Bliža se 15. november in z njim čas, ko bo treba znova zamenjati pnevmatike na avtomobilih. A profil na zimskih gumah ni edina stvar, na katero morate biti pozorni. Ključnega pomena pri varnosti in življenjski dobi pnevmatik je tudi tlak. Ga znate preveriti?
Poletnim pnevmatikam na vaših avtomobilih so šteti dnevi. Bliža se 15. november, ko jih bo treba zamenjati za zimske.
Ob tem pa ni pomemben le nekoliko globlji profil, za varnost poskrbi tudi ustrezen tlak. Če ta ni pravilen, se pnevmatike tudi hitreje obrabijo, lastnik avtomobila pa jih mora zato pogosteje menjati.
A kakšen sploh je ustrezen tlak? To boste morali pri svojem jeklenem konjičku preveriti sami, saj se predpisane vrednosti od avtomobila do avtomobila razlikujejo. Ustrezen pritisk je odvisen od teže avtomobila, njegove obremenitve in tudi od samih pnevmatik.
Podatke o pravilnem tlaku najdete zapisane na pnevmatikah ali na notranji stani avtomobila. Običajno je zapisan na stebričku med voznikovim sedežem in vrati, notranji strani lopute za gorivo ali levo od sklopke. Če podatka ne najdete na nobenem izmed naštetih mest, ga boste zagotovo našli v navodilih za uporabo avtomobila, piše N1 Beograd.
Zračni tlak je treba pogosto preverjati, saj se ob različnih dejavnikih spreminja. Poleg že omenjene obremenitve in teže vozila nanj lahko vplivajo tudi temperatura, starost pnevmatik in pogostost vožnje. V idealnem primeru naj bi stanje napolnjenosti preverili ob vsakem polnjenju rezervoarja za gorivo, torej od enkrat do dvakrat na mesec.
Kaj pomeni, če je tlak prenizek?
Če tlaka ne preverjamo, se največkrat zgodi, da je ta prenizek. S tem se poveča površina stika pnevmatike s cestiščem, posledično pa tudi kotalni upor. To na koncu povzroči večjo porabo goriva. Poslabša se tudi stabilnost vozila med vožnjo, ob veliki hitrosti vožnje so posledice lahko tragične.
Podaljša se tudi zavorna pot, pnevmatika lahko med vožnjo poči.
Pa če je previsok?
Še bolj nevaren od nizkega tlaka je visok tlak. V tem primeru se površina pnevmatike s cestiščem zmanjša. S tem je manjši tudi kotalni upor in poraba goriva, a se hkrati močno poveča obraba pnevmatike.
Zavorna pot je daljša, vozilo zaradi manjše oprijemljivosti v ovinkih hitreje zdrsne. Poveča se nevarnost akvaplaninga.
Pri večini pnevmatik se ustrezen tlak giblje med 2 do 2,4 bara. Podatek velja čez vse leto, ne glede na to, ali so na vaše vozilo nameščene zimske ali poletne pnevmatike. Pozimi je treba pnevmatike polniti pogosteje. Prepričanje, da so rahlo prazne v zimskih razmerah bolj varne, ne drži.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje