Logotip podjetja Nike je eden izmed najbolj prepoznavnih. Legendarno kljukico je za podjetje leta 1971 narisala študentka grafičnega oblikovanja, podjetje pa je glede na današnjo prepoznavnost zanjo odštelo drobiž.
Podjetje, ki danes velja za enega izmed najbolj priljubljenih proizvajalcev športne obutve in oblačil, sta leta 1964 ustanovila Bill Bowerman in Phil Knight. Oba sta bila športnika z univerze v Oregonu, podjetje pa sta ob ustanovitvi poimenovala Blue Ribbon Sports. Podjetje so preimenovali v Nike leta 1971, poleg novega imena pa so potrebovali tudi nov logotip.
Zasnovala ga je študentka grafičnega oblikovanja Carolyn Davidson, ki je Knighta spoznala med študijem na univerzi v Portlandu. Knight je vedel, da Davidson išče dodaten zaslužek, zato je zasnovo novega logotipa, ki bi krasil obe strani športnih copat, zaupal njej. Ustvarila je legendarno kljukico, ki ob manjših spremembah ostaja zaščitni znak podjetja vse do danes. Kljukica po besedah oblikovalke simbolizira gibanje, namiguje pa tudi na krila grške boginje zmage Nike, po kateri je podjetje tudi poimenovano.
Davidson se je s Knightom dogovorila, da bo za oblikovanje plačana dva dolarja na uro. Ker je podjetju izstavila račun za 17 ur in pol dela, je Nike za oblikovanje legendarnega logotipa odštel le 35 dolarjev. Za logotip, ki je postal tako prepoznaven, se takšna cena zdi zelo nizka, vendar je Davidson na koncu le dobila pravično plačilo. Kot je leta 2017 v pogovorni oddaji The David Rubenstein Show dejal Knight, je Nike grafični oblikovalki podaril delnice podjetja, ki so v vrednosti že presegle milijon dolarjev. Carolyn Davidson je za Nike delala še štiri leta po zasnovi kljukice, po tem pa se je podala na samostojno pot.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje