New York Times je razkril kampanjo za očrnitev ugleda igralke Blake Lively, potem ko je ta soigralca in režiserja Justina Baldonija obtožila neprimernega vedenja na snemanju filma Konča se z nama. Lively je proti studiu Wayfarer vložila pravno pritožbo, priložila pa je tudi številna sporočila, ki pričajo, da je namerno škodoval njenemu ugledu.
Ko se je prejšnje poletje približeval izid filma Konča se z nama (It Ends With Us), je režiser in zvezda filma Justin Baldoni skupaj z glavnim producentom Jameyjem Heathom najel strokovnjaka za krizno komuniciranje. Zgodbo je razkril New York Times.
Med snemanjem filma se je igralka Blake Lively (v filmu igra glavni lik Lily Bloom) pritožila, da sta Heath in Baldoni večkrat imela spolne in druge neprimerne pripombe ter da sta kršila njen osebni prostor.
Zatrdila je, da je Baldoni improviziral z neželenimi poljubi in razpravljal o svojem spolnem življenju, vključno o primerih, pri katerih po njegovih besedah “morda ni prejel privolitve”. Heath je Lively pokazal videoposnetek gole žene, prav tako je opazoval Lively v njeni prikolici zgoraj brez, ko so ji odstranjevali ličila. Prav tako naj bi moška večkrat nepovabljena vstopila v njeno prikolico, ko je bila slečena, tudi med dojenjem.
Blake Lively je zahtevala tudi, da Baldoni neha spraševati njeno trenerko o njeni teži, da neha pritiskati nanjo glede njenih verskih prepričanj in “neha omenjati njenega pokojnega očeta” oziroma dejstva, da je “z njim govoril iz onostranstva”. Prav tako je zahtevala, da Heath in Baldoni nehata govoriti o svoji “pretekli zasvojenosti s pornografijo” in v pogovorih z igralko nehata opisovati lastne genitalije.
Produkcijski studio Wayfarer je po pritožbi Blake Lively zaposlil koordinatorja za intimnost. Ta poskrbi, da igralcem ni neprijetno med snemanjem intimnih prizorov, in zagotavlja, da tako igralci kot produkcijsko osebje upoštevajo varnostne protokole. Prav tako je zaposlil še enega producenta in uvedel druge varnostne ukrepe. Studio je zagotovil tudi, da se igralki ne bo nihče maščeval zaradi njenih zahtev. Zapisal je še, da “čeprav se naša stališča v številnih pogledih razlikujejo od stališč Lively, je zagotavljanje varnega okolja za vse najpomembnejše”. Baldoni je sicer soustanovitelj podjetja.
A kljub temu sta se Baldoni in Heath, ki sta se med gibanjem #JazTudi (#MeToo) predstavljala kot velika zaveznika žensk, ustrašila, da bodo obtožbe zoper njiju prišle v javnost in ju omadeževale. Tako sta se avgusta odločila za najem strokovnjakov za krizno komuniciranje, njihov cilj pa je bil predvsem škodovati ugledu Blake Lively. Najela sta Melisso Nathan in njeno podjetje TAG PR.
Kako je potekala kampanja
V Hollywoodu že dolgo delujejo ljudje, ki v ozadju oblikujejo javno mnenje o slavnih – s pomočjo kolumn, tabloidov in strateških intervjujev. Kampanja zoper Lively pa je obrekovalna kampanja, ki jo poznamo v digitalni dobi. Čeprav je bil film o družinskem nasilju v kinematografih velika uspešnica in je zaslužil skoraj 350 milijonov dolarjev, so sočasno kritike igralke, ki je bila nekdaj izjemno (pri)ljubljena, skokovito narasle.
Publicistka Jennifer Abel, ki je že predhodno delala s studiem in Baldonijem, je 2. avgusta s strokovnjaki za krizno komuniciranje Melissi Nathan napisala: “Želi se počutiti (Baldoni, op. a.), kot da jo lahko pokopljemo.” Nathan ji je odgovorila: “Veš, da lahko pokopljemo kogarkoli.”
V naslednjih tednih si je Melissa Nathan prizadevala preprečiti, da v javnost pridejo zgodbe o vedenju Justina Baldonija, in okrepila negativno podobo o Blake Lively. Vse to je razvidno iz sporočil, ki jih je odvetniška ekipa priložila pravni pritožbi. Melissa Nathan je sicer zastopala tudi Johnnyja Deppa med ločitvijo z Amber Heard, raperja Draka in Travisa Scotta. Digitalno strategijo je vodil Jed Wallace – med drugim je skrbel za spodbujanje objav na družbenih omrežjih, ki so služile njihovemu cilju omadeževati ugled igralke.
Odvetnik studia Wayfarer je v izjavi za NYT dejal, da niso naredili ničesar, da bi se maščevali Blake Lively, igralko pa so obtožili še enega “obupanega poskusa, da popravi svoj ugled”. Dodali so, da so njene obtožbe “popolnoma lažne, nezaslišane in namerno žaljive, da bi jih javno prizadela in poskrbela, da se o tem ponovno govori”.
A cilj, da se očrni ugled Blake Lively, je bil očitno dosežen. V nekaj dneh po izidu filma so negativni medijski prispevki in komentarji predstavljali nenavadno velik odstotek vseh omemb igralke, je razvidno iz forenzičnega pregleda, ki ga je opravil svetovalec za blagovne znamke. Mnogi mediji so objavljali njene stare intervjuje, v katerih je bila domnevno nesramna do novinarjev.
Igralka, ki je poročena z igralcem Ryanom Reynoldsom in je ena najboljših prijateljic superzvezdnice Taylor Swift, je doživela največji udarec v karieri. Označili so jo za neobčutljivo na druge, osebo, s katero je težko sodelovati, za nasilnico … Prodaja njene nove linije za nego las je strmo upadla.
Baldonijev ugled ni utrpel nobene posebne škode. Ta mesec so ga počastili na dogodku, na katerem so slavili moške, ki “povzdigujejo ženske, se borijo proti nasilju na podlagi spola in spodbujajo enakost spolov po vsem svetu”.
V tožbi je odvetniška ekipa igralke priložila več strani SMS-sporočil in e-mailov, ki jih je dobila s sodnim pozivom. Pri New York Timesu so te dokumente preučili.
Prvotna strategija, ki jo je pripravilo podjetje strokovnjakinje za krizno komuniciranje Melisse Nathan, ni bila dovolj za Baldonija. V njej so predlagali, da poskušajo prikazati, kot da je Lively uporabila “neuravnoteženost moči, da je prevzela kreativni nadzor nad filmom”. Igralka je s podporo Sonyja, distributerja filma, naredila lastno verzijo filma, pri čemer je uporabila svoje montažerje in skladatelja – dodala je tudi pesem Taylor Swift. Na koncu sta se Sony in Wayfarer odločila, da bo v kinematografe šla igralkina verzija.
Na poziv, naj pripravijo drugo strategijo, ki bi dodatno zaščitila Baldonija, je Nathan odgovorila: “Seveda. Ampak ko pošiljamo dokumente, ne moremo poslati dela, ki bi ga lahko ali pa ga bomo opravili, ker nas bi to lahko spravilo v velike težave. Ne moremo napisati, da jo bomo uničili. /…/ Predstavljajte si, da bi dokument, v katerem bi pisalo vse, kar si želi, prišel v napačne roke.” Ob tem pa je zagotovila, da lahko uničijo vsakega.
Nato je Baldoni publicistki Jennifer Abel poslal objavo, v kateri je bil neki drug zvezdnik obtožen nasilniškega vedenja. Objava je imela 19 milijonov ogledov. “To bi potrebovali tudi mi,” je napisal.
Melissa Nathan mu je kmalu predstavila predloge za najem izvajalcev, ki bi skrbeli za boj proti Lively na družbenih omrežjih in poskušali spremeniti narativo. “Najpomembnejše je, da vsega tega ne bo mogoče izslediti,” je zapisala.
“Zato ste me najeli. Ker sem najboljša”
Premiera filma v začetku avgusta je s sabo prinesla veliko vprašanj, kaj vse je šlo narobe med snemanjem. Hollywood Reporter se je spraševal o sporu med Blake Lively in Justinom Baldonijem, ker na rdeči preprogi nista pozirala skupaj, prav tako so vsi igralci filma nehali slediti Baldoniju na Instagramu.
Publicistka, ki je delala z Baldonijem in studiem, je Melissi Nathan napisala, da bi rada podtaknila članke o tem, kako grozno je delati z Lively. Nathan ji je odgovorila, da se je že pogovorila z urednico Daily Maila. “Pripravljena je, ko bomo mi.”
Nato je sledila poplava člankov, a vsi so špekulirali le o tem, da se je razdor zgodil zaradi ustvarjalnih sporov. Nihče ni pisal, kaj se je zares dogajalo na snemanju. “Ne zaveda se, kakšno srečo ima,” je Nathan zapisala v sporočilu. Zatrdila je, da ji je uspelo preprečiti objavo obtožb proti igralcu in da nobena od večjih medijskih hiš ne bo objavila pritožbe, ki jo je Lively podala studiu.
Seveda je nemogoče oceniti, koliko negativnih člankov o Blake Lively je podtaknila ekipa Baldonija in koliko jih je nastalo organsko.
Med promocijo filma je bila Blake Lively obtožena tudi, da vsebino filma jemlje preveč lahkotno, saj ta govori o družinskem nasilju. Igralski zasedbi so v uradnem načrtu promocije filma naročili, naj se bolj kot na zlorabe osredotočajo na spodbudne vidike filma in da naj izpostavljajo rože (lik Blake Lively ima v filmu cvetličarno). V več intervjujih Lively družinskega nasilja sploh ni omenila, kritizirali pa so jo tudi zaradi promocije lastne blagovne znamke Betty Booze, saj alkohol pri nasilju igra veliko vlogo. Baldoni in njegova PR-ekipa sta se tako odločila, da bosta v intervjujih in na družbenih omrežjih izpostavljala žrtve družinskega nasilja.
Ko je bilo negativnih zgodb o Blake Lively vedno več, je Nathan v sporočilu Jennifer Abel napisala: “Aktivnost na družbenih omrežjih se res povečuje. V njegovo korist, zagotovo je besna. Pravzaprav je to žalostno, ker samo kaže, da ljudje res želijo sovražiti ženske.”
Baldoni je v nekaterih sporočilih sam predlagal načine, kako dodatno škodovati Blake Lively, v drugih pa se je spraševal o uporabljenih taktikah. “Kako lahko sporočimo, da tega ne počnemo mi – videti je, kot da jo poskušamo uničiti,” je zaskrbljeno zapisal.
V sredini avgusta se je ekipa veselila uspeha in škode, ki so jo naredili ugledu igralke. 16. avgusta je Melissa Nathan poslala članek Daily Maila, v katerem so delili ogromno starih intervjujev igralke in izpostavljali njeno domnevno grdo obnašanje. “Vav, s tem si se res izkazala,” je PR-ovka studia Wayfarer zapisala v sporočilu Melissi Nathan. Ta ji je odgovorila: “Zato ste me najeli, kajne? Ker sem najboljša.”
Podpora iz Hollywooda
V izjavi po vloženi pritožbi je Lively dejala: “Upam, da bo uporaba pravnih sredstev pomagala razkriti te zlovešče povračilne taktike, ki škodujejo ljudem, ko spregovorijo o neprimernem ravnanju, in pomagala zaščititi druge, ki bi lahko postali tarče.”
Igralko je podprlo več hollywoodskih zvezdnic, med drugim America Ferrera, Amber Tamblyn in Alexis Bledel, ki so z njo zaigrale v filmu Poletje odraščanja (The Sisterhood of the Traveling Pants).
V skupni izjavi so med drugim zapisale, da so opazovale svojo prijateljico, ki je zbrala pogum in zahtevala varno delovno mesto zase in za sodelavce na snemanju.
“Zgrožene smo, ko beremo o premišljenem in maščevalnem poskusu diskreditacije njenega glasu. /…/ Najhuje pa je nesramno izkoriščanje tistih, ki so preživele družinsko nasilje, da bi utišali žensko, ki je prosila za varnost. Ta hinavščina je osupljiva. Presenečene smo nad dejstvom, da se lahko ženska, tudi če je tako močna, slavna in ima toliko sredstev kot Blake, sooči s takšnimi povračilnimi ukrepi, ker si drzne zahtevati varno delovno okolje.”
Oglasila se je tudi avtorica knjige Konča se z nama Coleen Hoover, ki je zapisala, da je Blake Lively “iskrena, prijazna in potrpežljiva”. Dodala je, naj se nikoli ne spremeni.
Medtem pa je Baldoni s prihodom filma začel nov krog promocije. V intervjuju za Access Hollywood je dejal, da “nikoli ni izgovora, da prizadeneš žensko, fizično ali emocionalno”. Dodal je še: “Moški moramo ugotoviti, kako smo lahko boljši zavezniki.”
Po izidu članka na New York Times je agencija za talente William Morris Endeavor nehala zastopati igralca.
Film Konča se z nama govori o intimnopartnerskem nasilju in prenašanju nasilnih vzorcev iz ene generacije v drugo. Kaj torej filmu uspe in kje mu povsem spodleti? Kakšno napačno sporočilo lahko iz njega dobijo tisoči gledalk in gledalcev? Kaj so rdeče zastavice v partnerskem odnosu? In kako na naše odnose vpliva pop kultura? Vse to v članku iz rubrike Poglobljeno: “Noben ni bil tako romantičen in hkrati takšen rabelj”.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!