Po skoku prodaje električnih avtomobilov v Evropi dva največja kitajska proizvajalca BYD in SAIC Motor načrtujeta, da bi na stari celini postavila lastno proizvodnjo.
Evropske države v želji po doseganju podnebnih ciljev hitijo z elektrifikacijo prometa, ki jo tudi izdatno subvencionirajo. To se letos odraža v močno povečani prodaji.
Električna vozila so po podatkih Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) v prvem polletju predstavljala 12,9 odstotka vseh na novo registriranih vozil, medtem ko je bil lani ta delež 9,9-odstoten. Še vedno se najbolj prodajajo bencinska vozila (37,2 odstotka), sledijo hibridi (24,9 odstotka) in dizelska vozila (14,5 odstotka).
A junija se je prvič zgodilo, da je bil delež električnih vozil s 15,1 odstotka večji od deleža dizelskih (13,4 odstotka). Za primerjavo, junija lani je bil delež električnih vozil 10,7-odstoten.Junija je bilo na celem kontinentu prodanih 158 tisoč električnih vozil, najvišje stopnje rasti so beležile Nizozemska, Nemčija, Francija.
Tudi naša vlada je nedavno zvišala subvencije za električna vozila, ki stanejo manj kot 35 tisoč evrov, a je ponudba vozil v tem cenovnem segmentu relativno majhna, na skladu pa v prvih tednih po objavi razpisa Eko sklada niso zaznali povečanega priliva vlog.
Proizvajalci želijo bližje
Lepe prodajne številke mamijo tudi kitajske proizvajalce, ki bi se s postavitvijo tovarne na Stari celini med drugim izognili tečajnim tveganjem.
V zadnjem času sta tako dva velika kitajska proizvajalca električnih avtomobilov napovedala postavitev proizvodnje na Stari celini.
SAIC Motor, največji kitajski avtomobilski proizvajalec v državni lasti, je tako nedavno uradno objavil, da išče lokacijo za postavitev proizvodnje v Evropi.
Tuji mediji poročajo, da si je SAIC Motor, ki tudi pri nas prodaja vozila znamke MG, leta 2019 zadal cilj, da bo lokacijo v Evropi iskal, če bo letna prodaja presegla 100 tisoč vozil, kar se je nato lani tudi zgodilo. V prvem polletju letos se je nato prodaja v Evropi še več kot podvojila, na 115 tisoč vozil. Do konca leta bi tako lahko presegli magično mejo 200 tisoč vozil.
Podrobnosti za zdaj niso znane. Je pa De povedal, da so vodilni letos večkrat obiskali Evropo in preverjali izvedljivost projekta. Eden od vodilnih je bil tudi član delegacije kitajskega premierja Li Qianga, ki je letos obiskala Nemčijo in Francijo.
Francozi lobirajo pri BYD
Že pred meseci pa je načrte o postavitvi tovarne v Evropi razkril tudi BYD, ki velja za proizvajalca cenovno ugodnih električnih vozil in je prvi sledilec Tesli v borbi za status največjega globalnega proizvajalca električnih avtomobilov.
Tudi BYD se še ni odločil, v katerem delu Evrope bo tovarna stala. V ožjem izboru držav, v katerih bi zgradili tovarno, so po poročanju tujih medijev Francija, Nemčija, Poljska, Madžarska in Španija.
Prav te dni se na Kitajskem, v mestu Shenzhen, na povabilo kitajskega podjetja mudi francoski gospodarski minister Bruno Le Maire. Njegov cilj je, kot poročajo francoski mediji, da vodstvo kitajskega podjetja prepriča, da izberejo Francijo.
BYD, ki med drugim načrtuje tudi proizvodnjo v Braziliji, naj bi se o lokaciji v Evropi odločil še letos, proizvodnjo pa želi zagnati leta 2025.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje