Prvi mož Audija predlaga ostre varčevalne ukrepe za voznike

Magazin 13. Nov 202212:15
cesta
Profimedia

Njegove besede pa so med strokovnjo javnostjo naletele na negativen odziv.

Hitra vožnja velja za enega izmed dejavnikov, ki odločno vplivajo na porabo goriva avtomobila. Preudarna vožnja in upoštevanje hitrostnih omejitev namreč lahko občutno zmanjšata vpliv pogoste uporabe avtomobila na denarnico. Omejevanje najvišje hitrosti avtomobila ali pa omejitve hitrosti na cestah so zato s tega vidika povsem smiselni ukrepi, kar zadnje čase poudarjajo tudi pri nemškem Audiju.

V luči energetske krize je generalni direktor Audija, Markus Duesmann, tako nedavno predlagal, da bi na nemških avtocestah, med drugim znanih po tem, da na izbranih odsekih nimajo določene omejitve hitrosti, v prihodnje dovoljeno hitrost vožnje omejili na ”zgolj” 200 kilometrov na uro. Hkrati Duesmann predlaga tudi nekoliko bolj rigorozne ukrepe za soočanje s krizo in sicer, podobno kot v času naftne krize v 70. letih, omejevanje uporabe avtomobila na nekaj dni v tednu.

Audi modeli Sphere Audi modeli Sphere
Audi

Duesmann pa je s svojimi predlogi, ki jih je predstavil za časopis Süddeutsches Zeitung, naletel na mlačen odziv strokovne javnosti. Predvsem so bili do njegovih izjav kritični pri krovni nemški organizaciji avtomobilske industrije VDA. Tam so namreč prepričani, da vozniki znajo sami presoditi, kako je treba ravnati v času, v kakršnem živimo, in da so nasveti za ekonomično vožnjo veliko bolj učinkoviti kot uvajanje različnih omejitev in prepovedi.

Duesmann sicer ni prvi, ki je v zadnjem obdobju predlagal omejitev hitrosti vožnje na ”odprtih” odsekih nemških avtocest. Pred časom sta namreč k temu pozvala tudi stranka Zelenih in pa ADAC, kjer so predlagali, da na vseh odsekih nemških avtocest hitrost omejijo na 120 oziroma 130 kilometrov na uro, a zaenkrat brez uspeha.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.