S predstavitvijo leteče R4, poimenovane AIR4 Renault, se počasi zaključuje slavje ob okrogli obletnici tega legendarnega avtomobila.
Renault 4 velja za enega od najbolj prepoznavnih in legendarnih avtomobilov 20. stoletja. Osem milijonov jih je bilo narejenih v treh desetletjih, zadnji primerki prav v novomeškem Revozu. In tako kot avtomobila niso pozabili ljubitelji (klasikov), tako nanj niso pozabili niti pri Renaultu. Nasprotno, ob letošnjem 60. rojstnem dnevu so Francozi pripravili številne dogodke in presenečenja. Tako pa leto tudi zaključujejo.
Potem ko so pri Renaultu v tem letu predstavili številne ideje in koncepte ter napovedali prihod električne naslednice, so največje presenečenje pripravili za konec. Predstavili so namreč edinstveno različico, ki se ne bo gibala po cestah in kolovozih, temveč kar po zraku.
Renault 4, poimenovan AIR4, je namreč prav posebna ”katra”, ki ji namesto koles izpod blatnikov ”štrlijo” štiri tanke roke. Nanje so nameščene elise iz ogljikovih vlaken. Za njihov pogon skrbi izključno elektrika, baterijski sklop pa ponuja 90 Ah energije.
Pomoč na drugi strani luže
Takšen Renault 4 tako lahko doseže do 700 metrov višine, v horizontalni smeri pa lahko leti s hitrostjo do 26 metrov na sekundo ali skoraj 100 kilometrov na uro. Hitrost spuščanja je medtem omejena na štiri metre na sekundo. Žal pri Renaultu ne razkrivajo, kakšen je doseg tega prav posebnega letalnika.
Jasno pa pri izdelavi leteče ”katre” niso uporabili karoserije katerega izmed običajnih avtomobilov. Ta je bila namreč izdelana povsem na novo in iz lahkih materialov. Tudi zato pilot vanjo vstopi tako, da jo v celoti dvigne, znotraj pa se skriva prostor za eno osebo in prtljago.
Renault je AIR4 sicer izdelal v sodelovanju z ameriškim podjetjem TheArsenale, z delavnico, kjer so, kot sami pravijo, specializirani za mobilnost v 21. stoletju, pri tem pa ponujajo najrazličnejše rešitve. Prav legendarna Francozinja pa je prvi produkt njihovega novega oddelka, namenjenega izdelavi letalnikov. Za nastanek AIR4 je sicer odgovoren ustanovitelj podjetja, Patrice Meignan, ki meni, da je to način, kako bo Renault 4 ostal aktualen tudi v prihodnje.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!