Zaradi pomanjkanja delov z Ljubnega proizvodnjo zmanjšuje tudi Škoda

Gospodarstvo 09. Sep 202316:43 > 17:49 1 komentar
Tovarna Škoda v kraju Kvasiny
PROFIMEDIA

Zaradi prekinjene proizvodnje KLS Ljubno, ki so jo prizadele avgustovske poplave, je po Volkswagnu zmanjšanje proizvodnje napovedala tudi Škoda. V enem izmed obratov bodo proizvodnjo ustavili za vsaj en teden, ne izključujejo pa možnosti, da bi do zmanjšanja prišlo tudi v glavnem obratu. Slovensko podjetje je velik dobavitelj zobatih obročev, izpad proizvodnje na Ljubnem pa je prizadel tudi nekatere druge avtomobilske proizvajalce.

Po tem ko je nemški avtomobilski proizvajalec Volkswagen zaradi težav njegovega slovenskega dobavitelja KLS Ljubno, ki so ga prizadele obsežne avgustovske poplave, zmanjšal proizvodnjo že v treh tovarnah vozil, se je za podobno potezo odločil tudi njegov češki avtomobilski proizvajalec Škoda Auto.

Kot so v petek po poročanju agencije Reuters sporočili iz podjetja, bodo v ponedeljek za najmanj teden dni ustavili proizvodnjo v svoji tovarni v kraju Kvasiny na vzhodu države. Ob tem pa niso izključili tudi možnosti zmanjšanja proizvodnje v glavnem obratu v mestu Mlada Boleslav, kjer proizvodni proces za zdaj poteka še brez sprememb.

Po njihovih navedbah so težave z dobavami sestavnih delov za motorje z notranjim zgorevanjem v Sloveniji prizadele celoten Volkswagnov koncern, posledice tega pa bo v prihodnjem obdobju občutila tudi Škoda Auto. “Naše ekipe delajo na tem, da bi čim bolj zmanjšale vpliv na proizvodnjo in našim strankam dostavile čim več avtomobilov,” so zagotovili v podjetju Škoda Auto.

Težave tudi pri Renaultu, Seatu, Volkswagnu …

Pomanjkanje zobatih obročev, s katerimi na Ljubnem oskrbujejo več kot 80 odstotkov avtomobilskega trga v Evropi, težave povzroča tudi v nekaterih Renaultovih tovarnah. Po pisanju francoskih medijev je proizvodnja motena predvsem obrata v Cléonu in Sandouvillu, kjer so moralo odpovedati nekatere dodatne izmene. Te so že odpovedali tudi v Seatovi tovarni v Martorellu, sredi septembra pa bo vodstvo odločilo, ali bo treba proizvodnjo popolnoma ustaviti za več dni.

Zaradi manjkajočih sestavnih delov je bil primoran Volkswagen v preteklem tednu že napovedati zmanjšanje proizvodnje avtomobilov v svojih tovarnah v Hannovru in Wolfsburgu, v Palmeli pri Lizboni pa bodo obratovanje z 11. septembrom za dva meseca popolnoma ustavili. V Wolfsburgu bodo medtem, začenši z istim dnem, zmanjšali število posameznih izmen.

Direktor nabave v Volkswagnu Dirk Grosse-Loheide je ta teden za nemško tiskovno agencijo dpa dejal, da vrzel, ki je nastala zaradi težav podjetja KLS Ljubno, trenutno zapolnjujejo drugi dobavitelji. Načrt reševanja težav zaradi pomanjkanja sestavnih delov iz Slovenije nameravajo v podjetju pripraviti do konca septembra, zaplet pa rešiti do konca leta. Ob tem je zatrdil, da sodelovanja s slovenskim dobaviteljem ne nameravajo prekiniti, saj gre za “odličnega dobavitelja, ki ga želimo obdržati”.

V KLS Ljubno prav zato poudarjajo, da je hitra obnova podjetja ključna, saj bodo v nasprotnem primeru kupci začeli odhajati. Po optimističnem scenariju bi lahko proizvodnjo na Ljubnem znova zagnali prihodnji mesec, če bodo morali kupovati nove stroje, pa se bo datum precej zamaknil. “To bi prineslo zelo hude posledice,” nam je povedal ustanovitelj in lastnik podjetja Bogomir Strašek.

Težave zaradi KLS že občutijo tudi druga podjetja, čeprav v poplavah niso bila neposredno oškodovana. Tak primer je kidričevski Boxmark Leather, ki izdeluje sedežne prevleke. “KLS Ljubno je dobavitelj večini avtomobilske industrije. Če enega dela ni, avtomobila ne morete sestaviti, posledično pa trpimo tudi drugi dobavitelji,” je za N1 pojasnil direktor Boxmark Leather Marjan Trobiš.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in X

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje