen. Eden od razlogov je, da imamo veliko starih gostov, ki prihajajo v male družinske hotele in se vračajo. Veliko je tudi specializiranih agencij, s katerimi mali družinski hoteli pogajajo cenovne politike, da ostanemo dolgoročni partnerji,” je med drugim povedal po poročanju Index.hr.

Bonus video: Ekskluzivno soočenje Roberta Goloba in Janeza Janše

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje