Bliža se črni petek, z njim pa nakupi po znižanih cenah. A veselo zapravljanje se lahko z enim napačnim klikom spremeni v grenko izkušnjo. Znate prepoznati nevarne spletne strani?
Začenja se obdobje veselih nakupov in visokih popustov, ki se ga veselijo tudi goljufi.
Vse bolj priljubljeno spletno nakupovanje jim namreč močno olajša delo. S privlačnimi oglasi o posebnih ponudbah lahko marsikoga napeljejo v “nakup” na lažni spletni strani, s tem pa potrošniku najprej ukradejo bančne podatke, nato pa še denar na njegovem bančnem računu.
Kako prepoznati nevarne spletne strani?
Prevare z lažnimi spletnimi trgovinami lahko prepoznamo na več načinov, pravijo na Združenju bank Slovenije.
Prvi je prav zagotovo, da spletna stran ponuja izdelke priznanih blagovnih znamk po smešno nizkih cenah in z visokimi popusti. Prav tako je nenavadno, če trgovina ponuja brezplačno poštnino po vsem svetu.
Alarmi morajo zazvoniti tudi, če so izdelki na spletni strani takoj dobavljivi in vedno na zalogi, pa tudi če na spletni strani ne najdete podatkov o trgovcu oziroma podjetju, ki stoji za trgovino.
Lažne spletne trgovine lahko prepoznate tudi po tem, da svoje izdelke ponujajo prek spletnih oglasov, ob kliku nanje pa produkt nima nobene ocene uporabnikov oziroma preteklih kupcev. Nenavadno je tudi, če spletna stran prodaja samo en izdelek.
Kako se zaščititi?
Da ne bi po nesreči nasedli spletnim goljufom, si je treba za nakupe prek spleta vzeti čas. Najprej natančno preglejte spletno trgovino in preverite, ali ima podatke o domeni, kdaj je bila stran registrirana, kakšen je kontaktni elektronski naslov in kakšni so pogoji plačila, vračila in dostave.
Nikar ne zaupajte trgovinam, ki imajo svoje elektronske naslove ustvarjene pri brezplačnih ponudnikih, kot sta Google in Yahoo.
Pomembno je, da s sumljivimi stranmi in neznanci ne delimo osebnih podatkov, podatkov o bančnem računu in bančni kartici ter uporabniških imen in gesel.
Ste dobili SMS-sporočilo, pa niste ničesar kupili?
Goljufi vam lahko povezavo na nevarno spletno mesto pošljejo tudi prek elektronskega ali SMS-sporočila. Če ga dobite, pa niste ničesar naročili, nikar ne klikajte na povezavo, prav tako v morebitne obrazce ne vpisujte svojih osebnih podatkov.
Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT namreč opaža, da se pojavlja vse več lažnih SMS-sporočil, ki zlorabljajo identiteto dostavnih podjetij, nato pa potrošniku ukradejo podatke. Tovrstne prevare vam lahko povzročijo veliko denarno škodo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje