Inšpektorji: Zaračunavanje za osebni prevzem na Mimovrste ni dovoljeno

Gospodarstvo 18. Dec 202115:59 38 komentarjev
mimovrste
Posnetek zaslona/GOOGLE ZEMLJEVIDI

Spletni trgovec Mimovrste kupcem za osebni prevzem ali plačilo blaga na prevzemnem mestu ne sme zaračunati 90 centov, je odločil tržni inšpektorat. V podjetju se z odločitvijo inšpekcijske službe ne strinjajo, zato so vložili tožbo na upravno sodišče.

Priljubljena spletna trgovina Mimovrste potrošnikom, ki za naročeno in kupljeno blago po spletu izberejo način plačila z gotovino na prevzemnem mestu zavezanca oziroma osebni prevzem na prevzemnem mestu zavezanca, zaračuna 0,9 evra provizije. To je zmotilo eno od strank, ki se je pritožila na tržni inšpektorat.

Na tržnem inšpektoratu so za N1 potrdili, da so letos vodili inšpekcijski postopek zoper navedeno podjetje zaradi zaračunavanja provizije. Pojasnili so, da so na podlagi tega ugotovili, da podjetje uporablja nepoštene pogodbene pogoje, ki so prepovedani. To po besedah inšpektorata določa 23. člen zakona o varstvu potrošnikov, kjer piše, da podjetje ne sme postavljati pogodbenih pogojev, ki so nepošteni do potrošnika. Če gre za takšne pogoje, so ti nični, navaja zakon.

Na inšpektoratu menijo, da je podjetje s tem, ko je zaračunavalo 0,9 evra dodatne provizije, storilo prekršek (po 7. točki prvega odstavka 77. člena omenjenega zakona), za kar je predpisana globa za pravno osebo od 3.000 do 40.000 evrov in od 1.200 do 4.000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe.

Podjetju prepovedali zaračunavanje dodatne provizije

Podjetju so izdali upravno odločbo, s katero so mu prepovedali zaračunavanje dodatne provizije. “Odločba je dokončna. V nadaljevanju pa bo zoper podjetje ukrepano tudi skladno z določili zakona o prekrških,” je zapisala v. d. glavne tržne inšpektorice Martina Gašperlin.

Tržni inšpektorat
Žiga Živulović jr./BOBO

Mimovrste se z odločitvijo ne strinja, zato je vložil tožbo

Na Mimovrste odgovarjajo, da so z inšpekcijsko odločitvijo seznanjeni, a se ne morejo “strinjati z nasvetom inšpekcijske službe, da prevoz artikla na prevzemno mesto vkalkuliramo v cene in ga tako zaračunamo vsem kupcem, ne samo tistim, ki so izbrali to storitev”.

“Zato smo vložili tožbo na Upravno sodišče RS. Preseneča nas, da inšpekcijska služba ne pozdravlja transparentnosti stroška, ampak nam svetuje, naj ta strošek skrijemo in obremenimo z njim vse kupce, ne glede na to, kakšno storitev dostave ali prevzema izberejo,” so zapisali v odgovoru. Dodali so, da je prevoz na spletu naročenega blaga na prevzemna mesta za njihove kupce trenutno brezplačen kot del sezonske promocije.

V podjetju poudarjajo, da nikoli niso zavajali kupcev, saj so ti že ob nakupu točno vedeli, koliko bodo plačali za posamično izbrano storitev. “Nikoli nismo kupcem na prevzemnem mestu ničesar dodatno zaračunali. Kupec ob potrdilu spletnega nakupa vedno točno ve, kakšen bo njegov znesek za plačilo. Tak transparentni pristop imamo v vseh državah, v katerih posluje naša skupina, in to je tudi praksa drugih spletnih trgovcev v Evropi,” so pojasnili za N1.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje