Jimmy Donaldson oziroma MrBeast je danes eno najbolj vročih imen med ustvarjalci spletnih videovsebin. Petindvajsetletnik ima samo na YouTubu več kot 185 milijonov sledilcev in sedi na vrhu Forbesove lestvice najbolje plačanih ustvarjalcev na tej spletni platformi. Pogledali smo, koliko zasluži youtuber, ki sodeluje tudi s Slovenci, in kaj vse je vir njegovega zaslužka.
Kar 54 milijonov dolarjev oziroma 50,8 milijona evrov, znesek, ki ga je po podatkih Forbesa samo lani zaslužil najbolje plačani ustvarjalec na YouTubu. To je Jimmy Donaldson oziroma MrBeast, ki se uvršča med pionirje žanra posnetkov, v katerih so v središču dragi izzivi.
Je posameznik na YouTubu, ki mu danes sledi največ, več kot 185 milijonov ljudi, medtem ko je njegov kanal skupno drugi po številu sledilcev na tej spletni platformi.
Del mozaika tudi Slovenija
Petindvajsetletnik si je milijonske oglede zagotovil s podvigi, kot je poskus tridesetdnevnega stradanja in preživljanje 50 ur ‘pod rušo’.
Pred mesecem dni je predstavil še posnetek svojih olimpijskih iger, na katerih so nastopili prebivalci vseh držav sveta. Gre za poenostavljen format včasih znanih iger brez meja, z razširjenim seznamom držav.
Ravno posnetek iger, na katerih so se tekmovalci potegovali za 250 tisoč dolarjev (235 tisoč evrov), je ime MrBeast dodatno osvetlilo tudi v Sloveniji – naša država je tam imela svojega predstavnika Matjaža Pešelja, ki se je uvrstil na drugo mesto. Zmagal je predstavnik Libije.
Posnetek ima danes več kot 123 milijonov ogledov in 343 tisoč komentarjev.
Od posnetkov do svojih burgerjev
Vplivnež iz Severne Karoline večino svojih prihodkov ustvari s prodajo oglasov na YouTubu – analitiki ocenjujejo, da mu ti v zgolj enem mesecu navržejo okoli tri milijone dolarjev oziroma 2,8 milijona evrov.
MrBeast tako razpolaga z dovolj denarja, da lahko svoje podvige še nadgrajuje. Tako je v enem od videov podaril zasebni otok svojemu milijontemu sledilcu. Ameriški mediji pišejo tudi, da je velikan YouTuba kupil celotno sosesko, kamor se lahko vselijo njegovi zaposleni, odmevna je tudi njegova zbirka dragih avtomobilov.
A recept za uspeh MrBeasta ni zgolj v videoposnetkih, piše Forbes.
Na vrh največjih zaslužkarjev se je povzpel tudi z drugimi poslovnimi idejami, denimo z restavracijo MrBeast Burger, ki je šolski primer, kako lahko youtuber svojo prepoznavnost dodatno izkoristi za posel.
Donaldson je decembra 2020 zagnal kuhinjo duhov (angleško ghost kitchen), kjer lahko ljudje prek spleta naročijo njegovo hrano, to pa nato pripravijo izbrane restavracije, ki uredijo tudi prevzem ali dostavo.
MrBeast Burger je tako virtualna restavracija, na njenem meniju pa so burgerji, krompirčki, sladice in konzervirane pijače. Prednost takšni jedi je, da jih lahko pripravi večina restavracij, brez nadgradnje kuhinje ali dodatnega usposabljanja.
Do denarja še s prodajo sladkarij
Prvi MrBeast Burger je zasnovan v Severni Karolini. Do danes se je mreža restavracij, s katerimi sodeluje, razširila tudi drugod po svetu, med drugim v Evropo in Avstralijo.
Restavracije v ZDA, kjer strežejo tudi njegovo hrano, so na začetku požele veliko pohval, a tudi kritik na račun slabe strežbe, dolgih čakalnih vrst in nizke kakovosti hrane.
Zato se je Donaldson odločil za tožbo partnerja Virtual Dining Concepts, s katerim so oblikovali koncept restavracij. Partnersko podjetje je po navedbah MrBeasta namesto dvigu kakovosti dalo prednost širitvam in s tem škodilo njegovi blagovni znamki.
MrBeast Burger je po poročanju ameriških medijev do začetka letošnjega leta skupno ustvaril 150 milijonov dolarjev (140,7 milijona evrov).
A dodatni prihodki MrBeasta se ne ustavijo pri restavracijah. Januarja lani je zagnal tudi podjetje Feastables, ki trži čokoladne tablice in v samo treh mesecih prodal štiri milijone kosov. Potencial v sladkarijah so prepoznali tudi investitorji, ki so za dvajset odstotkov lastništva plačali pet milijonov dolarjev oziroma 4,7 milijona evrov, medtem ko je Donaldson ohranil večinsko lastništvo.
Denar se vrača v produkcijo
Vir prihodkov izven virtualnega sveta je tudi prodaja trgovskega blaga svojim oboževalcem in sponzorstva vidnih podjetij. Med njimi sta tehnološki velikan Microsoft in razvijalec iger Electronic Arts.
MrBeast je zastopan tudi na drugih socialnih omrežjih – njegov profil ima 87,3 milijona sledilcev na TikToku, ki tako ali drugače prispevajo h končnemu znesku dohodka.
Ne nazadnje Donaldson vodi še številne druge YouTube kanale, denimo Beast Reacts, MrBeast Gaming, MrBeast Shorts, ki so nato v različnih verzijah še prevedeni v tuje jezike.
Po oceni Forbesa trenutna vrednost MrBeasta že presega pol milijarde dolarjev. Zdaj Donaldson tudi razmišlja o prodaji 10-odstotnega deleža svojega studia, vrednost deleža poznavalci ocenjujejo na 150 milijonov dolarjev. Če bi delež prodal po teh ocenah, bi MrBeast postal prvi YouTube milijarder.
Pri tem je vredno omeniti, da ves denar ne ostaja v žepu Jimmyja Donaldsona. MrBeast, ki ima danes za sabo že veliko ekipo, je namreč odvisen od nadaljnjih videovsebin, kjer morajo vedno znova preseči prejšnje podvige, kar ima svojo ceno.
Precejšen delež dohodka se tako vrača v produkcijo YouTube videov, pri čemer mediji poročajo, da se povprečna cena enega videa giblje okoli 300 tisoč dolarjev (281 tisoč evrov).