Slovenca bi počitnice prek Bookinga kmalu drago stale: “Komu lahko še zaupam?”

Digitalno 03. Nov 202320:01 7 komentarjev
Booking.com
PROFIMEDIA

Prevaranti so se znova skušali okoristiti z denarjem turistov. V zadnjih dneh je več uporabnikov platforme Booking po rezervaciji hotela prejelo sporočilo, da morajo ponovno vnesti podatke z bančne kartice, sicer bodo ostali brez rezervacije. Na videz uradno sporočilo, s katerim so nepridipravi hoteli do podatkov z bančnih kartic, je prepričalo mnoge. V past se je skorajda ujel tudi naš bralec.

Na popotnike, ki za rezervacijo nastanitev uporabljajo platformo Booking.com, preži nova nevarnost. Po sanjskih ponudbah z grenkim koncem in apartmajih na lažnih naslovih so nepridipravi v zadnjih dneh poskušali s pošiljanjem lažnih sporočil. Na tak način so se skušali dokopati do njihovih bančnih podatkov.

Na prevaro nas je opozoril bralec, ki je prejšnji teden prek portala Booking rezerviral hotel na Dunaju. Kot nam je povedal, je po nekaj dneh od Bookinga prejel elektronsko pošto, da ga na spletni strani platforme čaka sporočilo hotela. Sicer je to precej običajno, saj ponudniki nastanitve ob rezervaciji včasih zahtevajo tudi kavcijo ali pa ta kanal uporabljajo za komunikacijo z gostom.

V sporočilu, za katero je naš bralec verjel, da ga je poslal hotel na Dunaju, je pisalo, da je pri plačilu prišlo do napake. “Kot so zapisali, moram v roku 24 ur še enkrat vnesti podatke bančne kartice, sicer bodo rezervacijo preklicali,” nam je povedal. Sporočilu je bila priložena tudi povezava, ki je vodila do obrazca, povsem podobnega, kot ga ima platforma Booking. Tam je še enkrat vnesel podatke bančne kartice, potrditve, da je transakcija uspela, pa naš bralec ni dobil. Zato je vnesel še podatke z drugih dveh kartic, vendar je bil rezultat enak.

Prevara na Bookingu
Primer lažnega sporočila na Bookingu (Foto: Bralec)

Ker je nato posumil, da gre morda za prevaro, je kontaktiral zaposlene pri Bookingu, ki so mu svetovali, naj povezave ne odpira in blokira bančne kartice, ki jih je vnesel v spletni obrazec. Da sporočila niso poslali oni, so mu v telefonskem pogovoru odgovorili tudi v hotelu na Dunaju. K sreči je naš sogovornik kartice blokiral še pravočasno in mu tako prevaranti niso pobrali denarja.

Ob tem se naš bralec sprašuje, kako je mogoče, da nepridipravi vdrejo v spletno platformo kot je Booking in zlorabijo stranke platforme. “Komu lahko po tem pripetljaju sploh še zaupam,” se sprašuje.

O podobnih primerih so se v minulih dneh razpisali tudi številni britanski mediji, zgodba pa povsod enaka. Po rezervaciji nastanitve prek platforme Booking so prejeli na videz uradno obvestilo, da morajo ponovno posredovati podatke z bančnih kartic. Če tega ne bodo naredili v določenem časovnem okviru, bo njihova rezervacija preklicana.

Pri Bookingu so po poročanju Guardiana zatrdili, da nepridipravi v njihov sistem niso vdrli. Luknjo naj bi našli v e-poštnem sistemu pri ponudnikih nastanitev. “Nekateri naši partnerji so bili tarča zelo prepričljivih in prefinjenih taktik ribarjenja (phishing), ki so jih napeljevale h klikanju na povezave ali prenašanju priponk zunaj našega sistema. To je omogočilo prenos škodljive programske opreme na njihove računalnike in v nekaterih primerih pripeljalo do nepooblaščenega dostopa v njihove račune,” so navedli pri Bookingu.

Vsem uporabnikom svetujejo, da se med rezervacijo pozanimajo o načinu plačila, ob morebitnih dvomih pa naj pokličejo njihovo službo za podporo.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje