V novomeškem Revozu, kjer je proizvodnja zaradi pomanjkanja elektronskih delov, ki jih vgrajujejo v avtomobilske modele, letos stala skupaj 73 dni, ocenjujejo, da so bili do zdaj ob slabi dve petini letos predvidene proizvodnje. Razmeram se sicer prilagajajo iz tedna v teden, včasih se kakšna sprememba napove celo v nekaj dneh, so dodali.
Kriza s polprevodniki je močno prizadela avtomobilsko industrijo in v Revozu jo občutijo že vse leto. Kako se bodo razmere odvijale do konca leta, sicer še ne morejo napovedati, trenutno pa je predvideno obratovanje proizvodnje v dveh izmenah, so dodali.
Stanju oz. zaustavitvam proizvodnje se sicer prilagajajo različno. Od nedelovnih dni za celotno tovarno, do tega, da ne dela samo ena izmena. Potem, ko so pri zaposlenih izčrpali vse možnosti za fleksibilnost oz. porabili interno poimenovane x ali neproizvodne dneve, ki jih podjetje plača stoodstotno in jih z določenim številom – podobno kot pri dopustu – predvideva socialni sporazumu, pa jim je na voljo ostalo le še čakanje zaposlenih na delo, ki je plačano 80-odstotno, so še pojasnili v Revozu.
Revoz sicer v približno dveh tretjinah kot edina Renaultova tovarna izdeluje model twingo. Izdelujejo še električni twingo ter modela clio in električni smart. Običajno dnevno izdela nekaj več kot 700 vozil. Zaposluje nekaj več kot 2400 ljudi.
Težave tudi v novomeški Adria Mobil
Težave z oskrbo se v avtomobilski industriji stopnjujejo in v veliki meri vplivajo tudi na oskrbo oz. dobavo baznih vozil, kar vpliva na organizacijo dela tudi v novomeški Adrii Mobil. Kot so pojasnili v podjetju, se bodo morali razmeram tudi v prihodnje dinamično prilagajati. Na motnje pri oskrbi se odzivajo predvsem s prilagojenim delovanjem, pri čemer organizacijo dela prilagajajo individualno po posameznih sektorjih. Sicer pa so za mesec dni že zaprli linijo za proizvodnjo kombiniranih vozil, novembra pa bo sledilo tritedensko zaprtje izdelave avtodomov, so potrdili.
“Manjši obseg proizvodnje na programu avtodomov in vanov bomo v največji možni meri kompenzirali s povečevanjem obsega proizvodnje počitniških prikolic,” pri katerih beležijo rast povpraševanja, pri proizvodnji teh pa tudi ni večjih oskrbnih težav, so opozorili.
V tej novomeški družbi sicer zaposlujejo nekaj več kot 1300 ljudi, organizacijo dela pa bodo prilagajali individualno po posameznih sektorjih in sicer s prerazporeditvami na delo v druge proizvodne oddelke, s prerazporejanjem delovnega časa, izrabo ur in letnega dopusta. S fleksibilno organizacijo dela se bodo skušali razmeram v največji meri prilagoditi, tako da bi v poslovnem letu, ki v Adrii Mobil traja od 1. septembra do 31. avgusta, izpad proizvodnje zaradi neoskrbljenosti čim prej in čim bolj nadomestili ter oskrbeli prejeta naročila, so dodali.
Sicer pa vpliva omenjenih težav na obseg proizvodnje v tem poslovnem letu za zdaj ne morejo oceniti. “Se pa zavedamo zahtevnosti razmer, s katerimi se spopadamo, in v katerih bodo uspela le najbolj fleksibilna, prilagodljiva ter inovativna podjetja, so pristavili.
Pomanjkanje čipov oklestilo tudi prodajo BMW
Pomanjkanje čipov na trgu, ki ga občuti večina večjih svetovnih proizvajalcev, je v tretjem četrtletju vplivala tudi na prodajo nemškega avtomobilskega proizvajalca BMW. Ta je kljub težavam v trimesečju prodal 593.000 vozil njihovih treh znamka.
Stanje v dobavni verigi bo po oceni avtomobilskega proizvajalca še naprej napeto, zato ne morejo izključiti, da bodo vplive čutili tudi v prihodnjih mesecih. Pod okrilje skupine BMW poleg istoimenske znamke sodita še Mini in Rolls-Royce.
V tretjem četrtletju je skupina prodala 539.000 vozil, kar je 12 odstotkov manj kot v enakem lanskem obdobju, medtem ko je rival Mercedes-Benz poročal celo o 30-odstotnem padcu prodaje, poroča dpa. Marcedes-Benz je med julijem in koncem septembra prodal 428.000 vozil.
Vodja prodaje pri BMW Pieter Nota je kljub nekoliko slabšemu četrtletju prepričan, da bo skupina do konca leta dosegla zastavljene načrte. V devetih mesecih leta je skupina prodala 1,932 milijona vozil, kar je 18 odstotkov več kot v primerljivem lanskem obdobju, ki ga je sicer v večji meri zaznamovala pandemija covida-19.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!