Ko so pri Renaultu in Nissanu končno uredili odnose znotraj zveze, ki so se zaostrili z aretacijo nekdanjega šefa Carlosa Ghosna, so zdaj obeti bol jasni. Med številnimi novimi skupnimi projekti je nova Micra eden najpomembnejših.
Številne vzpone in padce je doživela zveza Renault-Nissan od leta 1999, ko je francoska znamka rešila Nissan pred bankrotom (2016 se jima je pridružil še Mitsubishi). Toda nedavno so zvezo končno postavili na nove, menda bolj enakovredne temelje in razkrili številne nove skupne projekte.
Eden od bolj pomembnih za naš trg je tudi nova Nissan Micra. Gre seveda za mestni avtomobil, ki je v peti generaciji naprodaj od leta 2017. In ker se malim mestnim avtomobilom trda piše, saj je njihova dobičkonosnost zaradi vse bolj ostrih okoljskih in varnostnih zahtev vedno bolj na udaru, bo nov model nastajal na osnovi – Renaultovega R5.
Nova Micra bo seveda električno gnana
Pri Nissanu so ob objavi prevetrenega načrta za sodelovanje obeh znamk povedali tudi, da bo nova Micra povsem električno gnana, saj bodo pri znamki preskočili nov okoljski standard Euro7 za termične motorje. Upoštevanje tega bi lahko pomenilo, da bi se avtomobili z notranjim zgorevanjem v tem razredu podražili za kar nekaj tisoč evrov.
Toda kljub temu so prepričani, da bo Micra povsem konkurenčna, saj bi se naj cena približala klasičnim, torej termično gnanim modelom. Predvsem zaradi tega, ker so prepričani, da bodo dosegli sprejemljivejšo ceno baterijskih modulov.
Skupna tehnična osnova z R5
To bodo dosegli predvsem z ekonomijo obsega, saj bodo platformo CMF-BEV v zvezi uporabili pri znamkah Renault, Dacia, Nissan in Alpine ter tako dosegli letno proizvodnjo več kot 250 tisoč vozil. Luca De Meo, direktor Renaulta, je ob tem povedal, da bi naj ta platforma omogočala avtomobilske dolžine od 3,9 do 4,2 metra in omogočala namestitev baterije z okoli 50 kWh. Kar bi lahko verjetno v tem razredu pomenilo doseg do 400 km.
V salone leta 2026
Vsekakor pa pri Micri in R5 ne bo šlo za tako imenovan ”badge engineering” (kot ga v zvezi uporablja Mitsubishi za svoja modela Colt in ASX, ki sta v bistvu preimenovana Renault Clio in Captur), saj bi si naj delila okoli 80 odstotkov delov. Oblikovna zasnova naj bi bila lastna vsakemu modelu. In medtem ko bi lahko R5 dosegel raven serijske proizvodnje leta 2024 kot prvi od vseh modelov, bi lahko Nissanov model prišel v salone leta 2026.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.