Znamka, ki je zdaj v skupni nemško-kitajski lasti, je objavila uradno ime za nov model. Kratko in preprosto: #1.
Samo še zadnja testiranja mora menda opraviti novi model, preden bo ”enkrat v tem letu” na voljo kupcem. Smart, ki je prvi model poslal na trg leta 1997, je sicer od leta 2020 v skupni lasti Mercedes-Benza in kitajskega velikana Geely Motors. Da multinacionalka ni kar tako, pove tudi seznam (avtomobilističnih) imen, ki si jih lasti: Volvo, Lynk & Co, Lotus, Proton, Polestar. In še nekaj (lokalnih) kitajskih avtomobilističnih imen. Smart je bil v lasti Mercedesa sicer bolj ali manj vedno v rdečih številkah. Po pisanju portala Automotive news naj bi znamka letno ustvarila okoli 700 milijonov evrov izgube.
Oblikovanje Mercedesovo, tehnika Gellyjeva
Pri Mercedesu so zato z veseljem sprejeli ponudbo Geelyja, kjer bodo prevzeli tehnični del in izdelavo (posel je bil menda vreden 800 milijonov). Ta bo potekala samo v mestu Xian, avtomobil pa bo seveda globalni izdelek in na voljo tudi v Evropi. Pri Smartu pravijo, da bo #1 kompaktni, električno gnani premijski SUV, čeravno po zamaskiranih fotografijah deluje bolj kot križanec. Kakorkoli že, pri Geelyju so ga postavili na večnamensko platformo SEA, ki jo v drugih oblikah uporabljata tudi Volvo in Lynk (motor zadaj, pogon zadaj, baterija v dnu).
Novi Smart bo torej električno gnan, saj je bila to tudi strateška usmeritev ob objavi skupnega podjetja. S slabimi 4,3 metra bo novi model tudi bistveno večji, kot je ForFour (3,5 metra), ki je še do pred kratkim nastajal v Revozovi tovarni v Novem mestu. Druga generacija je bila namreč sad skupnega projekta z Renaultom (tehnično torej soroden Twingu). Tovarno v Hambachu v Franciji so sicer že prodali britanskemu Infineonu. Ti pa so že objavili, da bo v njej nastajal robati terenec Grenadier. Sicer pa so pri Smartu še vedno skopi s tehničnimi podrobnostmi, znano je le še to, da bo aerodinamični količnik tega kompaktnega SUV-ja 0,29.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!