Direkcija za infrastrukturo ni oddala drugega javnega naročila za nadgradnjo železniške postaje Ljubljana, saj bo izvedla konkurenčni postopek s pogajanji. Prav tako ni oddala naročila za nadgradnjo železniške postaje Jesenice, s projektom bo nadaljevala, ko bo končana revizija.
Ponudbi na drugo javno naročilo za fazi B in C nadgradnje ljubljanske železniške postaje, ki je bil 7. marca objavljen na portalu javnih naročil, sta oddala konzorcij družb SŽ – Železniško gradbeno podjetje (ŽGP), Kolektor IGIN, CGP in GH Holding v višini nekaj manj kot 257 milijonov evrov z davkom na dodano vrednost (DDV) ter družba VOC Objekti visoke gradnje v višini 259,64 milijona evrov z DDV.
To je še vedno več od predvidene cene del. Direkcija za infrastrukturo zato še ni oddala javnega naročila za nadgradnjo, ampak bo izvedla konkurenčni postopek s pogajanji.
To je drugo javno naročilo za ta del investicije nadgradnje železniške postaje Ljubljana. Direkcija prvega, objavljenega novembra lani, ni oddala, ker je obe ponudbi – istega konzorcija na čelu s SŽ – ŽGP ter družbe VOC Celje – zaradi previsoke cene zavrnila kot nedopustni. Po navedbah Dnevnika sta znašali 260,8 milijona in 295,2 milijona evrov z DDV.
Direkcija je ob objavi prvega javnega naročila kot ocenjeno vrednost del navedla 136,6 milijona evrov brez DDV oz. 166,7 milijona evrov z DDV, v dokumentaciji pri drugem javnem naročilu je ta vrednost 173,3 milijona evrov brez DDV oz. 211,4 milijona evrov z DDV.
Gre za izvedbo osrednjega dela prenove železniške postaje, ki bo med drugim vključevala gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano, nadgradnjo tirne infrastrukture in rekonstrukcijo obstoječega podhoda z razširitvijo za kolesarje.
Javnega naročila ne bo niti za Jesenice
Direkcija je danes objavilo tudi odločitev o neoddaji javnega naročila za nadgradnjo železniške postaje Jesenice, ki je bilo objavljeno 26. decembra lani. Ponudbe oddali VOC Celje s ceno 178,9 milijona evrov z DDV, Riko s ceno 170,2 miliona evrov z DDV ter konzorcij podjetij Kufner Grupa in Remont pruga Matić s ceno 175,7 milijona evrov z DDV.
“Ko bo končana revizija projekta, ki jo je zahtevala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, bomo s projektom nadaljevali v skladu z ugotovitvami iz revizije,” so navedli v reviziji.
Ministrica je direkcijo k reviziji projekta pozvala, potem ko je v javnosti odmevala napovedana podražitev projekta. Leta 2022 je namreč njegova ocenjena vrednost znašala 81 milijonov evrov, končna ocenjena vrednost gradbenih del ob objavi javnega naročila pa je na podlagi upoštevanja inflacije in stanja na trgu narasla na 137 milijonov evrov.
Kot je aprila poudarila Bratuškova, je treba temeljito preveriti in ugotoviti, ali je obseg načrtovane investicije potreben za nemoteno delovanje železniškega sistema v državi po končani gradnji drugega tira med Divačo in Koprom, ki bo po ocenah povečal število tovornih vlakov tudi na postaji Jesenice. Z ustrezno neodvisno strokovno recenzijo projekta bo po navedbah ministrstva mogoče verodostojno dognati, ali je obseg načrtovane investicije upravičen in potreben.
Vodstvo direkcije za infrastrukturo bo moralo po izvedeni reviziji projekta predložiti poročilo o postopku in ugotovitvah.
Postajo na Jesenicah sicer dnevno uporablja okoli 600 oz. letno okoli 200.000 potnikov. Skozi postajo dnevno pelje okoli 35 tovornih in 55 potniških vlakov. Ko bo postaja nadgrajena in ko bo zagotovljena še dvotirnost proge do Ljubljane, se bosta ti številki zvišali na 60 tovornih in 100 potniških vlakov, podvojilo pa naj bi se tudi število potnikov, je ob predstavitvi projekta marca pojasnil vodja sektorja za investicije v železnice na ministrstvu Dejan Jurkovič.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje