Playboy praznuje! Priljubljena moška revija je bila prvič izdana pred 69 leti

Magazin 09. Dec 202212:00
revija playboy praznuje
Foto: Profimedia

Pisalo se je leto 1953, ko je 10. decembra izšla prva številka revije Playboy, na naslovnici pa se je bralcem smehljala igralka Marilyn Monroe. Od takrat se je na naslovnici pojavilo nešteto slavnih dam. Celoten arhiv vseh številk do leta 2020 je na voljo na uradni spletni strani Playboya po nakupu naročnine.

Kultna ameriška revija o življenjskem slogu in zabavi za moške je luč sveta ugledala 10. decembra leta 1953. V Chicagu so jo ustanovili Hugh Hefner in njegovi sodelavci, delno pa so jo financirali s 1.000 dolarji posojila Hefnerjeve matere. Playboy je najbolj znan po razgaljenih modelih (playmates), igral pa je tudi pomembno vlogo pri spolni revoluciji. Danes ostaja ena najbolj znanih blagovnih znamk na svetu, saj je prerasel v Playboy Enterprises, Inc. ( PEI), ki je prisoten v skoraj vseh medijih. Poleg vodilne revije v ZDA po vsem svetu objavljajo posebne različice Playboya za posamezne države – kar 19 let, do leta 2020, je revija izhajala tudi v Sloveniji.

revija playboy praznuje
Profimedia

Zgodba o globalnem uspehu se je začela spomladi 1953, ko je Hugh Hefner – diplomant psihologije Univerze v Illinoisu leta 1949, ki je delal v Chicagu za revijo Esquire in pisal promocijsko besedilo – načrtoval elemente lastne revije, ki jo je poimenoval Stag Party. Ustanovil je korporacijo HMH Publishing in zaposlil svojega prijatelja Eldona Sellersa, da najde vlagatelje. Hefner je na koncu zbral nekaj več kot 8.000 USD, vendar je založnik nepovezane moške avanturistične revije Stag vzpostavil stik z njim in ga obvestil, da bo vložil tožbo za zaščito njihove blagovne znamke, če bo izdal revijo s tem imenom. Hefner, njegova žena Millie in Sellers so se srečali, da bi poiskali novo ime, pri čemer so razmišljali o Cilindar, Gentleman, Sir, Satyr, Pan in Bachelor, preden je Sellers predlagal Playboy.

revija playboy praznuje
Profimedia

Prva številka decembra 1953 ni imela označenega datuma, saj Hefner ni bil prepričan, da bo izšla še druga. Izdelal jo je v svoji kuhinji v Hyde Parku. Prva na naslovnici in osrednji fotografski zgodbi je bila Marilyn Monroe. Čeprav so bile te fotografije prvotno posnete za koledar, in ne za Playboy, je Hefner izbral tisto, kar je imel za “najbolj seksi”, in sicer prej neuporabljeno golo Marilyn, raztegnjeno in z dvignjeno roko na rdečem žametnem ozadju z zaprtimi očmi in odprtimi usti. Močna promocija, osredotočena na Marilynino goloto na že znanem koledarju, je skupaj z zbadljivkami v marketingu poskrbela za uspeh nove revije Playboy. Prva številka je bila razprodana v nekaj tednih. Znana naklada je bila 53.991, naslovna cena pa 50 centov.

revija playboy praznuje
Profimedia

Playboyeva maskota je skoraj tako prepoznavna kot revija sama – stilizirana silhueta zajca, ki nosi smoking metuljček, je ustvaril Playboyev umetniški direktor Art Paul za drugo številko, in takoj je bila sprejeta kot uradni logotip. Nenavadna šala v reviji vključuje skrivanje logotipa nekje na naslovnici ali fotografiji. Hefner je nekoč dejal, da je zajca izbral zaradi njegove šaljive spolne konotacije in ker je bila podoba živahna in igriva. V intervjuju je italijanski novinarki Oriani Fallaci tako pojasnil svojo izbiro zajca za Playboyev logotip: “Zajec ima v Ameriki spolni pomen in izbral sem ga, ker je sramežljiva, živahna in poskočna žival – seksi. Playboyevo dekle je podobno zajčku. Nikoli ni prefinjeno ali dekle, ki ga v resnici ne moreš imeti. Mlado, zdravo, preprosto dekle – dekle iz sosednje hiše …”

revija playboy praznuje
Profimedia

Manekenke in zvezdnice, ki so se pojavile kot glavna tematika mesečne številke in so bile predstavljene na naslovnici in na osrednjih straneh, so se imenovale playmates. Pogosto jih zamenjujemo s Playboyevimi zajčicami, kot so se imenovale strežnice na Playboyevih zabavah, medtem ko so bile playmates z golimi fotografijami predstavljene v sami reviji. O Hefnerju in Playboyevem dekletu meseca se je zaradi oznak na naslovnicah revije začela urbana legenda. Od leta 1955 do 1979 (razen šestmesečnega presledka leta 1976) so bile na “P” v naslovu revije natisnjene zvezde. Legenda pravi, da je bila to bodisi ocena, ki jo je Hefner dal zajčici meseca glede na to, kako privlačna je bila, kolikokrat je Hefner spal z njo ali kako dobra je bila v postelji. V resnici pa so zvezdice med nič in 12 označevale domačo ali mednarodno oglaševalsko regijo tega tiska.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.