Vse se draži, tudi toaletni papir. Zakaj tolikšen skok cen?

Gospodarstvo 30. Jun 202209:56 > 10:08 6 komentarjev
WC papir
PROFIMEDIA

Poleg hrane in energentov so se v zadnjih mesecih močno podražili še nekateri drugi izdelki, med drugim toaletni papir. Paket izbranega toaletnega papirja je junija lani stal manj kot štiri evre, letos pa je treba zanj odšteti kar 70 centov več. Zakaj tolikšen skok cen?

Cene življenjskih potrebščin so se maja na letni ravni v Sloveniji v povprečju zvišale za 8,1 odstotka, kar je največ po aprilu 2002. Največ so k visoki inflaciji prispevale cene naftnih derivatov, močno se je podražila tudi hrana – za dobrih 11 odstotkov. Napovedi niso obetavne, višanje cen hrane in energentov se ne bo umirilo, jesen bo negotova.

Podražitve lahko opazimo na vsakem koraku: med drugim so se podražile gostinske storitve, več je treba odšteti tudi za rekreacijo in kulturno udejstvovanje. Potrošniki opažajo, da so se v zadnjih mesecih močno dvignile tudi cene toaletnega papirja in preostalih sanitarnih izdelkov. Ali je to res, smo preverili pri trgovcih.

Da vas občutek ne vara in je paket toaletnega papirja res dražji, potrjujejo tudi slovenski trgovci. V podjetju Spar Slovenija so za N1 potrdili, da so dvig nabavnih cen zaznali tudi na segmentu toaletnega papirja, papirnatih robčkov in brisačk. “Posledično smo morali povečati maloprodajno ceno omenjenih izdelkov, izjema pa so tisti, ki sodijo pod trgovsko znamko Spar. Pri teh maloprodajne cene nismo spreminjali,” so povedali in dodali, da dobava teh izdelkov za zdaj poteka nemoteno.

Tudi v Mercatorju odgovarjajo, da so dobavitelji toaletnega papirja in podobnih izdelkov cene nabavnih izdelkov nekoliko podražili že lani, nekoliko pa tudi letos. Zato so se tudi pri njih spremenile maloprodajne cene, različno glede na dobavitelje. Težav z dobavo trenutno nimajo.

Za paket toaletnega papirja v enem letu kar 70 centov več

Junija lani je bilo za paket toaletnega papirja Paloma v Mercatorju treba odšteti 3,79 evra (redna cena, brez popusta). Oktobra je bilo za enak papir treba odšteti 3,99, julija letos pa že 4,49 evra. V enem letu se je dotični toaletni papir podražil za 70 centov oziroma dobrih 18 odstotkov.

Mercator
Mercatorjevi katalogi

Iz Hoferja so nam sporočili, da ves čas spremljajo dogajanje na trgu in si prizadevajo, da bi se povišanju prodajnih cen, če je le mogoče, izognili. “Na nabavne cene v zadnjem času pomembno vpliva sprememba cen energentov, pri papirju pa tudi celuloze,” so pojasnili. Na vprašanje, ali so tudi sami dvignili cene toaletnega papirja, niso odgovorili.

Na statističnem uradu cen toaletnega papirja ne spremljajo ločeno, ampak v okviru skupine osebna nega. Izdelki iz te skupine so se maja letos na letni ravni podražili za 5,5 odstotka. Povprečna drobnoprodajna cena rolice troslojnega toaletnega papirja se je od leta 2018 do lani gibala med 30 in 32 centov. Podatkov za letošnje leto, ko naj bi bil skok cen najvišji, še ni.

Zakaj se straniščni papir draži?

Višje cene hrane, surovin in izdelkov so posledica spremenjenih razmer na svetovnih trgih: epidemije covida-19 v azijskih državah, vojne v Ukrajini in strogih sankcij proti Rusiji. Zakaj pa se draži toaletni papir? Odgovor na to vprašanje se skriva v bolj trajnostno naravnanih podjetjih in spletnem nakupovanju.

Podjetja po svetu skušajo svoje izdelke narediti bolj trajnostne, to pa počnejo tudi tako, da zmanjšajo količino plastike in stiropora pri pakiranju. Namesto tega svoje izdelke pakirajo v papir in karton, ki ga je v nasprotju s plastiko lažje reciklirati in ne vsebuje nevarnih kemikalij. Na drugi strani pa je pandemija covida-19 močno pospešila spletno nakupovanje, zaradi česar se je povečala uporaba kartonskih škatel, je v svojem prispevku pojasnil novinar irske nacionalne televizije RTE.

Vse to je močno dvignilo ceno celuloze, ki se uporablja za izdelavo papirja in kartona. Cena celuloze po pisanju medija vztrajno narašča že od leta 2017, v zadnjih mesecih pa je močno poskočila. Še septembra je bilo treba za tono na svetovnem trgu odšteti 570 evrov, maja pa že 850. Ker pa celulozo uporabljajo tudi pri izdelavi toaletnega papirja in drugih podobnih produktov, se to pozna tudi pri višjih cenah na trgovskih policah.

toaletni papir
Miloš Vujinović/BOBO

Za isto ceno manjši paket

Ena od potrošniških organizacij v Združenih državah Amerike (ZDA) opozarja, da nekatera podjetja, da bi “ublažila” visoke cene, zmanjšujejo pakiranja, poroča ameriški New York Post. Podjetje Procter & Gamble naj bi na primer zmanjšalo število lističev v paketu toaletnega papirja Super Mega s 396 na 366. Podjetja to taktiko uporabljajo vse pogosteje, saj kupci na prvi pogled ne opazijo razlike, čeprav za svoj denar dobijo manj.

Da pa se to dogaja ne le v ZDA, ampak tudi na tej strani Atlantika, smo na N1 že pisali. Na Hrvaškem je na primer s trgovskih polic pred kratkim izginilo kilogramsko pakiranje cedevite. Kupci lahko zdaj kupijo 900-gramski paket, ki pa stane prav toliko, kot je stal prej en kilogram tega napitka.

Z vprašanjem, ali je dogajanje na svetovnih trgih v zadnjih mesecih kakorkoli vplivalo na proizvodnjo oziroma ceno toaletnega papirja in preostalih sanitarnih izdelkov in ali imajo zaradi trenutnih razmer kakšne težave z dobavo materialov, smo se obrnili tudi na tovarno papirja Paloma. Na naša vprašanja še niso odgovorili.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje