Napadalci izsiljujejo gostince s pošiljanjem lažnih negativnih recenzij, ki nižajo ocene lokalov na spletnih platformah.
Nikolas Lemmel, lastnik podjetja za spletni ugled Maximatic Media, pravi, da se je nanje obrnila restavracija, ki želi ostati anonimna, potem ko je postala tarča spletnih gangsterjev, poroča britanski Daily Mail.
Po njegovih besedah je šokirana lastnica zjutraj ugotovila, da je ocena (rating) njene restavracije na Googlu čez noč padla s 4,9 na 2,3, zaradi poplave lažnih negativnih ocen, ki so restavraciji namenile eno zvezdico od petih. Negativne ocene so obtoževale restavracijo rasizma, povzročanja zastrupitev s hrano in splošno slabe storitve. Po tem “napadu” je lastnica prejela anonimno elektronsko pošto, v kateri je odgovornost za napad s slabimi ocenami prevzela samoimenovana “mafija z lažnimi ocenami” in od nje zahtevala 10.000 funtov (nekaj več kot 12.000 evrov) v bitcoinih, sicer bo z napadi nadaljevala.
Izsiljevalci uporabljajo tako imenovane bot farme. Kaj so to?
Lemmel je pojasnil, da so napadalci uporabljali tako imenovane bot farme, mrežo medsebojno povezanih strežnikov, računalnikov in pametnih telefonov, ki “bombardirajo” določeno tarčo z določeno aktivnostjo – v tem primeru lažnimi negativnimi ocenami.
Bot farme, ki so podprte z umetno inteligenco, simulirajo delovanje človeških uporabnikov, in tako poskušajo zavesti varnostne algoritme, ki zaznavajo zlonamerne napade. Pogosto jih uporabljajo tudi kot lažne spletne ankete, lažne sledilce na družbenih omrežjih, pa tudi za kibernetske napade.
Kot je pojasnil Lemmer, so bile negativne recenzije videti, kot da so jih napisali ljudje na pametnih telefonih v Londonu, v bližini restavracije, zato jih sistem za ocenjevanje ni prepoznal kot lažne.
Ocene na Googlu ali drugih straneh in platformah, ki ocenjujejo gostinsko ponudbo, so lahko odločilne za uspeh ali propad restavracij, hotelov in drugih gostinskih obratov. Nižja ocena ali opisi slabe ponudbe lahko odvrnejo potencialne stranke, ki morda ne bodo niti stopile v restavracijo ali hotel in se bodo raje obrnile h konkurenci z boljšimi ocenami.
V nekaterih primerih je konkurenca poskušala sabotirati restavracije in kavarne z negativnimi (lažnimi) recenzijami. Vendar niso mogli napisati velikega števila recenzij, zato takšni poskusi niso bistveno vplivali na ugled restavracij. A v zadnjem času se je situacija spremenila, kar so na lastni koži občutili lastniki nekaterih restavracij v Londonu. Ti so postali tarča tako imenovane AI mafije, katere cilj je zniževanje ocen restavracij in izsiljevanje. Če restavracije ne plačajo 10.000 funtov v bitcoinih, nadaljujejo z rušenjem ocen, kar lahko uniči njihov posel.
Kako se spopasti s tovrstnimi napadi?
Lemmel je povedal, da njegovo podjetje sodeluje z Googlom pri odstranjevanju lažnih recenzij in pomaga restavracijam ter drugim podjetjem pri razvoju digitalnih strategij, ki spodbujajo zadovoljne goste, da pustijo pozitivne recenzije in visoke ocene.
Vendar pa veliko drugega ne morejo narediti, je še dejal Lemmel. Ko odstranijo lažne recenzije, kriminalci še vedno objavljajo nove. Odnehajo ali zmanjšajo pa njihovo število, če ugotovijo, da svojega cilja ne bodo dosegli. Ključnega pomena je, da v takih primerih poiščete strokovnjake, ki vam bodo znali svetovati.
Ena izmed možnih rešitev pa je tudi uporaba preverjanja identitete ocenjevalca, kot je CAPTCHA – ki jo poznamo kot “potrdite, da ste človek”. Takšno preverjanje omeji dostop zlonamernim botom (klepetalnim robotom).
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!