V slovenskem tehnološkem podjetju bodo poskusno delali štiri dni na teden

Gospodarstvo 04. Apr 202313:59 1 komentar
Visionect
Visionect/FACEBOOK

Devet inženirjev slovenskega visokotehnološkega podjetja Visionect bo za obdobje treh mesecev poskusno delalo le štiri dni na teden. Upajo na to, da bodo lahko enako količino opravili v štirih namesto petih dneh, pri tem pa da ne podaljšujejo delovnika na več kot osem ur. Če bodo rezultati pozitivni, dopuščajo širšo implementacijo štiridnevnega delovnega tedna.

Visokotehnološko podjetje Visionect, ki razvija naprave na temelju tehnologije elektronskega papirja in rešitve za upravljanje delovnega okolja, je ta teden v oddelku inženirjev začelo trimesečni eksperiment štiridnevnega delovnega tedna, pri čemer bodo udeleženci ostali zaposleni za poln delovni čas, ohranili pa bodo tudi vse pravice.

V podjetju so se za eksperiment odločili, potem ko so začeli opažati trend krajšega delovnega tedna v tujini oz. študije s tega področja. V tej luči so na današnjem pogovoru z novinarji v Ljubljani spomnili na obsežno lansko testiranje v Veliki Britaniji, v katerem je sodelovalo 61 organizacij iz različnih panog in 2.900 delavcev.

Kot je pojasnil pobudnik in vodja eksperimenta, sicer vodja razvoja v Visionectu, Luka Napotnik, je raziskava na Otoku pokazala, da si želi štiridnevni delovni teden ohraniti čez 90 odstotkov sodelujočih. Okoli 60 odstotkov jih je poročalo o boljšem ločevanju dela in zasebnega življenja, prek 40 odstotkov pa o manj stresa pri delu, je povzel in dodal, da podobne rezultate kažejo tudi raziskave v drugih državah.

V tej luči se je zavzel za transparentno lastno raziskavo v njihovem podjetju, idejo predstavil vodstvu, jo utemeljil in zgodba se je začela pisati. Najprej so preučili obstoječe raziskave, povezali pa so se tudi z organizacijo, ki širi to idejo po svetu in jim pomaga z nasveti.

Odločili so se, da eksperiment izvedejo v oddelku devetih inženirjev, nato pa sprožili obsežne priprave, je poudaril Napotnik. Z zaposlenimi se je bilo treba po njegovih besedah dogovoriti, katere procese spremeniti in prilagoditi, izvedli so več delavnic, skupaj pa zaznali več možnih optimizacij. Delovno zasnovo so pripravili skupaj, je dejal.

Soustanovitelj podjetja Luka Birsa je navedel, da uvajanje štiridnevnega delovnega tedna ne pomeni dela od ponedeljka do četrtka, temveč se bo treba prilagajati procesom podjetja, globalnosti. Eksperiment ne sme vplivati na stranke, so se strinjali, zato so uvedli izmene. Nekateri bodo prosti ob ponedeljkih, drugi ob petkih, pri tem se bodo menjavali, hkrati pa bo zagotovljeno, da so inženirji vedno prisotni v podjetju.

Za inženirje so se v Visionectu odločili zato, ker imajo za ta oddelek dovolj podatkov, koliko in kaj se naredi, da bo po izteku eksperimenta mogoče izvesti potrebne primerjave. Cilj je namreč, da se enako količino dela opravi v štirih dneh namesto petih, pri tem pa ne podaljšuje dnevnega delovnika oz. se dela osem ur. Na dan, ko bodo inženirji med tednom doma, pa jim ne bo treba biti na voljo po telefonu ali elektronski pošti.

Med eksperimentom bodo v Visionectu izvajali preverjanje z anonimnimi anketami in pogovori, da bodo na koncu lahko naredili evalvacijo. Na vprašanje, ali želijo eksperiment nato razširiti na celotno podjetje, ki skupaj zaposluje 50 ljudi, je Birsa odgovoril, da gojijo kulturo eksperimentiranja, da je trenutno njihova želja predvsem, da se iz tega nekaj naučijo. Če bodo rezultati pozitivni, dopuščajo širšo implementacijo štiridnevnega delovnega tedna.

Poleg tega bi bili lahko izsledki eksperimenta tudi podlaga za kakšen nov produkt, je potrdil.

Birsa je izpostavil še, da njihovo podjetje “odlično raste”, da je na trgu zanje veliko priložnosti, že zdaj svoje produkte prodajajo v več kot 100 držav. Hkrati bijejo hudo bitko za talente, eden od načinov, da bi jih pritegnili čim več, pa bi bil po njegovem lahko tudi štiridnevni delovni teden.

Visionect od leta 2007 razvija naprave, ki temeljijo na tehnologiji elektronskega papirja. Med njihovimi strankami so Microsoft, Virgin, Sony, Tesla, Nasa, Amazon, Samsung in Ikea. Podjetje je znano tudi po blagovni znamki Joan – brezžičnih tablicah za rezervacijo sejnih sob ter orodjih in aplikacijah za rezervacijo miz ali delovnih sredstev.

Glede na zadnje podatke, dostopne na Ajpesu, je imel Visionect leta 2021 4,77 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, leto pred tem pa 4,16 milijona evrov.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje