Javna agencija Spirit in gospodarsko ministrstvo sta odgovorila na kritike operaterjev, dobaviteljev in posrednih dobaviteljev, ki prejemnikom pomoči zaradi energetske krize dobavljajo energente. Dobavljene količine in cene za prvo polletje morajo sporočiti do konca tega meseca, za kar je zahtevano, da sami sprogramirajo vmesnik s podatki, ki jih poročajo. To naj bi bil velik izziv predvsem za majhne zavezance, medtem ko agencija in ministrstvo poudarjata, da je "dva tedna pred rokom svoje obveznosti brez težav uredila že četrtina upravičencev".
Po tem, ko smo včeraj pisali o zapletu, s katerim se soočajo podjetja, ki so zavezana za poročanje po zakonu o pomoči gospodarstvu zaradi energetske krize (ZPGOPEK), se na dogajanje danes odzivajo pristojni.
“Javna agencija SPIRIT Slovenija pojasnjuje, da je bil način elektronske izmenjave podatkov za namen izvajanja nadzora v okviru finančnih pomoči za omilitev posledic energetske krize v gospodarstvu usklajen in predpisan v zadevnem zakonu. Operaterji in dobavitelji lahko elektronsko izmenjavo podatkov posredujejo skozi lasten vmesnik ali uporabijo katero izmed rešitev na trgu,” na kritike odgovarja agencija, ki je oblikovala potencialno sporen sistem poročanja.
Za svojo rešitvijo tako stojijo še naprej, ob tem pa dodajajo, da je dva tedna pred rokom svoje obveznosti brez težav uredila že četrtina upravičencev.
Odgovor je usklajen tudi z ministrstvom za gospodarstvo, ki je sodelovalo pri pripravi zakona, oboji pa poudarjajo, da je bil trenuten način poročanja vzpostavljen z namenom čim manjše administrativne obremenitve podjetij, ki so prejemniki pomoči. Prepričani so namreč, da bi brez vzpostavitve trenutnega sistema, moralo več tisoč podjetij prejemnikov pomoči mesečno pošiljati račune o dejanski porabi in ceni energentov, kar naj bi predstavljalo pomembno administrativno obremenitev tudi za agencijo pri pregledu vse dokumentacije.
“Sistem poročanja in nadzora nad pomočjo je bil vzpostavljen z namenom odgovorne porabe javnih sredstev in v izogib, da bi kateri od upravičencev prejel več sredstev, kot pa je do njih dejansko upravičen glede na realno porabo energentov,” v odzivu še navajajo pristojni. Javna agencija Spirit Slovenija, ki je v vlogi pristojnega organa za nadzor kot izvrševalec, je zato skladno z zakonom predpisal vrsto in obliko podatkov, ki jih potrebuje za namen izvajanja nadzora. “Na ta način bo lahko agencija preverila dejansko porabo energije in naredila končni poračun pomoči,” še dodajajo.
Pristojni so podjetja usmerili na že znane rešitve
Javna agencija Spirit in gospodarsko ministrstvo pa upravičencem sporočata tudi, da lahko aplikacijske vmesnike razvijejo v svoji režiji ali v konzorciju s partnerji, agencija pa naj bi podajala še tehnična navodila. “Obenem obstaja tudi možnosti koriščenja že na trgu razvitih rešitev elektronske izmenjave podatkov, med njimi obstajajo tako komercialne kot brezplačne,” pišejo, medtem ko na spletni strani prilagajo nekaj brezplačnih in plačljivih rešitev.
Agencija sporoča, da trenutno izvaja test aplikacijskih vmesnikov, pri čemer poudarjajo, da težav pri razvoju ali uporabi obstoječih rešitev (tudi brezplačnih) ne beležijo.
Na Spiritu pa spomnijo še, da so za vse operaterje, dobavitelje in posredne dobavitelje opravili informativni dan, na katerem so “podrobneje predstavili zakonske obveznosti v zvezi z elektronsko izmenjavo podatkov, pojasnili vrsto in obliko podatkov, ki jih je mogoče izmenjati z agencijo, ter način elektronske izmenjave, ki je opredeljen v tehničnih navodilih”.
Agencija navaja tudi, da s posameznimi operaterji, dobavitelji in posrednimi dobavitelji sproti rešuje morebitna odprta vprašanja.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje