Zaradi ustavitve proizvodnje v KLS Ljubno po poplavah se zmanjšuje ali celo ustavlja proizvodnja v tovarnah Volkswagna, Audija, Škode, Seata, Renaulta po Evropi, kar pa pomeni, da so pod vprašajem tudi naročila drugim dobaviteljem – tudi slovenskim. Zastoj že občuti kidričevski Boxmark Leather, medtem ko v SIJ in Talumu za zdaj ne.
Poplave so pred dobrim mesecem dni onemogočile proizvodnjo v podjetju KLS Ljubno, ki proizvaja zobnike in obroče za avtomobilsko industrijo ter ima v Evropi 80-odstotni tržni delež.
Po slabem mesecu dni so proizvajalcem avtomobilov po Evropi začele pohajati zaloge te izdelkov, zaradi česar so zdaj primorani ustavljati tovarne. Tako smo prejšnji teden poročali o ustavitvah v Volkswagnu, Seatu, Škodi, Renaultu. Tudi Audi je sporočil, da ima težave v osrednji tovarni v nemškem Ingolstadtu ter v tovarni v španski Barceloni.
Talum dela nemoteno, a opozarja na tveganja
Zmanjšanje ali celo zastoj v teh tovarnah – Volkswagnova portugalska tovarna bo stala dva meseca – pa lahko negativno vpliva tudi na druge avtodobavitelje. Direktor kidričevskega Boxmark Leather Marjan Trobiš nam je že prejšnji teden dejal, da jim Volkswagen zmanjšuje naročila za sedežne prevleke za ustavljeno portugalsko tovarno.
“KLS Ljubno je dobavitelj večini avtomobilske industrije. Če enega dela ni, avtomobila ne morete sestaviti, posledično pa trpimo tudi drugi dobavitelji,” nam je pojasnil.
Slovenska industrija jekla (SIJ) s podjetji, ki izdelujejo komponente in dele za avtomobilsko industrijo, ustvari približno petino prodaje. Kot pravijo, trenutno še niso zabeležili izpada prodaje zaradi težav v KLS, napovedi potreb kupcev za četrto četrtletje (od oktobra do decembra) pa ostajajo nespremenjene.
V Talumu, kjer je na avtomobilsko panogo vezano okoli 30 odstotkov kapacitet v livarni, pravijo, da “se težave v KLS še ne odražajo bistveno na obseg odprem kupcem”.
Dodajajo pa, da tudi sami prek Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) in Avtomobilskega grozda Slovenije (ACS) sodelujejo pri sanaciji razmer v KLS. “Pomembno se je zavedati tveganja za dobavne verige v Evropi in posledic za slovensko predelovalno industrijo,” pravijo.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in X.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.