Netflixove napovedi za 2023: na obzorju konec deljenja gesel

Gospodarstvo 23. Dec 202218:14 0 komentarjev
PROFIMEDIA

Več kot 100 milijonov Netflixovih gledalcev zdaj storitve velikana na področju pretočnih vsebin koristi z gesli, ki si jih izposodijo - pogosto od družinskih članov ali prijateljev, pravijo v podjetju ter napovedujejo, da bodo s prihodnjim letom to možnost odpravili in od ljudi, ki si delijo račune, zahtevali, da za storitve tudi plačajo.

Netflix bo kmalu, natančneje že prihodnje leto, onemogočil možnost deljenja gesel, kar bo velik izziv tako za uporabnike oziroma gledalce kot tudi za giganta na področju pretočnih video vsebin, poroča časnik Wall Street Journal.

Netflix je z uveljavitvijo spremembe odlašal že vrsto let. V podjetju so namreč že leta 2019 ugotovili, da je prav deljenje gesel poglavitna težava, zaradi katere upada število naročnin, ter posledično dobiček podjetja. Z zaustavitvijo javnega življenja za časa epidemije koronavirusa, ko so potrošniki večino časa preživeli v zavetju domačih štirih sten, pa se je krivulja naročnikov začasno obrnila in vodilni pri Netflixu so se odločili, da bodo vprašanje o deljenju uporabniških računov začasno postavili na stranski tir.

V letošnjem letu, ko se je izguba naročnikov ponovno povečala, pa so prizadevanja pospešili in začeli izvajati načrte za zatiranje te prakse. Prve resne indice so v podjetju pokazali aprila, ko so napovedali dodatno zaračunavanje naročnine za souporabnike. V posameznih državah, kjer je deljenje gesel najbolj razširjeno – denimo v Čilu, Peruju in na Kostariki – so uvedli testno obdobje, v katerem so vpeljali t.i. funkcijo “dodaj novega člana”, naročniki pa so morali deljenje gesta s preostalimi člani gospodinjstva doplačati. V podjetju pa naj bi na začetku prihodnjega leta začeli uvajati spremembe proti deljenju gesel tudi v Združenih državah Amerike.

“Da ne bo pomote, mislim, da potrošniki sprva ne bodo navdušeni,” je po poročanju časnika Wall Street Journal v začetku decembra vlagateljem povedal eden od direktorjev Netflixa Ted Sarandos in dodal, da mora podjetje poskrbeti za to, da bodo uporabniki videli dodano vrednost v plačevanju za storitev.

“Ljubezen je deljenje gesla”

Zaustavitev možnosti souporabe uporabniških računov je izjemen preobrat za podjetje, ki je pred več kot petimi leti tvitnilo “Ljubezen je deljenje gesla”. V podjetju so se za to drzno potezo odločili, saj želijo kljubovati upočasnjeni rasti oziroma stagnaciji števila naročnikov, ki so ji priča predvsem na ameriškem trgu.

Po letih nasprotovanja prikazovanju oglasov so se v podjetju odločili tudi za spremembe na tem področju. Novembra so tako v žeji po tem, da bi pritegnili nove uporabnike, začeli ponujati cenejše mesečne naročnine, kjer pa se uporabnikom med filmi in serijami prikazujejo oglasi.

Operativni direktor Netflixa Greg Peters je tako napovedal, da bodo na nekaterih zahodnih trgih začeli ponujati paket ‘Basic with ads’ (‘Osnovno z oglasi’, op.p.). Stane slabih sedem ameriških dolarjev (6,5 evra) na mesec in je na voljo v Avstraliji, Braziliji, Franciji, Italiji, na Japonskem, Južni Koreji, Kanadi, Mehiki, Nemčiji, Španiji, Veliki Britaniji in ZDA. V tej cenejši verziji naročnine naj bi gledalci na uro gledane vsebine prejeli med štiri in pet minut oglasov, posamezna oglasna vsebina pa naj ne bi trajala dlje kot pol minute.

Gledalec gleda Netflix, HBO in Disney+
PROFIMEDIA

Netflix je kot vodilni ponudnik pretočnih vsebin z 223 milijoni naročnikov po vsem svetu in s tržno vrednostjo okoli 128 milijard dolarjev (0,94 milijarde evrov) prvi v panogi, ki se sooča s povečevanjem pritiska na deljenje gesel, vendar verjetno ne bo zadnji, še piše Wall Street Journal.

Z izgubami se soočajo tudi drugi tekmeci na področju pretočnega predvajanja, sčasoma pa bi lahko pritisk za ustvarjanje dobička in nadaljnjo rast prisilil storitve, kot so Disney+, HBO Max in Paramount+, da se prav tako posvetijo deljenju gesel.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!