
Pravilna in umirjena reakcija v prvih sekundah je ključna za preprečitev nesreče ter zagotovitev lastne varnosti in varnosti drugih v prometu. Kaj pa potem?
Pok pnevmatike na avtocesti je ena najnevarnejših situacij, s katerimi se lahko sreča voznik.
Zato je najpomembnejši prvi odziv v trenutku, ko zaslišite močan pok ali začutite nenadno zanašanje vozila, piše portal N1 Hrvaška.
In najboljši odziv je – brez panike!
Kakšni so znaki, da vam je počila guma?
Močan pok
Tresenje volana
Zanašanje ali nagibanje vozila v eno smer (običajno na stran, kjer je počila guma)
Prvi ukrep: Ne zavirajte, stopite s plina in prižgite vse smernike
Običajno se ob poku pnevmatike vozilo začne nagibati ali zavijati v eno smer. Zato je nujno, da volan trdno primete z obema rokama in skušate obdržati smer vožnje.
Naslednji korak je postopno zmanjševanje hitrosti.
Nogo takoj umaknite s stopalke za plin, nikakor pa ne zavirajte sunkovito ali močno. To lahko povzroči popolno izgubo nadzora nad vozilom in tako tvegate, da vas bo začelo "razmetavati" po vozišču, lahko pa tudi, da se vozilo prevrne.
Pustite torej, da vozilo samo počasi izgublja hitrost, vmes pa vključite vse štiri smernike in s tem jasno opozorite voznike za vami, da ste v težavah, sicer tvegate možnost naleta.
Drugi ukrep: Umaknite se s prometnih pasov
Naslednja prioriteta je čimprejšnji umik vozila iz prometnih pasov.
Ustavljanje na voznem pasu ni le prepovedano, ampak je tudi izjemno nevarno.
Previdno, ob stalnem preverjanju vzvratnih ogledal in z uporabo smernikov vozilo usmerite proti odstavnemu pasu.
Idealno bi bilo, če lahko pridete do najbližjega izvoza ali počivališča, saj sta ti lokaciji bistveno varnejši.
Tudi če morate prevoziti krajšo razdaljo s počeno pnevmatiko, ne skrbite – raje poškodujte platišče, kot da se ustavite na nevarnem mestu.
Ko se ustavite, vozilo parkirajte čim bolj ob desni rob, ugasnite motor, vključite ročno zavoro in pustite prižgane smernike.
Preden izstopite, obvezno oblecite odsevni telovnik.
Tretji ukrep: Zavarovanje vozila - postavitev varnostnega trikotnika
Ko je vozilo zavarovano, postavite varnostni trikotnik na predpisani razdalji – na avtocesti najmanj 100 metrov za vozilom.
Nikoli ne stojte neposredno za, pred ali ob svojem vozilu.
Če je mogoče, se umaknite za varnostno ograjo. Če to ni varno, ostanite v vozilu z zapetim varnostnim pasom.
Tudi potniki naj se umaknejo za varnostno ograjo.
Iz vozila naj izstopajo izključno na varni strani, torej tisti, ki je najbližje robu vozišča oziroma varnostni ograji.
Samostojna menjava pnevmatike ali klic na pomoč?
Mnogi vozniki so prepričani, da so sposobni sami zamenjati pnevmatiko, in to tudi zares so. Vendar pa je na avtocesti veliko bolje, če se tega ne lotijo sami, ampak pokličejo pomoč.
Menjava gume ob robu avtoceste je namreč izredno nevarno početje. Tudi ob vseh varnostnih ukrepih je dovolj trenutek nepazljivosti drugega voznika, da pride do tragedije.
Ob klicu navedite natančno lokacijo – uporabite GPS ali oznake kilometrov ob cesti – in jasno opišite težavo.
Med čakanjem na pomoč ostanite na varnem: najbolje za zaščitno ograjo, če pa to ni mogoče, pa v vozilu z zaprtimi vrati in okni in privezani z varnostnim pasom.
PODKAST O ZDRAVJU: Tiha težava, ki nas neopazno izčrpava
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje