Platforma za najem nastanitev in turističnih storitev Booking.com se od razmaha orodij umetne inteligence sooča s skokovitim porastom spletnih prevar v njihovem imenu. V zadnjem letu in pol so zaznali tudi do 900 odstotkov več goljufij, še posebej t. i. phishinga (v slovenščini tudi ribarjenje za podatki ali zvabljanje), pri katerem prevaranti z lažnimi spletnimi stranmi od nič hudega slutečih strank pridobijo podatke bančnih kartic.
Platforma Booking.com je zaradi umetne inteligence priča pravi “eksploziji” potovalnih prevar. V zadnjem letu in pol se je njihovo število povečalo od 500 pa vse do 900 odstotkov, je za BBC povedala vodja spletne varnosti pri Bookingu Marnie Wilking.
Zaznali so še posebej velik porast t. i. phishinga oziroma ribarjenje, kjer prevaranti stranke preslepijo, da jim izdajo podatke svojih bančnih kartic – ob tem pa mislijo, da jih izdajajo platformi.
Po besedah Wilking se s phishingom sicer soočajo že leta, vendar se je število primerov povečalo, ko je orodje ChatGPT prešlo v širšo rabo za javnost. Prevaranti namreč s pomočjo umetne inteligence zelo dobro posnemajo elektronsko pošto, ki spominja na tisto, ki jo uporabnikom dejansko pošilja platforma, piše BBC.
V na videz legitimnem elektronskem sporočilu je priložena povezava, klik nanjo pa bo uporabnika preusmeril na spletno stran, ki je videti natanko kakor stran platforme Booking in ki bo od njega zahtevala podatke njihove bančne kartice. Če uporabnik ne sluti, da gre za prevaro, bo podatke brez pomisleka tudi dal.
V to past se je pred kratkim ujel tudi naš bralec. Njegovo zgodbo smo predstavili v članku Slovenca bi počitnice prek Bookinga kmalu drago stale: “Komu lahko še zaupam?”
Tarča prevarantov so po navedbah BBC pogosto strani, kot sta Booking ali Airbnb, saj lahko, potem ko od uporabnikov dobijo številke bančnih kartic, preprosto izginejo. Ogoljufani tako ostanejo brez prenočišča, goljufi pa jih včasih poskušajo še dodatno finančno izžeti z nadaljnjimi sporočili.
Opozorilni znak, da vas nekdo poskuša ogoljufati, so pravopisne in slovnične napake v sporočilih in manjkajoči kontaktni podatki, denimo telefonska številka nastanitve.
A prevare je vse težje zaznati zaradi umetne inteligence, je dejala Wilking, saj slednja generira veliko bolj realistične fotografije in veliko bolj točno besedilo v mnogih jezikih.
Hotele in popotnike je pozvala k dvostopenjski avtorizaciji, torej dodatni potrditvi plačila s šifro, poslano na telefonsko številko. Uporabnike je opozorila tudi, naj bodo bolj pozorni, na kakšne povezave klikajo.
Po drugi strani pa se lahko na platformah, kakršna je Booking, s pomočjo umetne inteligence tudi bolj učinkovito borijo proti prevaram. Veliko lažje je na primer zaznati in odstraniti lažne hotele, katerih cilj je ogoljufati ljudi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje